Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1747
#1 Doctor Who fan
22 0
Noen som vet hvor man kan få tak i et mekanisk tastatur i Stavanger. I nærheten av fiskepiren?
Komplett.no har et bredt utvalg av mekaniske tastaturer. De lever til og med.
Sist endret av Deadlock Radium; 4. mai 2014 kl. 22:11.
#1 Doctor Who fan
Trådstarter
22 0
Jeg skal til Stavanger imorgen så jeg tenkte å kjøpe tastaturet fra en fysisk butikk
Sitat av TARDIS Vis innlegg
Jeg skal til Stavanger imorgen så jeg tenkte å kjøpe tastaturet fra en fysisk butikk
Vis hele sitatet...
Da er ditt letteste alternativ å sjekke Elkjøp og lignende butikker. Har ikke vært i Stavanger på lenge, så husker ikke hvor disse ligger, men én eller annen fysisk butikk skal nok ha mekaniske tastaturer på lager.

Elkjøp og Lefdal har i tillegg en "sjekk om den er på lager i din lokale forretning"-funksjon på nettsidene deres, og du kan dermed slippe å sløse tid på å spørre rundt over alt i butikkene. Dette kan du gjerne gjøre mens du er på vei til Stavanger.
Stavanger: Belltech
Sandnes: HC Shop
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
I nærheten av fiskepiren kommer jeg kun på elkjøp som kan tenke seg å ha mekaniske tastatur men det virker ikke som de har noen inne ifølge deres hjemmesider. Jeg tror det letteste vil være å dra til teknikmagasinet på kvadrat (20 min med buss fra stavanger) hvor de har et brukbart utvalg.
Håper det er greit jeg låner tråden litt.

Har lyst på mekanisk tastatur selv, og ser at prisene varierer veldig på komplett.no
Er det slik at tastatur til 1499 kr er det desidert beste, eller har dere andre rimeligere anbefalinger?
Gamer BF4 & LoL hovedsakelig.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Håper det er greit jeg låner tråden litt.

Har lyst på mekanisk tastatur selv, og ser at prisene varierer veldig på komplett.no
Er det slik at tastatur til 1499 kr er det desidert beste, eller har dere andre rimeligere anbefalinger?
Gamer BF4 & LoL hovedsakelig.
Vis hele sitatet...
Spørs på hva du vil ha, jeg anbefaler deg gå til ett sted hvor de har mange forskjellige mekaniske tastaturer og prøve de forskjellige variantene før du tar en beslutning. Jeg personlig liker MX blue og MX red, min venn liker godt MX brown, en annen kaster bort alt unntatt MX red. Det er alt om personlig preferanse.

Jeg ville anbefalt CM tastaturene om du er ute etter ett billig og greit mekanisk tastatur. Razer sine mekaniske er ganske deilige, men litt for mye plastikk for min smak. Corsair sine er greie, ikke perfekte, men greie.

Mine anbefalinger:

Razer Blackwidow ultimate 2014 (1.249,-)
Deliig, men det er noe med det som plager meg. Klarer ikke sette fingeren på det, føles også litt for plastikk for meg.

CM storm Quickfire XT (690,-)
Billig og godt tastatur, men kan føles litt billig (men nå er det er jo billig også)

Corsair Vengeance K95 (1.149,-)
Min personlige favoritt, godt tastatur som føles solid og greit, passer meg fint for å skrive og å spille på

QPAD MK-50 Pro Blue (690,-)
Grei å skrive på, har ikke spilt med dette.
Sist endret av Freddy_fred5; 5. mai 2014 kl. 10:36.
Sitat av Obster Vis innlegg
Håper det er greit jeg låner tråden litt.

Har lyst på mekanisk tastatur selv, og ser at prisene varierer veldig på komplett.no
Er det slik at tastatur til 1499 kr er det desidert beste, eller har dere andre rimeligere anbefalinger?
Gamer BF4 & LoL hovedsakelig.
Vis hele sitatet...
Eg vil anbefale MX Blue eller Red til LoL, mtp. at dei er veldig enkle å presse ned, men det kan vere lett å feilklikke. Brown som er litt tyngre, samtidig ganske komfortabelt, vil nokk fungere bra til battlefield. Sjølv har eg eit blackwiddow med MX Blue, og før der hadde eg eit G710+ med MX Brown.

Ville anbefalt å prøve ut litt diverse tastatur i ein butikk før du bestemmer deg!
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Hold deg unna browns om du gamer
Sist endret av Slaps; 5. mai 2014 kl. 11:23.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Slaps Vis innlegg
Hold deg unna browns om du gamer
Vis hele sitatet...
Det er helt smak og behag, garantert en del som liker brown for gaming.
Corsair k70 med cherry mx red. Mmmmmm cherry...

Edit: var ikke det som ble spurt om i denne tråden nei. Beklager.
Jeg kjøpte mitt på spaceworld. Ser ut som de har et par i Sandnes.
Sist endret av sRe; 6. mai 2014 kl. 03:19.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Hold deg unna browns om du gamer
Vis hele sitatet...
Brown er langt i frå eit dårlig alternativ! Det er litt meir behag, samt mindre sjans for å trykke feil.
Anbefaler ducky shine 3, et utrolig kult og velfungerende keyboard.
Jeg bruker et Corsair K70 som jeg kan varmt anbefale videre. Har hatt det i snart et halvår nå, og det fungerer absolutt utmerket!

Jeg skrev et innlegg om dette tastaturet litt tilbake i tid, samt at jeg lenket til Hardware.no's anmeldelse av det.

Spiller selv BF4 og Starcraft med det, og responstiden i tastaturet er utmerket.
Sist endret av Deadlock Radium; 7. mai 2014 kl. 22:20.