Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 671
Kunne tenkt meg å hatt en gamepad til å spille bilspill og fifa (samt noe FPS) på pc.
Noen som vet hvordan kompabiliteten til gamepads med spill i windows 8 er?
Er det stort sett plug and play, eller må man regne med å måte knote en del med instillinger? Foretrekker trådløs gamepad.
Samme som Win7 på alle USB ting jeg har iallefall, om det er noe litt mer komplisert er det bare å se på produsenten sine sider om det er drivere til Win8.
Sikkerhetsklarert
Hva med xbox360 kontrolleren?
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hva med xbox360 kontrolleren?
Vis hele sitatet...
Xbox er Microsoft, tror du virkelig at de dropper støtten til sitt eget produkt, i sitt eget produkt?

Men så lenge du har en adapter eller lignende går det bra.
Har x360-kontrolleren med ledning, funker som bare det. Trenger ikke adapter ellernoe. Spiller Skyrim, CoD m.fl.
Sitat av Lure_N_Dreier Vis innlegg
Har x360-kontrolleren med ledning, funker som bare det. Trenger ikke adapter ellernoe. Spiller Skyrim, CoD m.fl.
Vis hele sitatet...
Ja, da er adapteren "innebygd" i kontrolleren (på en måte), men en helt standard trådløskontroller trenger en trådløsadapter, etc.
Sikkerhetsklarert
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Xbox er Microsoft, tror du virkelig at de dropper støtten til sitt eget produkt, i sitt eget produkt?

Men så lenge du har en adapter eller lignende går det bra.
Vis hele sitatet...
Hæ? Hva snaker du om?
Jeg tror ikke de dropper støtte for noe som helst.

Trådstarter spør om en gamepad som er støttet av win8, jeg foreslår xbox360 kontrolleren som fungerer fint i win8. Hva du vil frem til i svaret ditt skjønner jeg virkelig ikke.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hæ? Hva snaker du om?
Jeg tror ikke de dropper støtte for noe som helst.

Trådstarter spør om en gamepad som er støttet av win8, jeg foreslår xbox360 kontrolleren som fungerer fint i win8. Hva du vil frem til i svaret ditt skjønner jeg virkelig ikke.
Vis hele sitatet...
Aah, trodde du stilte spørsmål til meg, unnskyld.

Men 360 er bra for dette formålet ja.
Hvor får man tak i et slikt trådløst adapter? Vil det fungere med en dualshock 3 kontroller da jeg en sånn fra før?
Sitat av aperfectcircle1 Vis innlegg
Hvor får man tak i et slikt trådløst adapter? Vil det fungere med en dualshock 3 kontroller da jeg en sånn fra før?
Vis hele sitatet...
dualshock skal gå, men du må finne tredjeparts driverer om eg ikkje tar heilt feil, og du må da ha ein bluetooth adapter. Til xbox sin trådløse kontroll må du ha ein properiter trådløsadapter.

ellers fungerer den orginale xbox kontrolleren ut av boksen, du må berre anten ha ein adapter, eller lodde på ein usbkontakt. Vibrasjoner vil derimot ikkje fungere.

Logitech har også ein haug med gamepads for pc.