Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  150 47163
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Nattings er helt klart det som påvirker deg mest dagen derpå. Har røyket daglig nattings i ca. 2 år. Anbefales ikke.

Daglig høy bruk av cannabis over lengre tid vil gi bivirkninger, særlig på kognitive funksjoner, og etterhvert vil den "kroniske rusen" vokse fram - noe som kan føre til selvmedisinering/uheldig røykesyklus.
Overdreven bruk vil også føre til depresjon, angst og andre psykiske lidelser på sikt.

Bivirkningene viser seg derimot å være reverserbare på ca 3 år (avhengig av hvor omfattende bruken har vært).
Vis hele sitatet...
Ja, hadde en venn som røyket hasj hver dag over lang tid og fikk seg en "god gammaldags" depresjon, nå får han ikke røyke på hvertfall 3 år.
Tenk på weed som party, du "trenger" det ikke hver dag.
Sitat av imba Vis innlegg
Forskjellen er at om du drikker én øl så blir du ikke ruset. ett bonghitt/joint/halvjoint(eller samma faen) så blir du ruset med en gang.

Med alkohol så må du konstant "jobbe" for at du skal bli beruset.
Med hasj så tar det deg 1minutt.
Vis hele sitatet...
Reinspikka bullshit.

Jeg kan røyke 2-3 bonger med "standard" marokk før jeg blir merkbart beruset, mens jeg kan shotte en vodka og bli ruset med en gang. Jobb og jobb fru blom
Sitat av E=Fb Vis innlegg
Reinspikka bullshit.

Jeg kan røyke 2-3 bonger med "standard" marokk før jeg blir merkbart beruset, mens jeg kan shotte en vodka og bli ruset med en gang. Jobb og jobb fru blom
Vis hele sitatet...
Du er klar over at du sammenligner øl med vodka?
3% med 45%?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Du er klar over at du sammenligner øl med vodka?
3% med 45%?
Vis hele sitatet...
Joda, også finnes det cannabis her i landet som svært ofte varierer i styrke fra virkningsfritt, til lettøl . Så kan man røyke et megatrekk med fersk skuff og ha voldelige tørrbrekninger og delirium i en time eller to.

Poenget mitt er at man ikke blir noe mer ruset på verken cannabis eller alkohol, så lenge inntaket er moderat. Å påstå at man blir noe mer ute av stand av å ta et trekk enn å ta en øl er bare tull.

Edit: dette er fullstendig off topic :/ damn internets
Sist endret av E=Fb; 4. november 2011 kl. 23:02.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ser meg veldig enig i det du sier. Har selv røyket i 4 års periode der jeg har både røyket daglig og så lite som en gang i måneden.

Har nå opplevd mitt første angstanfall på hasj, det satte litt perspektiv på ting.

Jeg vil fortsette å røyke, men jeg vil ikke gjøre det dersom angsten er til stedet.
Med andre ord, røyker du daglig, og blir sløv og likegyldig nok, kommer det til å smelle psykisk før eller senere.

Kanskje ikke for alle, men tør du å satse på at du ikke er en av dem?
Har røyka så si hver dag i et år nå (totalt røyka ca 3 år). Slutta igår, og hatt en helt jævlig natt med svetting og driit vondt i magan. Røyker man hver dag så misbruker man det, punktum. Er ikke altid man merker det selv at man blir sløvere i hverdagen, treigere i huet og mere giddalaus. Det viktigste når du skal trappe ned på røykinga er å ha noe å gjøre hele tia.
Nå skal jeg vente minst en uke med å røyke igjen, blir vel fort ut måneden hvis penga bestemmer!. Gleder meg til å endelig bli fjern igjen neste gang!
Du er en misbruker, hvis du har et usunt forhold til cannabis. Dette vet du som regel selv, hvis du gidder å tenke på det da
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Røyker selv 2 ganger i uken minst, 3 ganger i uken maks.

Å røyke før eller kvaled/natt før man skal jobbe eller på skole er idiotisk.. Jeg brukte 2 timer på å vaske et bad på 2 kvadratmeter, kunne ikke huske hvordan man gjorde det.
Vis hele sitatet...

Jeg tror du kødder, eller så reagerer du noe alvorlig på cannabis. Eller så er det noe i veien med deg fra før. Hehe neida

Greit nok å si at man ikke klarte å konsentrere seg skikkelig, men å påstå at du glemmer hvordan man vasker...?
Sist endret av Naturgrønn; 8. oktober 2012 kl. 01:32.
Så jeg slipper å formulere mine egne tanker, her er et godt sitat:

"What is moderation? Let’s just say that I’ve never met a person who smokes marijuana every day who I thought wouldn’t benefit from smoking less (and I’ve never met someone who has never tried it who I thought wouldn’t benefit from smoking more)."
- Sam Harris.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg tror du kødder, eller så reagerer du noe alvorlig på cannabis. Eller så er det noe i veien med deg fra før. Hehe neida

Greit nok å si at man ikke klarte å konsentrere seg skikkelig, men å påstå at du glemmer hvordan man vasker...?
Vis hele sitatet...
Enig.

Å bli så grøt i hodet i ettertid av å røyke er en uvanlig bieffekt som tilsier at man burde stumpe jointen. Hvis jeg hadde blitt slik hadde jeg uansett ikke sett poenget i å røyke i det hele tatt.
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Sender du over en autograf?

Den klarte jeg ikke la ligge...
Vis hele sitatet...
hahah, lett, men ta å send 100,- til meg først da.

Nei, poenget er at jeg ikke har skills nok til å drive på med noen ordentlige instrumenter, og guitar hero var det eneste eksempelet jeg kom på hvor jeg merket forskjell i prestasjonsnivået etter kun en øl.
Sist endret av Bombasa; 8. oktober 2012 kl. 12:33.
Selv ser jeg ikke noe problem med å røyke hver dag etter en alder av 18, kanskje. Så klart sier det seg selv at det ikke kan være sunt, men det er mye annet som også ikke er sunt.

Men jo, jeg ser et problem med å røyke hver dag før du er 18. Jeg har en del kompiser som har røyket siden de var i 15-16 år og de har ikke vokst noe oppi hodet sitt. De er ennå like dumme og barnslige som en 15 åring, selv om de snart er 20 år.

Altså, røyk så mye du vil, men vent til du er litt eldre.
Sitat av Dreper Ræ Vis innlegg
Selv ser jeg ikke noe problem med å røyke hver dag etter en alder av 18, kanskje. Så klart sier det seg selv at det ikke kan være sunt, men det er mye annet som også ikke er sunt.

Men jo, jeg ser et problem med å røyke hver dag før du er 18. Jeg har en del kompiser som har røyket siden de var i 15-16 år og de har ikke vokst noe oppi hodet sitt. De er ennå like dumme og barnslige som en 15 åring, selv om de snart er 20 år.

Altså, røyk så mye du vil, men vent til du er litt eldre.
Vis hele sitatet...
Ikke meningen å være frekk her men utifra den kommentaren der så viser det seg at det ikke er lurt å røyke hver dag etter man er 18 og. Uansett åssen man vrir å vender på det så er man misbruker når man røyker hver dag, og det er et problem. Veldig mange, nesten alle hverdagsrøykere er så naive og ser det ikke selv.

Hvis du mener du har etablert og utvikla deg fullt når du er 18 så......... ja du skjønner hva jeg mener

Det er et unntak og det er hvis det er hasj som er livet ditt. Jeg er fks musiker og har 2 jobber, jeg måtte bare slutte å røyke hver dag hvis jeg skulle få gjort noe.

Altså dette er mine erfaringer og dette er et diskusjonsforum. Men vedder på at fler er enig med meg.
Jeg innså for bare noen uker siden at å røyke hver dag, har gitt meg negative virkninger. Fant irnoisk nok ut av dette når jeg sto med en joint mellom fingerene mine.
Har klart å opparbeide meg en smule eksistensiell angst, og deperesjon, noe som overhode ikke er kult og som jeg vet at cannabis røykingen har mye skyld i.
Er så klart forskjell på folk, noen klarer dette sikkert utmerket. Men at man ikke får noen negative virkninger av det what so ever, tviler jeg strekt på. Da er man for stolt til å inrømme det mener nå jeg.
Kjenner folk som har røyket siden 12-13 års alderen selv, og de er fortsatt like idioter og barnselige i hode som de på den alderen selv.
Moderasjon, mennesker. Smeller inn et fint sitat fra en klok type, så slipper jeg å formulere egne tanker om dette.

"What is moderation? Let’s just say that I’ve never met a person who smokes marijuana every day who I thought wouldn’t benefit from smoking less (and I’ve never met someone who has never tried it who I thought wouldn’t benefit from smoking more)"
- Sam Harris

Med cannabis er uheldigvis dette noe man som regel finner ut av gjennom perioder med det motsatte av moderasjon, ettersom de negative bivirkningene i utgangspunktet er bagatellmessige iforhold til andre rusmidler.
Sist endret av dyretssjel; 8. oktober 2012 kl. 16:09.
Sitat av horrouddibuddi Vis innlegg
Ikke meningen å være frekk her men utifra den kommentaren der så viser det seg at det ikke er lurt å røyke hver dag etter man er 18 og. Uansett åssen man vrir å vender på det så er man misbruker når man røyker hver dag, og det er et problem. Veldig mange, nesten alle hverdagsrøykere er så naive og ser det ikke selv.

Hvis du mener du har etablert og utvikla deg fullt når du er 18 så......... ja du skjønner hva jeg mener

Det er et unntak og det er hvis det er hasj som er livet ditt. Jeg er fks musiker og har 2 jobber, jeg måtte bare slutte å røyke hver dag hvis jeg skulle få gjort noe.

Altså dette er mine erfaringer og dette er et diskusjonsforum. Men vedder på at fler er enig med meg.
Vis hele sitatet...
Jeg sier jo at det er fysisk skadelig, men røyking før du er ferdig utviklet er skadelig både fysisk og psykisk.

Eller er jeg helt på trynet nå?
Jada det har du rett i, men stopper ikke å bli psykisk skadelig når man har vokst opp.
Hvis du røyker non stop hver dag så vil de fleste merke det på psyken, kansje tilogmed ende opp med en lidelse.
Det er sant at daglig røyking over lang tid påvirker hodet ditt i en retning av at du blir "stuck in a moment"

Iom. hasj oppleves mildt så kan det ta lang tid og være vanskelig å legge merke til. Helt til du kutter ut i en uke ++

Da letter tåka.


Mitt synspunkt er at folk må få gjøre hva de vil med livene sine. Ingen bør handle i strid med sin indre stemme/samvittighet/magefølelse.

peace out
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ikke lest igjennom innlegg her egentlig, men jeg gjorde et lite forsøk. forige måned bestemte jeg meg for å røyke hver dag i en måned. Kjøpte 50 og kjørte på. siste dagen var på lørdag.

konklusjon: Daglig røyking i en måned var IKKE vanskelig å slutte med. Var litt vanskeligere (men ikke betydelig) å sove de første 1-2 dagene, men det var alt. Tobakken derimot er jo et helvete å slutte med. Merka også jeg røyka mye mindre tobakk den måneden fordi jeg blandet det heller i et par joints på kvelden, og jeg er som regel ikke tobakkrøyksugen når jeg er fjern.

Det eneste som henger igjen er "Hadde vært chill med en J nå" Men den tankegangen har jeg vell alltid uansett.
Dette er sikkert veldig individuelt, men av egne erfaringer er dette rusmiddelet så ekstremt lite avhengighetsskapende at jeg blir bare skuffet over folk som tror det og går rundt og sprer slik propaganja. Og de få individene som blir avhengig, har et rusproblem og trenger hjelp, ikke et "hasjnarkotika problem".

Nå skal jeg bare gå tilbake til gode gamle "ha seg et par i helgene"

Så ikke at det var nødvendig å lage en ny tråd, så jeg posta det bare her siden det virket litt relevant.
Altså, det største problemet for å røyke hver dag i Norge er at det er så ulovlig som det er. At man blir litt paranoid med tid fordi man begår en handling som ikke er (i følge stortinget og samfunnet) etisk.

Jeg kjenner flere fra USA som har røyket hver dag gjennom hele college og videre i livet, sikkert 5 år på rad. Ingen av disse folkene har noen vansker med noe, annet enn det selve cannabisen heler. Det skal også sies at noen av disse menneskene er ganske smarte og har fått veldig gode karakterer på skolen.

Man kan ikke gi et svart hvitt svar på dette tema.
Spørsmålet er ikke hvor mange ganger i uka man skal røyke. Det som er avgjørende er å gjøre seg klar over at overdreven bruk av hasj/pot svekker evenene til den som overforbruker. Så får man ta valget selv når man har insett det faktumet. Og da skal man være temmelig destruktiv/lavpannet for å si "ja takk" til å være redusert både fysisk og psykisk. Det er ingenting som frustrerer meg mer enn når mennesker jeg er glad i ødelegger for seg selv. Og overdreven hasjrøyking er å ødelegge seg selv. Du trenger ikke mer enn et par øyne koblet til en en hjerne for å se det. Konsentrasjonen svekkes, man blir mindre tilstede for det som skjer rundt en, osv, osv. Man havner rett og slett i et vakum. Jeg har ikke opplevd det, jeg har ikke noe behov for å lalle meg inn en "velbehagsdott". Men jeg ser det på de jeg kjenner godt når de har holdt det gående et par tre dager for lenge. Det er motbydelig. Jeg kan jo ikke snakke med en så sløv person. De blir som en tåkesky som lager lyder og gestikulerer vilkårlig. Jeg klarer ikke å ta hasjhuer seriøst. Det eneste jeg vil snakke med dem om er at de må kutte ned og hvorfor de må kutte ned. That´s it. Grow the fuck up.
Sitat av LillitKeogh Vis innlegg
Spørsmålet er ikke hvor mange ganger i uka man skal røyke. Det som er avgjørende er å gjøre seg klar over at overdreven bruk av hasj/pot svekker evenene til den som overforbruker. Så får man ta valget selv når man har insett det faktumet. Og da skal man være temmelig destruktiv/lavpannet for å si "ja takk" til å være redusert både fysisk og psykisk. Det er ingenting som frustrerer meg mer enn når mennesker jeg er glad i ødelegger for seg selv. Og overdreven hasjrøyking er å ødelegge seg selv. Du trenger ikke mer enn et par øyne koblet til en en hjerne for å se det. Konsentrasjonen svekkes, man blir mindre tilstede for det som skjer rundt en, osv, osv. Man havner rett og slett i et vakum. Jeg har ikke opplevd det, jeg har ikke noe behov for å lalle meg inn en "velbehagsdott". Men jeg ser det på de jeg kjenner godt når de har holdt det gående et par tre dager for lenge. Det er motbydelig. Jeg kan jo ikke snakke med en så sløv person. De blir som en tåkesky som lager lyder og gestikulerer vilkårlig. Jeg klarer ikke å ta hasjhuer seriøst. Det eneste jeg vil snakke med dem om er at de må kutte ned og hvorfor de må kutte ned. That´s it. Grow the fuck up.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker så og si hver dag, og skal på ingen måte bagatellisere innlegget ditt.
Er enig i at å røyke hasj hver dag på ingen måte er noe annet enn usunt.
Man trenger som du sier, ikke mer enn et par øyer koblet til en hjerne for å se det. Problemet er først og fremst at virkeligheten er individuell, og at å se det som skjer utenfor seg selv, kan være vanskelig for den det gjelder.

Må imidlertid si at du også maler bildet noe svart-hvitt, men er enig i mye.

En annen ting som er viktig å poengtere, er at vi mennesker på ingen måte har lik hjernestruktur. Man setter diagnoser på mennesker, enten det er adhd, bipolar eller what so ever. Jeg er helt sikker på at vi som røyker eller ruser oss mer enn 4-5 ganger i uken, bruker det som en form for selvmedisinering. Du vet at mennesker reagerer forskjellig på diverse substanser ? Det blir for meg noe feil å bastant si at man blir mindre tilstede. Gi samme medisin som schizofrene eller bipolar får, til en person som ikke har noen av disse lidelsene.

Skjønner du hva jeg vil frem til? De vil virke helt annerledes på personer som er syke. Du ville kanskje blitt mindre tilstede av antipsykotisk medisin, mens en som virkelig trenger det, vil bli stabilisert.
Sist endret av zhpongl; 17. oktober 2012 kl. 02:24.
Sitat av LillitKeogh Vis innlegg
Spørsmålet er ikke hvor mange ganger i uka man skal røyke. Det som er avgjørende er å gjøre seg klar over at overdreven bruk av hasj/pot svekker evenene til den som overforbruker. Så får man ta valget selv når man har insett det faktumet. Og da skal man være temmelig destruktiv/lavpannet for å si "ja takk" til å være redusert både fysisk og psykisk. Det er ingenting som frustrerer meg mer enn når mennesker jeg er glad i ødelegger for seg selv. Og overdreven hasjrøyking er å ødelegge seg selv. Du trenger ikke mer enn et par øyne koblet til en en hjerne for å se det. Konsentrasjonen svekkes, man blir mindre tilstede for det som skjer rundt en, osv, osv. Man havner rett og slett i et vakum. Jeg har ikke opplevd det, jeg har ikke noe behov for å lalle meg inn en "velbehagsdott". Men jeg ser det på de jeg kjenner godt når de har holdt det gående et par tre dager for lenge. Det er motbydelig. Jeg kan jo ikke snakke med en så sløv person. De blir som en tåkesky som lager lyder og gestikulerer vilkårlig. Jeg klarer ikke å ta hasjhuer seriøst. Det eneste jeg vil snakke med dem om er at de må kutte ned og hvorfor de må kutte ned. That´s it. Grow the fuck up.
Vis hele sitatet...
disse vennene dine må jo være fjerne 24/7. Det er ikke det samme som å ta seg en blås på kvelden. Jeg gjorde like mye skolearbeid, aktiviteter, trening, sosiale ting osv den perioden jeg røyka. Det er heller nesten ingen som visste at jeg gjorde det. Nå generaliserer du og du har rett og slett ikke peilng på hva du snakker om dessverre.

Og venligst definer et "hasjhue" for jeg fikk ikke helt med meg hva du mente med det.
Sitat av LillitKeogh Vis innlegg
Spørsmålet er ikke hvor mange ganger i uka man skal røyke. Det som er avgjørende er å gjøre seg klar over at overdreven bruk av hasj/pot svekker evenene til den som overforbruker. Så får man ta valget selv når man har insett det faktumet. Og da skal man være temmelig destruktiv/lavpannet for å si "ja takk" til å være redusert både fysisk og psykisk. Det er ingenting som frustrerer meg mer enn når mennesker jeg er glad i ødelegger for seg selv. Og overdreven hasjrøyking er å ødelegge seg selv. Du trenger ikke mer enn et par øyne koblet til en en hjerne for å se det. Konsentrasjonen svekkes, man blir mindre tilstede for det som skjer rundt en, osv, osv. Man havner rett og slett i et vakum. Jeg har ikke opplevd det, jeg har ikke noe behov for å lalle meg inn en "velbehagsdott". Men jeg ser det på de jeg kjenner godt når de har holdt det gående et par tre dager for lenge. Det er motbydelig. Jeg kan jo ikke snakke med en så sløv person. De blir som en tåkesky som lager lyder og gestikulerer vilkårlig. Jeg klarer ikke å ta hasjhuer seriøst. Det eneste jeg vil snakke med dem om er at de må kutte ned og hvorfor de må kutte ned. That´s it. Grow the fuck up.
Vis hele sitatet...
Først må jeg bare si at jeg fikk en god latter av alle kommentarene under denne. Jeg kan si meg smålig enig i noe av det du skriver, fordi noen simpelt nok ødelegger seg en smule ved missbruk av hasj. MEN...
Mitt yrke består av skriving. Jeg må rett og slett fullføre jobben min på en bra måte for å i det hele tatt ha en jobb. De periodene hvor jeg har røyket hver dag har jeg ikke følt at jeg blir noe særlig sløvere når det kommer til arbeid og sosialisering eller at jeg har fæle dager etterpå. Siden du ikke røyker så vet du nok ikke at cannabis inneholder: THC, CBD, CBC, CBN osv, noe som betyr at du får mer enn bare "high" eller hva du vil kalle det. Hvis du har 100 forskjellige strains og velge mellom kan du velge og vrake om du vil bli kreativ, få latterkrampe, våken, stoppe smerter, dempe stress, dempe angst, dempe depresjon og listen går i det uendelige videre. Det vil si at en røyker kan velge en sativa-hasj som får h*n opp av sengen om morgenen og få en god start på dagen for eksempel. Folk reagerer helt forskjellig på alle mulig slags stoffer, så det å gi en svart/hvitt forklaring er ikke godt nok. Du sier at vi skal se å bli voksne. Jeg klarer meg helt fint. Jeg jobber hardt, passer barna jeg er onkel til og sosialiserer meg like mye som en som ikke røyker cannabis.

Jeg har jo også fått et bedre innblikk i livet. Folk som røyker hver dag i en måned kan virkelig få et innblikk i livet som ingen "umedikerte" mennesker får. Jeg tror, og er ganske sikker på at jeg har blitt en snillere person etter bruk av cannabis.

- Peace & Pot bro

EDIT: Jeg så du skrev noe om å bli svakere og glemme ting vi snakker om. Verdens raskeste mann på land og verdens raskeste mann i vann røyker begge cannabis for restaurering. For folk som trener og vil bli sterke: røyk cannabis på kvelden for å bygge musklene stabilt under søvn. Det er kjempe lurt. Bare spør Husein Bolt. The Beatles, Rolling Stones, Bob Marley og Band of Horses røyker/røyket cannabis, og de er alle genier. Obama, stoltenberg og Steve Jobs har også røyket cannabis. Ja, nå går jeg off-topic. Men jeg er bare lei av at folk tror det er heroin eller noe.
Sist endret av RealistDrømmer; 17. oktober 2012 kl. 05:41.
Sitat av LillitKeogh Vis innlegg
Hvis det er meg du omtaler som "han" så driter DU deg lodrett ut. Men takk likevel. Maskulinitet er D.I.G.G. Så for alle de mennene her inne som er glad i sin egen manndom: Det kan være en tanke å ikke gå inn for å svekke den med jointer i hytt og pine. Ekke så sexy med med en fyr som glemmer hva man snakker om liksom.



Selvfølgelig, hvis du blir frisk, rask og supersmart av hasj, be my guest. Men jeg har mine tvivl.
Vis hele sitatet...
Ja for man mister sin maskulinitet av å røyke cannabis... Takk for infoen, nå skal jeg slutte med en gang! Lurer på hva du mener med det egentlig, jeg får meg mye mindre damer enn du gjør? jeg er mye svakere enn deg? Nei jeg får meg nok av damer og trener 5 ganger i uka. Prøver ikke å sitte her å skryte eller noe, men det du sier henger absolutt ikke på greip i det hele tatt. Vi kan gjerne møtes å flexe med hverandre og ha en liten "maskulinitet konkuranse" om det er det du vil.

Du har blitt blind av disse "hasjhue" vennene dine som IKKE GJØR ANNET enn å sitte inne å røyke. Selvfølgelig blir man sløv, svak og dum av det. Det kalles misbruk, det er en vesentlig forskjell på det og BRUK.

Det blir som å si at alle som drikker seg fulle, gjør det vær dag 24/7, da blir man selvfølgelig dum og svak. Regner med du er en av de da, siden du drikker en gang i blant? Du er altså en som forgifter kroppen din hele tiden og kommer til å dø av alkoholforgiftning i nærmest framtid. Fordi det går ikke ann å gjøre ting med måte tydeligvis.

Jeg sa heller ikke at du automatisk blir rask, sterk og supersmart av å røyke cannabis. Men du blir nødvendigvis ikke det motsatte heller som du tror. Hvis du TRENER der imot er det stor fare for at du blir sterk og rask, og hvis du gjør mye lekser/leser mye er det også en sannsynlighet for at du blir litt smartere, noe du tydeligvis ikke har gjort så mye. Men det går nemmelig ann å gjøre alt dette i løpet av en dag. Altså trene, lese, lekser og faktisk ta seg en J på kvelden, det er FAKTISK MULIG. Det er kanskje vanskelig å forstå men det er faktisk mulig.
Du blir heller ikke sterk av å bruke kreatin, men hvis du trener OG bruker det kan det hjelpe. Det er heller ikke noen som helst tvil om at cannabis kan brukes til å restituere bedre.

EDIT:
Sitat av LillitKeogh Vis innlegg
Ekke så sexy med med en fyr som glemmer hva man snakker om liksom.
Vis hele sitatet...
Heller det enn folk som ikke ANER hva de snakker om.
Sist endret av frø; 17. oktober 2012 kl. 13:44.
Som Mitt romney så elegant sier i sin bok om amerikansk politikk, ingen stor nasjon har vært bygd på moralen at stoffmisbruk er bra.
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Som Mitt romney så elegant sier i sin bok om amerikansk politikk, ingen stor nasjon har vært bygd på moralen at stoffmisbruk er bra.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det ikke bra med stoffmisbruk. Ingen som sier noe annet..
Litt vittig at moralen før var at tobakk var sunt. Alle begynte å røyke, noe som henger igjen enda.

Det der er ikke et bra sitat, det er allmennkunnskap. Vi har altfor mange millioner stoffmisbrukere her i verden som damper i seg tobakk.

Men så kommer jo spørsmålet "Hva er stoff?" Hva er det godeste Mitt Romney definerer som stoff?
de to værste og mest dødelige dopene i verden (nesten) er IKKE stoff...
Sitat av chrox Vis innlegg

Bruk og misbruk folkens!

Hvor skiller man?
Jeg vil si at en god måte og skille bruk og misbruk på er hvor mange dager i uken du røyker og hvor mange dager du er nykter. Røyker du 3 av 7 dager i uken så bruker du cannabis ganske ofte. Røyker du 4 av 7 dager har du et bruk som kvalifiserer til misbruk. Gradene av ditt bruk og misbruk kan variere alt etter som. Men hovedregelen til bruk vil jeg si er at du er nykter flere dager enn du er ruset. Man kan man sikkert diskutere grunnene til at du røyker osv. Men jeg synes dette er en fin regel.
Vis hele sitatet...
Ville bare si at en dårlig måte å skille bruk og misbruk på, er det røret du skrev over.

Orker ikke en gang begynne på alt det andre du har skrevet.

Hvis man absolutt skal være så opphengt i å skille mellom bruk og misbruk, holder jeg meg til en annen sin definisjon; "Misbruk er når det får overveiende negative konsekvenser"
Jaha fytti rakkeren. Missbruk har jo igrunnen ingenting med hvor mye man røyker å gjøre. Som jeg har nevnt tidligere så kjenner jeg folk som har røyket hver dag i 5 år, og fungerer som en nyoljet maskin. Jeg vet også om folk som røyker 5 dager i uken og røyker seg så stein at de rømmer fra virkeligheten hver gang, så da blir rusen demmes realitet og de kommer seg ikke videre i livet. Så det varierer så klart hvilken person du er, hvor mye du røyker og hvorfor du røyker (samt når på døgnet). Denne diskusjonen skal egentlig være veldig logisk, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg bruker krefter på å skrive dette.
Sist endret av RealistDrømmer; 20. oktober 2012 kl. 20:57.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Som Mitt romney så elegant sier i sin bok om amerikansk politikk, ingen stor nasjon har vært bygd på moralen at stoffmisbruk er bra.
Vis hele sitatet...
Det var jammen meg både dypt og elegant ja. Jeg lurer på hva Mitt Romney mener om de britiske sjømenn på 1700 og 1800-tallet som daglig måtte få en kvart liter sprit + bonus slik at britene kunne bygge verdensimperiumet sitt.
Sitat av frø Vis innlegg
Har ikke lest igjennom innlegg her egentlig, men jeg gjorde et lite forsøk. forige måned bestemte jeg meg for å røyke hver dag i en måned. Kjøpte 50 og kjørte på. siste dagen var på lørdag.

konklusjon: Daglig røyking i en måned var IKKE vanskelig å slutte med. Var litt vanskeligere (men ikke betydelig) å sove de første 1-2 dagene, men det var alt. Tobakken derimot er jo et helvete å slutte med. Merka også jeg røyka mye mindre tobakk den måneden fordi jeg blandet det heller i et par joints på kvelden, og jeg er som regel ikke tobakkrøyksugen når jeg er fjern.

Det eneste som henger igjen er "Hadde vært chill med en J nå" Men den tankegangen har jeg vell alltid uansett.
Dette er sikkert veldig individuelt, men av egne erfaringer er dette rusmiddelet så ekstremt lite avhengighetsskapende at jeg blir bare skuffet over folk som tror det og går rundt og sprer slik propaganja. Og de få individene som blir avhengig, har et rusproblem og trenger hjelp, ikke et "hasjnarkotika problem".

Nå skal jeg bare gå tilbake til gode gamle "ha seg et par i helgene"

Så ikke at det var nødvendig å lage en ny tråd, så jeg posta det bare her siden det virket litt relevant.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg prøvd og. Både 1 måned og 2 er null problem. Det er ikke slik cannabis fungerer. Prøv å røyk 3 gram hver dag i 8 måneder+ da vil du mest sannsynlig merke til bivirkningene.

Men skal det bli noe ordentlig problem må de aller fleste røyke i mange mange år. Når du står opp, før middag og flere timer før du legger deg.
går på jobb og trener hver dag og har tatt nattings hver kveld i 4 måneder nå (røyket kun 2-3 ganger i uka før 4 måneder siden) Starta dagligrøykinga for å kompansere at meg og dama slo opp. Ser ikke no problem i det.

Eneste ''problemet'' er at effekten går ut kjappere (sånn etter 40-80 mins). Før varte det i 1-4 timer. Men ellers fungerer jeg ganske greit.
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Starta dagligrøykinga for å kompansere at meg og dama slo opp. Ser ikke no problem i det.
Vis hele sitatet...
Really (spørsmålstegn)
Ja, føler selv at jeg ikke har problemer med bruket. starta dagligrøyking bare for å tenke på noe annet på kveldstider når det var litt tid til overs. Nå er alt OK men har ikke sluttet, siden jeg tenker, why not.
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Ja, føler selv at jeg ikke har problemer med bruket. starta dagligrøyking bare for å tenke på noe annet på kveldstider når det var litt tid til overs.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en fin måte å flykte fra virkeligheten

Hva skal til for at du skal få problemer med bruket av Cannabis?
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Mitt største problem ved misbruket er at det har endret rusopplevelsen jeg får av Cannabis, og av den grunn angrer jeg på det. Før kunne jeg røyke nærmest hva som helst av kvalitet og jeg fikk den gode, positive rusen, hvor man elsket å høre på musikk, spesielt reggae, og bare kose seg. Nå til dags er jeg mye mer kresen på hva jeg røyker, vanlig shit gir meg ikke noe lengre, jeg blir bare trøtt, tiltaksløs og uinteressert, og sløv under rusen. Om denne endringen kommer fra et misbruk over en periode eller om jeg rett og slett bare er blitt en "pot snob" er jeg ikke sikker på, kan jo være at kvaliteten på varene også bare er blitt dårligere. Så, jeg røyker ikke dette lengre, og må søke bedre varer for å gidde å røyke.
Vis hele sitatet...
Cannabis er et stoff man ganske fort blir tolerant med. Jeg har opplevd selv en del ganger der shitn ikke fører til noe særlig annet enn søvnlighet.
Et eksempel er en gang jeg og en kompis dro til amster ei uke for og chille og røyke good shit, men etter ganske hyppig røyking ukene/månedene før vi dro, var det lite effekt i rusen. Det føltes rett og slett som okei shit fra der vi bor, og det eventyret med forskjellige sorter og frihet, ble en "okei" opplevelse.

Etter den gang, tar jeg meg et par-tre uker pause hver gang jeg blir for kresen (også kalt innrøyka). Dette fungerer supert, og man husker hele tiden at den ekte feelgood effekten er det som er meninga med cannabis. I tillegg er det også ei unskyldning for og ta seg ei pause, og med alle unskyldingene for og ta seg en joint, er det fint med ei motsatt vei og.
Sist endret av pedde; 23. oktober 2012 kl. 14:50.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Høres ut som en fin måte å flykte fra virkeligheten

Hva skal til for at du skal få problemer med bruket av Cannabis?
Vis hele sitatet...
at jeg røyker fra da jeg står opp til jeg legger meg, ikke har jobb eller går på trening osv.

Ja jeg innrømmer at det var en måte å flykte fra virkeligheten. Når man holder hue opptatt. OM det er trening, svømming, instrument, røyke, så har man konsentrasjonen og tankene et annet sted enn det som ble tvunget (eksen). Så det var derfor jeg røyka på kveldstider når jeg ikke hadde hue opptatt. Røyker fortsatt nå siden det har bare blitt en vane. Har ingen planer om å slutte eller fortsette. Det er bare en spontan ting på en måte.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Really (spørsmålstegn)
Vis hele sitatet...
Jeg sitter å drikker whiskey nå pågrunn av akkurat det samme. Klokka er ikke 4 engang. Jeg skjønner att folk blir fristet til å kompansere litt.
Til alle som ikke skjønner hvorfor vi 'stonere' mener at marijuhana har fått et dårlig rykte, se dokumentaren Grass: The history of Marijuhana. Alkohol er bevist mye mer skadelig, til og med sigaretter er det. Blir man ansett som misbruker om en røyker mer enn 4-7 sigaretter i uken? Og alkohol... er alle uge og virile egentlig rusmisbrukere?

Om jeg var schizofren ville jeg holdt meg unna jointen fordi det kan utløse psykose i ddem som allerede har det latent. Personlig røyker jeg hver dag, har B i snitt på ingeniørfag og jobber ved siden av. At tafatte unge mennesker som utsetter det å bli voksen røyker marijuhana er gjerne en kjent sak, men man er ikke nødvendigvis en sløving om man røyker. Du kan komme deg langt i livet uansett om du røyker 4 eller 40 joints i uken.

Vær ærlig med deg selv i om mengden du røyker hindrer deg i å realisere dine mål, men om det ikke gjør det, ikke la deg dømme fordi noen mener du er rusmisbruker. De har sannsynligvis liten erfaring selv. Eller ingen.

Norge er ikke så fritt som det skulle vært.
jeg kjenner ingenting av øl uansett hvor mange jeg drikker,blir bare litt avslappet å jeg er ikke harbakt alkoholiker å jeg juger ikke

jeg kjenner ingenting av øl uansett hvor mange jeg drikker bortsett fra at jeg blir litt avslappa å jeg er ingen harbakt alkoholiker å jeg juger ikke. Det varier bare fra person til person
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg sitter å drikker whiskey nå pågrunn av akkurat det samme. Klokka er ikke 4 engang. Jeg skjønner att folk blir fristet til å kompansere litt.
Vis hele sitatet...

Bli hobbyalkoholiker fordi man ikke kan face litt harde tider i livet? Generelt har jeg lite i mot rus annet enn når jeg leser at folk blir ruser seg som en rømmning fra realiteten og likevel lever i fornektelse om at man er svak.

Selvkontroll er det noe som heter. Jeg er glad for at jeg kvittet meg med denne mentaliteten.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Bli hobbyalkoholiker fordi man ikke kan face litt harde tider i livet? Generelt har jeg lite i mot rus annet enn når jeg leser at folk blir ruser seg som en rømmning fra realiteten og likevel lever i fornektelse om at man er svak.

Selvkontroll er det noe som heter. Jeg er glad for at jeg kvittet meg med denne mentaliteten.
Vis hele sitatet...
Hva er egentli realiteten da?

Er det greit å lese bøker, se film, trene eller gjøre andre ting som gjør at man ikke tenker på andre ting i livet?
Det kan jo være en like stor rømning fra realiteten å sitte seg ned å se en film og gi blaffen i resten av hverden.. hvorfor er dette i så fall mer ok enn å ta seg en joint?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tenk på weed som party, du "trenger" det ikke hver dag.
Vis hele sitatet...
Veldig enig her. Selv røyker jeg som regel kun mens jeg drikker (dvs. hver helg, enten 1 eller 2 dager), siden det gir meg en fantastisk effekt og jeg blir egentlig bare i topphumør. Kan jo hende jeg røyker i hverdagen også, men det skjer ikke veldig ofte. Hadde en periode i 2011 som varte i et halvt år, der jeg røyka daglig, flere ganger som dagen. Morgen, lunsj og kveld. Har aldri merka noe spesiell angst, svetting eller noe som helst. Var selvfølgelig mer sløv i den perioden jeg røyka hele tiden, men det gikk over med en gang jeg slutta med det. Jeg har altså ikke fått noen bivirkninger som angst, depresjon, problemer med å sove, osv.

Dessuten er det en selvsagt ting at man ikke har godt av for mye, uansett hva det er. Ikke engang vann er det lurt å drikke for mye av.
Jeg ser på hasj som alkohol, gøy i helgene
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Hva er egentli realiteten da?

Det kan jo være en like stor rømning fra realiteten å sitte seg ned å se en film og gi blaffen i resten av hverden.. hvorfor er dette i så fall mer ok enn å ta seg en joint?
Vis hele sitatet...
Først og fremst vil jeg si at jeg røyker jevnlig slik at folk ikke skal se på meg som den antistonern som ser alt i svart hvit.

Men sammenlikningen du brukte her er så stoner-realitet at jeg blir flau. Det er slik mentalitet som også ødelegger ryktet til Cannabis og gjør at vi som røyker fremstår som idioter i samfunnet.
Sist endret av Mofse; 23. oktober 2012 kl. 23:23.
Jeg mener at det er samme hva de som røyker aktivt, de som røyket i perioder eller de som ikke røyker måtte mene er helt uinteressant.
Er det ingen som har røyka i løpet av livet som har sluttet og kan med sin egen erfaring si at det ikke er noe annet enn negativt hvis du ser bort i fra rusen?

Jeg tør å påstå at dere som røyker aktivt eller i perioder sier at det er helt ok og ufarlig kan bare si det fordi 95% av befolkningen ikke gjør nettopp dette.
De røyker ikke, de jobber hardt og dyrker familielivet. De får seg utdanning, blir lærere og lærer andre at stoff ikke er bra.
Dere kan bare ta dere en joint på bekostningen av alle de andre. Hvorfor tror jeg det?
Hva hadde skjedd om 4 millioner nordmenn hadde røyket en joint hver dag? Hvordan skulle det gått? Hvem skulle da dratt på generalforsamlingen i velhuset eller borettslaget?

Den siste millionen med konservative fanatikere?
Sist endret av Joakim__; 24. oktober 2012 kl. 01:16.
burde vært möderatör
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Jeg mener at det er samme hva de som røyker aktivt, de som røyket i perioder eller de som ikke røyker måtte mene er helt uinteressant.
Vis hele sitatet...
Du bryr deg ikke om hva stoners mener?
Du bryr deg ikke om hva folk som nyter cannabis med forbehold mener?
Du bryr deg ikke om hva folk som IKKE røyker mener.

Hva faen er det du ønsker med dette innlegget da?

Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Er det ingen som har røyka i løpet av livet som har sluttet og kan med sin egen erfaring si at det ikke er noe annet enn negativt hvis du ser bort i fra rusen?
Vis hele sitatet...
Jeg har for øyeblikket sluttet med cannabis, pga. jeg studerer i utlandet og hvis jeg blir busta er jeg fucked, enkelt og greit. Jeg vil påstå at det ikke er noe negativt med ukentlig bruk av cannabis, bortsett fra pengene det koster. Det er derimot MANGE positive sider med det som jeg savner. Det er den perfekte medisin mot fyllesjuke, det hjelper meg å ordne døgnrytmen min etter en tredagers på byen, og det gjør sex enda bedre. Bare for å nevne noe.

Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Jeg tør å påstå at dere som røyker aktivt eller i perioder sier at det er helt ok og ufarlig kan bare si det fordi 95% av befolkningen ikke gjør nettopp dette.
De røyker ikke, de jobber hardt og dyrker familielivet. De får seg utdanning, blir lærere og lærer andre at stoff ikke er bra.
Dere kan bare ta dere en joint på bekostningen av alle de andre. Hvorfor tror jeg det?
Hva hadde skjedd om 4 millioner nordmenn hadde røyket en joint hver dag? Hvordan skulle det gått? Hvem skulle da dratt på generalforsamlingen i velhuset eller borettslaget?
Vis hele sitatet...
Spar meg, som om det liksom ikke går an å jobbe hardt og "dyrke familielivet" samtidig som man røyker en joint her og der. Hvis de spinnville fordommene dine om utbredt cannabisbruk hadde vært riktige ville nederlendere blitt lutfattige og dødd ut for lenge siden.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Du bryr deg ikke om hva stoners mener?
Du bryr deg ikke om hva folk som nyter cannabis med forbehold mener?
Du bryr deg ikke om hva folk som IKKE røyker mener.
Vis hele sitatet...
Joda, gjør jo forsåvidt det, men så lenge de er inhabile er det uinteressant.

Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Spar meg, som om det liksom ikke går an å jobbe hardt og "dyrke familielivet" samtidig som man røyker en joint her og der. Hvis de spinnville fordommene dine om utbredt cannabisbruk hadde vært riktige ville nederlendere blitt lutfattige og dødd ut for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Alle Nederlendere røyker ikke fast, så poenget ditt er jo også helt uinteressant. Eliten som skaper de fleste arbeidsplasser røyker ikke fast, de røyker antageligvis ikke i det hele tatt.
Jeg tror også at i Nederland så er stamgjesten på Kafeteriaen ansett synonymt med hva vi ser på som en alkoholiker i en bar.

Alle kan ikke gjøre det. Hvis alle hadde gjort det hadde man kommet til ett punkt hvor du hadde blitt for opptatt med å finne mat og hugge trær til å bry det om rusen.
Sist endret av Joakim__; 24. oktober 2012 kl. 10:43.
Når det gjelder mine personlige røyke-vaner så har jeg en setning jeg holder fast ved;

"Så lenge plikter, oppgaver og viktige eventer for dagen er ferdige, så gjør det ikke noe om jeg fyrer meg en liten en på kvelden."
Tar gjerne en johnny som andre tar en pils, på kveldene.

Jeg rettferdig-gjør ikke hasj-misbruk, for jeg vet at mange er veldig imot misbruken og kjenner folk som har gått fra hasj til heroin osv. Men spør du meg så er det kun opp til personlighet, er du en person med lite psykisk kontroll; Hold deg unna rus.
Sist endret av shallabaiz; 24. oktober 2012 kl. 10:56.
Sitat av shallabaiz Vis innlegg
Når det gjelder mine personlige røyke-vaner så har jeg en setning jeg holder fast ved;

"Så lenge plikter, oppgaver og viktige eventer for dagen er ferdige, så gjør det ikke noe om jeg fyrer meg en liten en på kvelden."
Tar gjerne en johnny som andre tar en pils, på kveldene.

Jeg rettferdig-gjør ikke hasj-misbruk, for jeg vet at mange er veldig imot misbruken og kjenner folk som har gått fra hasj til heroin osv. Men spør du meg så er det kun opp til personlighet, er du en person med lite psykisk kontroll; Hold deg unna rus.
Vis hele sitatet...
Er det hva vi skal si til barna våres? Jeg kan ta meg en joint, broren din kan ta seg en, men du er en person med lite psykisk kontroll så du får ikke lov.

Hadde noen foreslått det med en gang hadde vi jo kunne legalisert det for lenge siden!
Sitat av Smetown Vis innlegg
Først og fremst vil jeg si at jeg røyker jevnlig slik at folk ikke skal se på meg som den antistonern som ser alt i svart hvit.

Men sammenlikningen du brukte her er så stoner-realitet at jeg blir flau. Det er slik mentalitet som også ødelegger ryktet til Cannabis og gjør at vi som røyker fremstår som idioter i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Du har et veldig godt poeng. Jeg har ikke mye tro på at å rømme fra realiteten er fornuftig, ettersom man går igjennom harde tider støtt og stadig. Rømmer du fra situasjon nr. 1, hva gjør du da i situasjon. 2? osv.. man må lære seg å takle (den fryktelige) realiteten også heller kose seg med en joint når man er stolt av sitt eget arbeid

Jeg så en lengre oppe her som skrev at det er viktig å være ærlig med seg selv, når det kommer til hvor stort forbruk man har. Jeg kan innrømme at jeg ikke har godt av å røyke mer enn 2-5 joints i uka, så daglig bruk er ikke aktuelt for meg, men jeg vet om mange som takler det som en champ. Når jeg er på fylleferie i syden klarer jeg ikke å drikke mer enn 3 dager på rad heller, det er litt av samme greia selv om det ikke er akkurat det samme.