Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2018
Hei freakere!

Så nettopp denne: https://www.youtube.com/watch?v=fSjzOYmFIsg

Ber om at DU også gjør det og deretter gjør deg opp en mening. Legg så igjen egnet kommentar her.

Jeg tenker at som en som regelmessig røyker et par ganger i mnd og enda mer i ferier osv sikkert har fått dette i meg allerede.
Jeg tenker at jeg på bakgrunn av denne videoen er klar til å legge weeden på hylla, med mindre jeg har 100% kontroll på opphav.

Hva tenker DU? Jeg er interessert!
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Hei

Jeg har bodd i Tyskland over kortere perioder.

Cannabis-markedet der er totally disgusting og fult av crap.

Kan ikke sammenlignes med her.

Det finnes selvfølgelig contaminated cannabis her og , men langt ifra på samme nivå.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har sagt det i mange år, ikke overrasket. Det finnes i Norge og men vi er mindre befolkning enn Tyskland.
Jeg har kutta ut hasj/weed på grunn av at når jeg røyker coffeshop-weed i nederland synes jeg rusen er veldig annerledes. Så jeg stoler ikke på det som fås tak i her i Norge. Så, har håp om å få til å flytte til et land der det er legalisert, eller gro det selv.

Jeg stusser ogå på at politiet sier at mye av cannabisen som de får tak i har så høyt thc-innhold, 30+%, og når jeg har røykt i Nederland varianter der THC-prosenten har vært nedi 15% har jeg syntes dette var bedre og sterke enn alt jeg har fått tak i her i Norge, mistenker at det er syntetisk THC i masse av den hasjen med høyt innhold thc.

Skal jeg begynne å røyke igjen nå, må jeg først flytte ut av landet eller gro selv. Så lar vi heller norsk ungdom ødelegge seg på denne syntetiske cannabisen.
Sist endret av Hans Høyhet; 6. januar 2021 kl. 02:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
PGR weed?
Jeg er sikker på at jeg har røyket syntetisk en gang, jeg er sikker fordi denne ene gangen så var det så totalt anderledes og intenst og ikke en god følelse i det hele tatt pluss at jeg ble fortslt at det var synt senere. Ville man ikke merket dette?
På mitt 9 år som fast røyker og jeg kan ikke huske å ha fått weed/hash med syntetiske cannabioder,
Å sammenligne Tyskland og Norge når det kommer til cannabis-markedet er en ikke helt brukbart. Det er to helt forskjellige økonomier og du bør være forsiktig med å trekke slutninger av hvordan markedet her i landet fungerer ved å se en dokumentar om hvordan det foregår andre steder i verden.
Sitat av moret Vis innlegg
Å sammenligne Tyskland og Norge når det kommer til cannabis-markedet er en ikke helt brukbart. Det er to helt forskjellige økonomier og du bør være forsiktig med å trekke slutninger av hvordan markedet her i landet fungerer ved å se en dokumentar om hvordan det foregår andre steder i verden.
Vis hele sitatet...
Interessant betraktning. Jeg tenker selvfølgelig også litt i de banene der, men føler også at mitt ønske om å røyke kan komme i veien for et objektivt synspunkt.

Samtidig føler jeg det er naivt og tro at det Norske markedet skiller seg veldig mye fra et land med nær geografisk tilknytning, som også får sine produkter fra lignende opprinnelsesland.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Charlemayne Vis innlegg
Interessant betraktning. Jeg tenker selvfølgelig også litt i de banene der, men føler også at mitt ønske om å røyke kan komme i veien for et objektivt synspunkt.

Samtidig føler jeg det er naivt og tro at det Norske markedet skiller seg veldig mye fra et land med nær geografisk tilknytning, som også får sine produkter fra lignende opprinnelsesland.
Vis hele sitatet...
Nei, det er egentlig mer naivt å tro at en kan sammenligne interne markeder til totalt forskjellige land, geografisk tilknytning har særdeles lite med saken å gjøre.
Men nok om antagelser, jeg har harde fakta å slå i bordet med:
Vi vet ut i fra kripos sin
statistikk at syntetiske cannabinoider er omtrent en ikke-sak her i landet, Narkotikastatistikken fra 2019 viser at syntetiske stoffer nå er under %1 av beslagene, drastisk ned fra de tidligere årenes narkotikastatistikk.

Grunnen jeg ser som mest sannsynlig er at syntetiske cannabinoider er nå like ulovlig som annen Narkotika. Før lovene ble oppdatert var dette både lett å få igjennom toll samt at store profesjonelle aktører produserte stoffene helt lovlig. Det var altså ingen risoko involvert med å bruke det, foruten alle disse kjipe brukerraportene av folk som raskt fikk kjipe bivirkninger og psykoser av de syntetiske stoffene.

Jeg siterer seksjonen om syntetiske stoffer:
Nye, psykoaktive stoff (NPS) – få beslag, diazepin dominerer,
nedgang i fentanylbeslag
Medan talet på NPS-beslag var betydeleg i 2012–2015, med rundt 900 beslag årleg, har det vore ein stor
nedgang i slike beslag dei siste åra. Lovregulering i Noreg og andre land og dårlege brukaropplevingar kan
vere nokre av årsakene til nedgangen. I 2019 har det vore 159 NPS-beslag, og det utgjer under 1 % av alle
beslaga. Det er benzodiazepinliknande stoff som dominerer, hovudsakleg stoffa diklazepam og etizolam,
som til saman utgjer nesten halvparten av beslaga. Etter nokre år med auke i potente fentanylbeslag
har det vore færre fentanylbeslag det siste året.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 6. januar 2021 kl. 14:14.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
viser at syntetiske stoffer nå er under %1 av beslagene, drastisk ned fra de tidligere årenes narkotikastatistikk.
Vis hele sitatet...
Med intensjon om en diskusjon fordi jeg er nysgjerrig, ikke for å kverulere..

For de rene syntetiske har jeg forståelse for dette, men her er det snakk om organisk weed som har blitt sprayet på toppen. I mitt hode, en vesensforskjell.

Med andre ord: Jeg er ikke og har aldri vært redd for at jeg har konsumert ren syntetisk weed, ettersom det er relativt enkelt å se om det du har foran deg er en plante/bud eller ei.


Tror du i så fall politiet tester hvert eneste beslag i et massespektrometer for å avgjøre om det er tilsatt syntetiske stoffer?

Å teste beslagene for mengde THC og å teste beslagene for alle kjente innholdsstoffer er to drastisk forskjellige metodikker.

I et eksempel kan man teste sprayet weed og også finne THC, men tester man kun for THC vil man ikke vite hva ellers som befinner seg der. For å kunne avgjøre dette må man teste for alt og det ville vært ekstremt ressurskrevende i så fall.

Er det ikke mer aktuelt at det som blir definert som syntetisk kommer i en tydelig annen form enn organisk materiale?
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri fått spraya weed�� har røykt dårlig weed med veldig lite effekt litt høy i 10 min, og bra weed masse thc over hele blitt ganske høy ja heller ikke følt meg dårlig etterpå hadde blitt skeptisk om jeg hadde fått den weeden de viser i videoen å trippa skikkelig osv, plus i videoen sier de at folk blir avhengig og gale psykotiske og voldelige og at de sier når de får bra weed syntes de det er for svakt har aldri blitt psykotisk av hasj eller weed, men har fått rar hasj osv med effekt som er skeptisk gir ikke mening men blir redd når jeg ser sånn da�� mange sier også at videoen var fake, å ja virker faktisk litt fake men d vet man jo ikke
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Charlemayne Vis innlegg
Med intensjon om en diskusjon fordi jeg er nysgjerrig, ikke for å kverulere..

For de rene syntetiske har jeg forståelse for dette, men her er det snakk om organisk weed som har blitt sprayet på toppen. I mitt hode, en vesensforskjell.

Med andre ord: Jeg er ikke og har aldri vært redd for at jeg har konsumert ren syntetisk weed, ettersom det er relativt enkelt å se om det du har foran deg er en plante/bud eller ei.


Tror du i så fall politiet tester hvert eneste beslag i et massespektrometer for å avgjøre om det er tilsatt syntetiske stoffer?

Å teste beslagene for mengde THC og å teste beslagene for alle kjente innholdsstoffer er to drastisk forskjellige metodikker.

I et eksempel kan man teste sprayet weed og også finne THC, men tester man kun for THC vil man ikke vite hva ellers som befinner seg der. For å kunne avgjøre dette må man teste for alt og det ville vært ekstremt ressurskrevende i så fall.

Er det ikke mer aktuelt at det som blir definert som syntetisk kommer i en tydelig annen form enn organisk materiale?
Vis hele sitatet...
Joda, det er jeg helt klar over: Det er snakk om weed som er tilsatt syntetiske stoffer, og nei, Kripos driver ikke å sender hvert eneste beslag til gasskromatografi-massespektrometri analyse, det står i rapporten at de sender de største beslagene til slike analyser.

Så, når store beslag ikke har spor av syntetiske stoffer, og man heller ikke har noe beslag på grensene av rene syntetiske cannabinoider, må man kunne konkludere med at markedet, for det meste, består av ren cannabis uten tilsetninger.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Så, når store beslag ikke har spor av syntetiske stoffer, og man heller ikke har noe beslag på grensene av rene syntetiske cannabinoider, må man kunne konkludere med at markedet, for det meste, består av ren cannabis uten tilsetninger.
Vis hele sitatet...
Takk for en fornuftig diskusjon basert på fakta om tingenes tilstand.

Svarene jeg har fått her var bedre enn håpet.
Målet med posten min var en god meningsutveksling som lot meg ta bedre stilling til problematikken, enn det en enkelt video på YouTube lot meg gjøre.

Slår meg til ro med dette nå.