Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1690
Tittel. Kanskje ett dumt spørsmål men er blitt engasjert etter å ha lest en bøker og sett videoer om entreprenørskap og bygging av rikdom. Sett at en gjenganger for å få til dette handler om nettverk og folk man kjenner.

Har mange venner, men de fleste er i utgangspunktet mest opptatt av fest, sport og gaming. (er 19 år)

Jeg ønsker å finne likesinnede der vi kan dele erfaringer, muligheter, ta risiko og jobbe oss oppover. Da tenker jeg på å starte bedrift, investering i eiendom, aksjer, tomt, kryptovaluta eller lignende.

Bor på bygda så er ingen særlige seminarer her jeg kan dra på. Jobber i dagligvarebutikk og er ingen særlige kollegaer jeg har der som er interessert i slik som dette.

Noen som har noen tips til hvor jeg kan begynne? Kan gjerne være nettsamfunn/forum og lignende, eller forslag til hva jeg kan gjøre. Trenger ikke være helt lovlig men ønsker ikke gjøre noe særlig uetisk.
Frimureri handler vel ofte om det du etterspør, selv om de har pakket
det inn i en masse annet dill dall.
Et godt tips er å bygge personlig brand på for eksempel instagram så folk vet hvem du er. Mye lettere å komme i kontakt med slike folk da

Garyvee har mange gode videoer om å build'e et personlig brand
Har du tenkt noe på å fortsette på skolebenken da? Eller er kanskje det uaktuelt? Jeg for min del klarte aldri å stå i skole, ble rett og slett dritt lei og ville jobbe istedet.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Frimureri handler vel ofte om det du etterspør, selv om de har pakket
det inn i en masse annet dill dall.
Vis hele sitatet...
Må må være minst 24 år gammel for å bli frimurer, og gjennomsnittsalderen for opptak er 44 år. Dette er en "gammel gubbe"-klubb, og ikke akkurat et fresht kollektiv av entreprenører som ønsker å bygge opp noe fra bunn av.

Men høres kult ut det du etterspør TS. Lykke til med å finne noe!
Et tips å begynne med om du vil starte noe, er å Google "coworking <nermeste by>". Der samles det masse folk som driver egen bedrift, oppstart, freelance osv. Utenom pandemi driver de gjerne med masse workshops, foredrag, og andre muligheter til å møte folk. De drives som regel av folk som kan hjelpe deg i riktig retning også
Psykedelisk bakverk
Nå er det jo ganske så ulike ting du etterspør. Du snakker blant annet om eiendom, er dette noe du faktisk har råd til å starte med? Et fint sted å starte er å lære deg aksjemarkedet å kjenne. Les og se videoer om teknisk og fundamentale analyser. På Instagram finnes det drøssevis av kontoer å følge, for eksempel aksjeroget og investingfun. Disse har også kurs i teknisk analyse du kan kjøpe, hvor du også får tilgang til discord for å diskutere med likesinnede.

Hva med å ta utdanning? Man trenger så klart ikke dette for å bygge seg noe selv eller være entreprenør, men et bedre sted å danne seg et nettverk med likesinnede er vanskelig å finne.
Jeg har noen tanker pm hvilke bøker du antakelig har lest, og har pløyd meg gjennom mye av det samme. Disse bøkene er fine til å gi deg rett mindset i starten, men det som gjelder er å bare hoppe i det, og leve det. Med det mener jeg at du skal ikke trenge å lete etter lettvint måter, du må bare gjøre det som må gjøres. De som får det til er de som bare gjør det.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 13. april 2021 kl. 21:23.
Sjekk ut Clubhouse. Den ultimate plattformen akkurat nå for å møte ekte mennesker med felles interesser.

Mange business folk der.

Evt sjekk ut Grunderklubben gruppen på facebook
Halvstudert røver
Myoxocephalus's Avatar
DonorCrew
TS: Fra en annen tråd:
Sitat av iskaldogkynisk Vis innlegg
280k i studielån. 300k inntekt (50% jobb ved siden av studier) + 100k fortjeneste i kryptovaluta i 2020. satser på enda mer i år men vet aldri hva som skjer
Vis hele sitatet...
Hvordan har du klart å pådra deg 280k i studielån som nittenåring? Also, med ei årslønn på 600k før du har fylt 20, så må da ting sies å gå veien uansett?