Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1431
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk en pose med tørka sopp som hadde ligget i et skap en liten stund.

Jeg spurte om det var gått mugg i den, men det mente han det ikke hadde gjort. Han hadde dog ikke åpnet posen og sett.


Etter litt om og men så viser det seg at det er gått mugg i noe av soppen.


Hva ville du gjort? Spist det? Sendt videre til folk som ikke nødvendigvis er så kule? Spylt ned hele innholdet fra posen i dass? Skjært av der det er gått mugg, og beholdt resten?


Kjenner jeg han fyren jeg fikk det fra rett så vil det ta lang tid å få noe penger tilbake.

Snakk om rundt 10 gram.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Har du bilde? Det kan godt være trygt å innta soppen i kokt teform selv om den har mugg på seg. Menneskekroppen og hjemmene våre er fulle av bakterier og mugg, du spiser dem hver dag og de fødes, deles og dør overalt rundt deg.
Jeg har spist muggen sopp flere ganger. Ser ikke godt ut akkurat, men funker som det skal. Kan hende der bare er jeg da, andre kan ha forskjellig reaksjon
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De hadde ligget i den posen rundt 3 måneder. Tror de var tørket ganske greit før det.


Vet ikke om det blir noe bilde, da jeg ikke er så teknisk. Gi meg en innføring i hvordan det skal gjøres, og kom gjerne med dine og deres perspektiver.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Jeg har spist muggen sopp flere ganger. Ser ikke godt ut akkurat, men funker som det skal. Kan hende der bare er jeg da, andre kan ha forskjellig reaksjon
Vis hele sitatet...
Mugg er jo ikke sunt. Jeg tror ikke soppen har noe mindre virkning, bare at den nå kan være noe kreftfremkallende.
Bilde kan du laste opp på f.eks. https://imgur.com/ og poste linken her.
Hvis du er bekymret for mugg finner du bare en liten skarp kniv og skjærer bort det du synes ser ekkelt ut.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter litt om og men så viser det seg at det er gått mugg i noe av soppen.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at det er mugg?

Om du ikke har bilder, kan du vel beskrive det?
Sist endret av PVestlandia; 17. mars 2021 kl. 17:27.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan jo være at noe av det ikke har vært riktig tørka og da har fått en lodden overflate som ser ut som mugg, og kan jo være at det også er det.

Jeg ville spredd soppen utover på en tallerken og satt den på lavt luftvarme i stekeovnen ( med døren åpen ) for å tørke bort foktighet.

Mugg er ekkelt, men man blir gjerne ikke dårlig av det, og soppen funker på samme måte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva ville du gjort? Spist det? Sendt videre til folk som ikke nødvendigvis er så kule? Spylt ned hele innholdet fra posen i dass? Skjært av der det er gått mugg, og beholdt resten?
Vis hele sitatet...
Ikke rart folk sier at narkotikamiljøet er preget av kynisme. Du får gi de tilbake til han du har kjøpt det av, greier du ikke dette har du problem med kontaktene dine. Hvis folk ikke er kule nok for deg burde du styre unna.
Mugg på sopp kan være farlig. Aluminiumflorid skrev utdypende om det her tidligere. Var nok til å få meg til å ha kastepolicy i hvert fall!
Oppbevar alltid i et lufttett glass, med en liten stoffbit med salt i på toppen da, altså