Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 7488
Heisann

Etter mye lurking og googling har jeg ikke funnet noe løsning på mitt problem.

Problemet er i generellt fps spill, der man bruker hold mouse1 våpen, ( fullauto,beam våpen etc)

Det stopper opp noen ganger, får ikke ut ett fullverdig magasin, noe som kan være litt krise i kampens hete.
Må i det værste tilfellene slippe opp knappen, for så å trykke ned igjen.

Det er værst i Overwatch, der jeg nå helst må unngå heroes med denne type våpen(soldier,tracer,symmetra,sombra osv)

Det er vanskelig å gjenskape denne bug'n i foreks training, fordi det skjer helst når jeg skal skyte på fiender at dette skjer.

Fps ok
Latency ok
In game overlays ok
Drivere ok

Etter min søken etter info, kom jeg over en som hadde samme feil, han nevnte at det helst kunne være hardware relatert,dvs mus begynner å bli sliten, og grunnen til at jeg ikke klarer å gjenskape det singelplayer\training er at man har mye mer adrenalin i real fights, og dermed trykker ekstra hard ned mouse1.

Synts det er litt rart da jeg også har prøvd å gjenskape i foreks paint, bare holdt inne mouse1 og tegnet sirkler for å se om det slipper opp,men det gjør det ikke.

Bruker en Razor deathadder, men har nå i skrivende stund bestilt meg ny, V2 deathadder.

Har nå også merket det litt i BF4

Er det noen som har opplevd lignende problem ?
Håper nå at det kan løse seg med ny mus.
Limited edition
Moff's Avatar
Har opplevd nøyaktig samme problem, og det var på grunn av sliten knapp. Ny datamus løste problemet. Jeg hadde imidlertid ikke noe problem med å gjenskape dette andre steder, for eksempel hvis jeg dro vinduer rundt i Windows over tid. Plutselig slapp de taket.
Sist endret av Moff; 17. januar 2021 kl. 17:10.
Det er et kjent problem på razer. Jeg skrudde opp musa og dytta switchen inni musa hardt inn med en tannpirker noen ganger, og da ble den bra igjen i noen dager. Kan være verdt det mens du venter på ny.
Ganske sikker på at du slipper dette når du får ny mus. Slike knapper har metall-kontakter som vil korrodere etter en del bruk. Svette hender avgir fuktighet som øker oksideringen. Korrosjon gir økt motstand.
David Jones fra EEVBlog hadde nylig en episode on korrosjon og økt motstand i knapper.
https://www.youtube.com/watch?v=sdLm08zfE4g
For de som vil gå litt i dybden.