Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1504
Anonym bruker
"Rik Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Tenker på sikt å delta på en psytrance festival i Norge, er sånn typisk psykedelisk samling. Hard aldri vært på noe tilsvarende før, og er mildt sagt litt redd for å miste blanke ark hos snuten. Går de rundt med hund og sjekker?

Jeg kan droppe weeden hvis det er høy sjanse for dette, men kommer garantert til å ta med litt syre, sopp, mdma og kanskje litt 2cb.

Bør jeg gjemme drogene på kroppen, under et evt telt, eller bør jeg finne et gjemmested om det lar seg gjøre?

Dere skjønner vel sikkert at jeg er veldig clueless på dette området. Er det forresten rart å gå alene på en slik festival? Har noen venner som kanskje er interessert men tror gjerne det blir kjekkere å dra solo og treffe nye folk (*host*) kanskje litt damer

Er det forresten festivaler av samme sort men mer innen for prog, rock fusion osv? Psytrance er egt ikke helt min ting men er en first time for everything
Hvis det er sånn at du er litt redd for å miste de blanke arkene burde du vel i grunn ikke gjøre det? Det vil være samme straffeomfang som om du ble tatt på gata. Det beste tipset jeg kan gi deg, utenom å droppe det, er at du gjemmer det i bokseren eller snuseska. Your choice.
Sist endret av Jokke; 5. januar 2021 kl. 23:26. Grunn: en gjemmer seg ikke i bokseren, en gjemmer ting i bokseren. Kanskje når jeg tenker meg om, men sjeldent det egentlig skjules.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,

Tenker på sikt å delta på en psytrance festival i Norge, er sånn typisk psykedelisk samling. Hard aldri vært på noe tilsvarende før, og er mildt sagt litt redd for å miste blanke ark hos snuten. Går de rundt med hund og sjekker?

Jeg kan droppe weeden hvis det er høy sjanse for dette, men kommer garantert til å ta med litt syre, sopp, mdma og kanskje litt 2cb.

Bør jeg gjemme drogene på kroppen, under et evt telt, eller bør jeg finne et gjemmested om det lar seg gjøre?

Dere skjønner vel sikkert at jeg er veldig clueless på dette området. Er det forresten rart å gå alene på en slik festival? Har noen venner som kanskje er interessert men tror gjerne det blir kjekkere å dra solo og treffe nye folk (*host*) kanskje litt damer

Er det forresten festivaler av samme sort men mer innen for prog, rock fusion osv? Psytrance er egt ikke helt min ting men er en first time for everything
Vis hele sitatet...
Trodde ikke lsd og sopp var rusmiddler som du tar når det er såpass mye liv og høy musikk. Anyways, jeg har aldri det det så vet ikke.

Etter å ha hørt fra andre så tror jeg ikke politiet er sånn kjempe interessert i de som er på ravet, heller de som hoster (både på norsk og engelsk)
Å oppbevare på kroppen har en del fordeler rent praktisk, men samtidig noen store ulemper mtp. politi. Vanskelig å snakke seg ut av et funn på din person om det kommer så langt. Er det derimot for eksempel noe "greier" under naboteltet (eller ditt eget, om du er litt lazy..) så vet du selvsagt ingenting om det og har heller ikke sett noe.

Om det kommer politi med hund er det selvsagt ingen her som kan vite på forhånd, så her er det egentlig bare å vurdere hvor tungt du vil la praktiske forhold for deg selv kontra verdien av 'blanke ark' veie.

Politiet kan komme, men det er igen garanti, og det er umulig å vite om de kommer med en liten patrulje på 2-4 for å 'sjekke om alle har det bra' osv eller om de kommer med en tropp og hunder for å bryte opp moroa. Mest sannsynlig kommer de ikke, men hvis man vil fortsette med blanke ark hos politiet så er ikke en psytrance 'festival' stedet å loke rundt som et vandrende apotek.

Jeg ville selv funnet ok gjemmesteder til mesteparten, og beholdt litt på meg for praktiske formål og så prøvd å være oppegående nok til å få med meg om å politiet kommer og så ditche det jeg eventuelt bærer på da. Bedre med en liten bot enn en stor bot om alt går galt om ikke annet.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du mener en type offisiell festival så er sikkerheten streng, vakter som searcher deg og politi med hund som går på området.
På "hemmelige" undergrunnsfester er det sjeldent snuten kommer og hvis de gjør så er det mest arrangørene de bryr seg om.. Bare å trekke seg stille vekk og ikke få oppmerksomhet mot deg.. Men med den remsa du ramser opp med både sopp, syre, 2cb, weed og mdma tipper jeg du fort får oppmerksomheten til politiet fordi du er så åpenbart rusa.

Det er ikke noe i veien for å dra på festival alene og er du heldig møter du folk du viber med. Kan bare svare for leg selv at jeg syns fremmede drittura folk er for mye mas og creep til at det er noe jeg orker å henge med på festival hvis det blir sånn at man føler at de henger seg på deg og ikke har noen andre. Prøv heller å roam litt rundt i terrenget enn å igle deg på noen
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politi med og uten uniform kan dukke opp og med hund.

På de fleste festivaler er ikke hund tillat å ta med, så ser fort hva slags hund som går rundt.

Har du det på deg, ha det lett tilgjengelig så du kan plutselig kaste det.

Står du i en folkemengde så kan ikke hundene lukte akkurat deg, så hold deg sammen med folk hvis de kommer.

Smart å gjemme det, men lett å glemme hvor. Er også litt kleint å lete og grave rundt hvis du ikke legger det på et naturlig sitte sted.

Psytrans festival og lignende tiltrekker seg absolutt mest politi ��

Håper du kommer deg på festival og at ikke alt er stengt ned et år til..
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En (vandre?)historie sier at en festivaldeltaker fikk smuglet inn stoff under forhuden, svær og tøyelig forhud sies det. På vei inn på festivalen markerte bikkjene og han ble tatt med til sjekk og stripp og bøy og tøy. På spørsmål om hvorfor hunden hadde markert svarte han at han akkurat var blitt sugd av ei fremmed dame i campen og han hørte etterpå at hun var på candyflip. Ifølge (vandre?)historien fikk mannen med seg stoffet på festival og fikk en hyggelig utavsæsjæl opplevelse.
Anonym bruker
"Rik Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Arrangementet det er snakk om er offentliggjort på facebook og har grense på 500 mennesker.

Bryr vakter / politi seg om jeg er synlig rusa, ellee bryr de seg lun om jeg har ulovlige midler med meg?

Tar folk som regel droger på forhånd utenfor festivalområdene?
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Trodde ikke lsd og sopp var rusmiddler som du tar når det er såpass mye liv og høy musikk. Anyways, jeg har aldri det det så vet ikke.
Vis hele sitatet...
Det er helst de første 5-10 gangene man tripper at man bør unngå slikt, men når man har blitt mer kjent med og trygg på psykedelika så er det noe helt annet. Har trippet på roskilde festivalen som var fett, men ikke vært på noen av de mindre psytrance/techno ravesa i Norge selv. Har kun hørt om det fra andre men har veldig lyst å delta selv dette året.

Forrige innelands skogsfest jeg hørte om, med folk fra hele europa så var politiet innom for å se at det gikk greit for seg og så reiste de igjen uten å ta noen.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Arrangementet det er snakk om er offentliggjort på facebook og har grense på 500 mennesker.

Bryr vakter / politi seg om jeg er synlig rusa, ellee bryr de seg lun om jeg har ulovlige midler med meg?

Tar folk som regel droger på forhånd utenfor festivalområdene?
Vis hele sitatet...
Ja både vaktene og politiet bryr seg om du er synlig rusa. Vaktene vil ikke slippe deg inn evn kaste deg ut, og politiet vil ransake og arrestere deg.
Det er veldig vanskelig å si noe særlig om. Har vært på den type festival der alle som gikk gjennom inngangen ble sniffet på av hund og politiet møtte opp mannsterke. Men har også vært på den type festival der det bare var en håndfull innleide vakter som ga fullstendig F i om folk var rusa, hadde med seg saker, eller dealing; de var der bare for å holde fred og hjelpe folk.

Før du er på festivalen er det helt umulig å si noe om sikkerhetsrutinene og alt vi kan komme med er synsing.
Psytrancefestivaler vil nok tiltrekke seg ekstra mye oppmerksomhet av politiet, omtrent som Kadetten-festivalen i linkene under.
https://www.aftenposten.no/norge/i/z...musikkfestival
https://www.aftenposten.no/norge/i/M...valen-kadetten
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Minnes nå en festival her nordpå hvor snuten kom i eget chartra kystvaktskip til en fredelig sammenkomst... mens det var mer texas-tilstander i byen hvor den snuten skulle vært på jobb den helga. God fangst av fredelige hippies...
Slike arrangementer er svært uforutsigbare mtp politi. Har opplevd at politiet har aksjonert og tatt så mange som mulig med bruk av hunder og mye politifolk.

Har også opplevd at politiet kun har vært innom eller i nærområde sivilt. Da sirklet sivilpolitibiler området rundt arrangementet og sørget for at ting gikk greit for seg. Ble forbikjørt i sneglefart mens vi sto der knallrusa, på samtlige rusmidler, mens vi venta på taxi
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Minnes nå en festival her nordpå hvor snuten kom i eget chartra kystvaktskip til en fredelig sammenkomst... mens det var mer texas-tilstander i byen hvor den snuten skulle vært på jobb den helga. God fangst av fredelige hippies...
Vis hele sitatet...

Litt i overkant romslige budsjetter i nordnorge kanskje? Har sett på face at politiet i nordnorge leide inn helikopter for noen ungdommer som kjørte med snøscooter langt til fjells, og på sommeren brukte politet helikopter for å jakte på ulovlig atv bruk. Når en dame i nordnorge hadde innbrudd i hjemmet sitt og ringte nødtelefon helt vettaskremt og fortalte om innbruddet så tok halvannet døgn før politiet var på plass. Da var det ikke midler til overtid for de hadde jo sprengt budsjettet på å fly helikopter for å jakte på ungdommer. Hva koster det å leie et kystvaktskip? Sikkert ikke billig akkurat. Kanskje politiet burde få kutt i budsjett og en støttekontakt som kan vurdere nødvendigheten av innleide tjenester?