Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1827
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker 100mg, mange ganger glemmer jeg om jeg har tatt den eller ikke. Blir jeg helt udugelig dagenderpå om jeg tar 200mg?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruker 100mg, mange ganger glemmer jeg om jeg har tatt den eller ikke. Blir jeg helt udugelig dagenderpå om jeg tar 200mg?
Vis hele sitatet...
Nei du skal aldri ta dobbel dose om du har glemt å ta. Les om medisiner før du tar medisiner.
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Nei du skal aldri ta dobbel dose om du har glemt å ta. Les om medisiner før du tar medisiner.
Vis hele sitatet...
Nå var da ikke dette spørsmålet. Synes personlig at dette var et greit spørsmål å stille.

Jeg vil si at om du pleier å føle deg litt groggy av 100mg dagen etter, så kommer du nok hvertfall til å føle deg ekstra groggy av 200mg. Dette er nok ikke farlig da doseringer gjerne kan ligge på mer enn 100mg (dette kommer an på hva legen skriver det ut for), men du kan forvente at du føler deg litt hangover og generelt ekstra trøtt utover dagen derpå. Vi her inne er gjerne ikke helsepersonell som du vet; så ta alt med en klype salt.
Der er hvertfall ikke farlig å ta 200 istedenfor 100 hvis du ikke har noen underliggende sykdommer. Jeg står på 300mg hver kveld for søvn nå. En gang hade jeg trappet ned til 50 MG og tok 250 MG fordi jeg var desp etter å få sove. Fikk helt mongo hjertebank og det var ubehagelig, men det gikk over. Du skal jo kjenne 100 MG at du begynner å bli slapp og kanskje får litt munchies. Er du i tvil, så ikke ta mer. Eller hvertfall vent noen timer.
Dosett er kanskje løsningen for deg
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg går også på Seroquel, det fungerer som faen til å sove på! Bare synd at man ofte kan bli veldig hangover dagen etterpå ved å ta en for stor dose. Derfor må jeg ofte variere dosen ut i fra dagsformen og planer dagen derpå. Tok 200 mg tidligere, men har plutselig klart å sovne på 25-75 mg også!

Anbefaler deg å prøve med det en kveld du uansett er sliten fra før, ta 50 mg tidlig, som for eksempel kl 21:00, og gjør hva du vil frem til det kicker inn. Kanskje det fungerer, ellers tar du 50 mg til, du sovner sannsynligvis.

Tips: Ikke fortell legen at du har gått ned i dose, eller fortell at du varierer. Det kan føre til at legen din eller en annen lege reagerer på det, og dermed googler «seroquel søvn», der man finner en artikkel som fraråder bruk av Seroquel til søvn. I mitt tilfelle førte det til at jeg ikke lenger får resepter på store pakninger, jeg får kun nøyaktig det jeg trenger for å ha en måneds forbruk, og apoteket må ta ut 7 av 10 brett og legge de i en pose hver gang jeg skal hente de 70 tablettene jeg ble foreskrevet (25mg)

Men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, du vil bli hangover, spesielt hvis du har på vekking og ikke sover til du våkner av deg selv. Den bivirkningen er synd. Fungerer ihvertfall som bare faen, og kan gjerne brukes til å stoppe LSD-tripper.
Anonym bruker
"Uvøren Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blir super groggy av bare så lite som 10mg. Hrle neste dagen blir ødelagt �� akkurat med seroquel er det ikke noe farlig om du tar 100 eller 200mg.
Ta tabletten(e) når alarmen på telefonen ringer/lager lyd.
200 mg heller enn 100 mg er ikke krise, men det øker sjansen for bivirkninger om du tar dobbel dose. Generelt er vel regelen at en skal forsøke å finne lavest dose som gir effekt med minst mulig bieffekt. Seroquel har for mange endel bivirkninger. Har du forsøkt lavere doser enn 100 mg? Har selv stått på opp til 300 mg men tar nå kun 25 mg og tar den ikke fast kun på dager der jeg merker det snurrer for fort i hodet for da vet jeg av erfaring at jeg får problemer med å roe ned og falle i søvn.

For å unngå surr og rot er dosett og medisinalarm veldig fint. Om du står på mye forskjellig medisin og det er vanskelig å ha full oversikt så kan du be om å få ut medisiner ferdig dosert i små plastpakker. Kommer på en rull og står klokkelsett og dato på hver pose. Koster litt ekstra med verdt pengene om det er vanskelig å holde oversikt. Noen medisiner er det jo litt viktig å ha gode rutiner på.