Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1654
Så, la oss hypotetisk sett man sto tiltalt for "medium" alvorlige saker som f.eks. økonomisk kriminalitet. I dette tilfellet la oss si 1 million kroner.


Når politiet spør hvilken advokat man ønsker eller om man ønsker å få oppnevnt en, så sier man "Jeg ønsker John Christian Elden".


Kan han da avstå mot å forsvare meg?
Og hvis ikke, er han ikke uansett nødt å lese gjennom saksdokumentene for å kjenne saken når den kommer opp for retten?
Det spørs jo helt på kapasiteten hans.
Stort sett får mann en eller annen person i advokatfirmaet hans. Men ikke Christian Elden sa politiet til meg . En som er ny eller ikke så flink.
Regner med at alle henvendelser utenom faste kunder går via sekretær som ser hva som kan være profilerte saker som gir publisitet i media og siler ut folk derifra eller de som kan betale stort privat. Kan jo umulig være slik at alle som spør får han.

Han tar jo alt fra store saker til meget små. Fellesnevneren er vel at de er kjendiser eller store kriminalsaker som havner i media.
Ja spørs vel hvor profilert saken er
Forsiden på NRK nå så er han i retten Aylar vs Northug som krangler om hundre lapper.

Så her er nok profileringen prioritet ja.
Hvis du tror feks underslag av en million kroner defineres som "medium" tar du feil. Å snyte staten for penger er noe av det mest straffbare man kan gjøre.