Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1714
Noen som vet om noen bedre programmer enn shoutcast til å lage "radio kanal" med, som i tillegg har mikrofon muligheter? (shoutcast har dette også, men den er ikke så utrolig bra)
Har tenkt å sette opp en radio på skole serveren siden der har vi bra nok linje
Hadde også vært fint med en sånn "dj" mulighet som man har i shoutcast...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har også sett etter en slik streaming sak. Jeg er usikker på hva man trenger eller hvor man får tak i det. Jeg var innom | www.streaming.no | Men så usikker som jeg var, så visste jeg ikke helt hva det var snakk om.

Tenkte på å lage en 'sommer radio' med en venn over streaming (winamp).

Noen som kan hjelpe?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
beste er å bruke shoutcast, men kjøre det gjennom en mikser først.. så kan man legge til hva man vil av moduler/mikrofoner/whatever
Kjører du en radio server som kommer opp i mot 100 brukere, kan jeg garantere at du får en mail fra tono.no der de krever at du betaler royalties, som en kompis fikk. Han hadde 3 valg: betale 500 kr i måneden, legge ned radioen, bli saksøkt.

Så du er nå advart.

Sjekk ut www.peercast.org, det er sånn p2p radio så den skal være kanske vanskelig og spore opp.
Det må jo være mulig å lage en tunnell til skolens server og så streame derifra...

HJEMME ----- SKOLE --- BRUKERE