Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 3046
Better than thou.
Opprinnelig postet av Aces-HigH
å kalle den nye plata nu metal er bare helt latterlig, jeg kaller det trash anno 2003. Garanterer salg? den nye plata er så ukommers som den får blitt, ikke akkurat listepop
Vis hele sitatet...
Har ikke hørt den, så jeg kan ikke kommentere på om det er nu-metal eller ikke, men å si at den nye plata er så ukommerst som mulig er vel å ta i en smule? Kommer nok til å ligge minst en måned på Topp20. Og etter å ha lest hva de fleste her syntes om den virker det som om den eneste grunnen til at de lagde den var for å tjene penger, de går jo også hardere ut mot musikkdeling over internett enn noen andre, og hvis poenget var å få musikken ut til folk ville de gitt faen i hvordan man fikk tak i den.
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Tror ikke jeg kunne klart å høre noe av det nyeste metallica greiene mer enn to ganger uten å kaste opp. Metallica har tapt seg, og Lars Ulrich har aldri vært en god trommis, hammet har alltid spilt kjipe soloer- det jeg har likt med metallica har som regel vært bassen. Load og reload var to jævlig dårlige album som aldri skulle blitt utgitt. Skulle gitt seg helst før black album, men etter hadde ikke vært dumt det heller.
Nei, metallica har blitt stink stink stink i mine ører.

Dette er min mening

Fuck din mening, min er riktig
Vis hele sitatet...
Litt usaklig :
2 ord; hold kjeft.
Du driter deg..

Load og Reload er vell de 2 roligste albummene de har gitt ut, uten at de blir noe dårlige av den grunn.
Dessuten så er det mange brae låter på nyalbummet, slike som St. Anger, Frantic og Shoot Me Again.
Opprinnelig postet av Carlo
Har ikke hørt den, så jeg kan ikke kommentere på om det er nu-metal eller ikke, men å si at den nye plata er så ukommerst som mulig er vel å ta i en smule? Kommer nok til å ligge minst en måned på Topp20. Og etter å ha lest hva de fleste her syntes om den virker det som om den eneste grunnen til at de lagde den var for å tjene penger, de går jo også hardere ut mot musikkdeling over internett enn noen andre, og hvis poenget var å få musikken ut til folk ville de gitt faen i hvordan man fikk tak i den.
Vis hele sitatet...
Den er ikke så ukommerst som mulig, men hva er det?
Men fansen som har ventet på skiva kjøper den jo med en gang den kommer, derfor fyker den inn på en eller annen liste.
Og denne platen er ikke lagd for å tjene usannsynlig mange $$$. Da hadde de lagd en Limp Bizkit skive, noe denne ikke er.

Men dette er egentlig helt umulig å diskutere. De av dere som er besatt av å disse Metallica uansett hva de lager, får bare fortsette med deg. Jeg forholder meg til musikken de lager. Og hadde de vært så populære hvis de hadde laget dårlig musikk?
Opprinnelig postet av Sigar

Og denne platen er ikke lagd for å tjene usannsynlig mange $$$. Da hadde de lagd en Limp Bizkit skive, noe denne ikke er.
Vis hele sitatet...

Opprinnelig postet av Sigar
Og hadde de vært så populære hvis de hadde laget dårlig musikk?
Vis hele sitatet...
Uhm, var ikke Limp Bizkit også temmelig populære?
poenget, Sigar, er ikke at metallica har vært populære hittil på grunn av dårlig musikk. de har selvfølgelig vært populære på grunn av god musikk, for det har det faenmeg vært. men NÅ er ikke musikken god lenger, i veldig mange fler enn mine ører. det er ikke snakk om å disse metallica uansett hva de lager, for det er ingen som har gjort. alle som en har dissa nyeste skiva, St. Anger. ikke alt de har lagd. rull inn leppa di og bit den i fem ellerno.
saken er at dette faktisk ER god musikk for den eldre fansen, fansen som gjorde metallica populære gjennom de 3 første albumene. Metallica prøver å få oppmerksomheten til den gamle fansen og dette er riktig måte spørr du meg. Ville metallica bare tjent penger hadde dem lagd den litt mer lyttervennlig for allmennheten, og allmenheten er mia og whinerne så derfor liker dem ikke nye plata, den er ikke ment til dem, den er ment for den gamle fansen ^^
åværsågrei, aces. jeg har hørt på metallica i årevis jeg og. jævla barnslig av deg å whine som en liten utpult tøs fordi om folk har et annerledes / motsatt synspunkt enn deg på musikken til metallica. det går ann å mislike et album selvom man har likt alle de tidligere, null problem.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Jaja, gidder ikke denne føyden om skiva er bra eller ikke, kommer bestandig til å være forskjellig syn på det. Men en ting skal jeg si før jeg legger inn årene, og det er at Metallica er definitivt best som et live band. Dem rocker rekelaken ut av de fleste på det punktet.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Hmm, har leste gjennom de siste postene her, og synes nok diskuasjonen er litt på kanten til skittkasting her...

Jeg har tidligere uttrykt at jeg likte albumet, og holder på det etter å ha hørt det en del ganger til.
Det er hardere enn de siste albumene til Metallica, kanskje mer som de første, og jeg tror det er det de prøver å gjøre her.
Å finne igjen seg selv.
Dette er nok mer Metallica enn de siste albumene, som kanskje har bikket litt over i den kommersrockeverdenen.
Nå kan jeg vel ikke si at Metallica ikke var kommerse før det, men det å være kommers betyr ikke nødvendigvis dårlig musikk, tvert imot!
Jeg tror nok ikke de har lagd denne plata for å tjene nok penger, da hadde de nok holdt stilen som de hadde før pausen for noen år siden istedet.

Iallefall, albumet kan anbefales så lenge du ikke forventer koserock!
Opprinnelig postet av Ev0lver
Litt usaklig :
2 ord; hold kjeft.
Du driter deg..

Load og Reload er vell de 2 roligste albummene de har gitt ut, uten at de blir noe dårlige av den grunn.
Dessuten så er det mange brae låter på nyalbummet, slike som St. Anger, Frantic og Shoot Me Again.
Vis hele sitatet...
Jeg sa det var min mening- så ikke grin. Kan ikke noe for at jeg ikke liker nyere metallica, det bare ble litt teit føler jeg. Men han nye bassisten er faen meg god! Han kan virkelig spille bass.

Forøvrig så sa jo nesten metallica rett ut at de lagde det nye albummet hardere, og tøffere for de det var det Jason ville spille. Dette gjorde de selvfølgelig etter at Jason hadde slutta. Det er en smule barnslig synes jeg...

Men ærlig talt så liker jeg ikke den typen rock lenger. Og selv om load og reload er roligere album, og det var da jeg sluttet å like dem vil ikke det si at jeg ikke liker rolig musikk.

edit: liker musikk med sjel, ikke musikk som er dritt
Sist endret av SlaveAvSolen; 9. juni 2003 kl. 14:53.
Nye bassisten er rå ja, han er den perfekte arvtager til jason. Men dette blir mitt siste ord i denne saken og alle saker da jeg er ferdig her på forumet egentlig.

So long suckers whom I've always hated ^^
St.anger låta er hvertfall god, men har ikke hørt resten av plata enda. Kjøper den vel sikkert.
Bare en liten ting.. det heter thrash, ikke trash, selv om mange her nok heller ville brukt sistnevnte. Jepp, nyeplata har faktisk mer thrashpreg enn metallica har hatt på lenge. Ikke den strippa 80-talls thrashen, men en mer fyldig og moden thrash. Litt av soundet til At The Gates o.l. Personlig synes jeg skiva var fet nok, jeg trenger ikke de gamle soloene, heller ikke puserocken på load og reload, jeg synes skiva funker bra hard som den er. Eneste er vokalen til Hetfield som har et visst nu-preg av og til...men det skal jeg nok klare å ignorere...
til dere som er usikre på hva slags sjanger st. anger er: DET ER PUR HARCORE!!!

Dessuten er det dumt å si at lars ulrich suger på trommer - det betyr at ca alle kritikere i verden tar feil?

det er også for dumt å si at platen suger fordi den er kommers... hva er galt me å lage musikk som folk liker???
Opprinnelig postet av Nachko
det er også for dumt å si at platen suger fordi den er kommers... hva er galt me å lage musikk som folk liker???
Vis hele sitatet...
Det er vel for å heve seg over det som er mainstream, og understreke at man vet bedre enn den dumme allmennheten eller noe. (;

Så lenge det er god musikk så kan det høres sier nå jeg.
über raw album ass
Better than thou.
Opprinnelig postet av Nachko
det er også for dumt å si at platen suger fordi den er kommers... hva er galt me å lage musikk som folk liker???
Vis hele sitatet...
Kan vel ikke si jeg har sett noen har sagt de hater plata pga. at den er så kommers men..
Plata er jo genial!! Slår i hvertfall load og reloaded skivene når Metallica hadde sin down periode...

Bassen har blitt bedre og trommene er spissere enn før.. Det er ikke noe Nu Metal skive (kan ikke legge metallica in kategorien sammens med Stinkin Park).
Plata er litt lang, men steinhard, så dette går glatt på ett vorspiel..
Bassen har blitt bedre og trommene er spissere enn før.. [/b]
Vis hele sitatet...
opplysning - bob rock spiller inn på albumet...
Better than thou.
Opprinnelig postet av Nachko
Dessuten er det dumt å si at lars ulrich suger på trommer - det betyr at ca alle kritikere i verden tar feil?
Vis hele sitatet...
”THERE’S NO PLACE LIKE HOME”
METALLICA
St. Anger
Vertigo

On this post-rehab, post-Newsted and post-Ja Rule record, our intrepid heroes discover that you can't go back to childhood, even if you bash your head into a wall, like DOrothy clicking her heels in Oz, and repeat "I'm really angry and anguished" thrice. This spectacular piece of auto-suggestion may have worked in the miniverse of the band, but to the outside it just looks like a desperate attempt at something incomprehensible.

The weirdest thing is how you can have a band with the budget and experience of Metallica and produce an album that sounds this shitty. Have they been surfing black metal messageboards, where the first demos are always and eternally every band's best output? In any case, you'll have to search far and wide for worse drum sounds. One positive facet of the album is that, much like the gaggle of drunk monkeys that mixed ...And Justice misplaced Newsted, Kirk Hammett's insipid wah-drenched pentatonic noodling, a bane of Metallica since the black album, has been left out of the mix here. Producer Bob Rock's bass has a strong presence, but unfortunately only its mid-frequencies. The result is a sensation that hair is growing out your teeth. The songs lack all of the melodic properties that mark Metallica at their best. They are nothing but a series of disjointed riffs placed in linear time, sometimes ersatz-hard with no bass, and sometimes ersatz-tender like the worst RHCP-ballad.

And this record, that produces a feeling of ennui by the fourth song, lasts a sadistic 75 minutes.
1/6
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke hørt hele cdn ennå. men jeg skal kjøpe den så fort som mulig. Jeg så på Metallica på Mtv her om dagen fra Rock am ring. Der dro de to sanger fra den nye cden. Ikke akkuratt så imponerende spør du meg. Får bare håpe resten av cden er bedre da. Enig med de som sier at de gamle cdene er best. Master of Puppets er jo dritbra spør du meg.

Anngående ny bassist:

Han nye bassisten så ut som han kunne det han driver med også, noe som er positivt. Men han kan på ingen måte komme opp i mot KONGEBASSISTEN de hadde før: CLIFF BURTON. Døde uheldigvis i 1986 i en bussulykke . Etter at han døde begynte Metallica og tape seg, selv om de ga ut Black Album som faktisk er veldig bra, og And justice for all. Men Load og Reload? Nein Danke!! Ikke akkuratt bra. To skritt i feil retning spør du meg. Så la oss håpe at St. Anger ligner litt på de gode gamle cdene.

Også ser jeg at det er en del av dere som syns Lars suger på trommer. Forsåvidt gjør han vel det. Ikke verdens beste trommis nei... Sammenligner du han med Mike Portnoy i Dream Theater hvertfall... Men det virker som om musikken til Metallica ikke er så avansert at de trenger en bedre Trommis. Lars hadde aldri passa til å spille i DT, og Mike Portnoy hadde aldri passa inn i Metallica (tror jeg). Har et klipp liggende på pcen av Dream Theater som spiller Master Of Puppets på en konsert. Ser ikke akkuratt ut som det er noen STOR utfording for dem å spille den sangen akkuratt... Selv om John Petrucci spiller både leadgitar og rytmegitar alene. Og Portnoy ser ut som han nesten kjeder seg. Den eneste i DT som ikke klarte den sangen må være James La Brie (stemma hans passer IKKE til sånn musikk). Men sånn er det bare, alle musikere passer til sin type musikk. Ikke noe vits i å konsentrere seg om hvor mye Lars suger på trommer da musikken er bra..

Jeg for min del håper de drar MASSE gode, gamle låter på Roskilde...
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Ingen kan sammenlignes med Cliff Burton, men personlig synes jeg Rob er bedre enn Jason ( ikke missforstå meg, jason var på alle måter en god bassist men Rob er bare mye mer Heavy!!!)
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jeg skjønner ikke denne fokuseringen på de musikalske ferdighetene... Ingen av medlemmene i metallica er i verdensklasse på instrumentene sine, og Hetfield synger som en trailersjåfør, men musikken jo absolutt være bra likevel.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
synes hetfield synger mer som en sjømann elns.
Robert Trujilo var jo bassist i Ozzy Osbourne.. Så konsert opptak fra Ozzy Fest og da hadde han flettet håret og gikk i shorts + at han var barbent..Han rocka showet mer enn selve ozzy. Konge bassist!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
polle: sjømann, trailersjåfør.. uansett er han ingen stor sanger...