Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 963
Hei,
Pisset i ein busk ute på byen, og ble tatt av politiet. Fikk en bot på 6000...
Er fattig student, og har ikke råd.

Er det mulig å ta den til retten? Eventuel spør om samfunnstjeneste eller strafferabatt?

Noen med erfaringer med slik?
Vil ikke lønne seg å ta den til retten, du vil få en regning fra statens innkrevingssentral, logg på med bankid og del opp beløpet.
Trådstarter
2 0
Sitat av Kastebort Vis innlegg
Vil ikke lønne seg å ta den til retten, du vil få en regning fra statens innkrevingssentral, logg på med bankid og del opp beløpet.
Vis hele sitatet...
Okei, takk for svar.

Hva skjer dersom jeg ikke godtar/svarer på forelegget?
Dersom du ikke godtar sendes saken til den lokale tingretten å du vil mest sannsynlig ende opp med bot+saksomkostninger istedenfor bare bot.
Del opp/utsett bota og betal i ditt tempo. Det blir den billigste løsningen.
Klag og si at du har uromysitisis
Neste gang går du på do før du forlater utestedet. Eller gå BAK busken (eller finn en større busk) neste gang. Er du i Oslo er det offentlige (betaling) toaletter på Spikersuppa. Det lønner seg å planlegge, blir billigere også.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk 3000 for å ha pissa rett ved en politibil, 6000 var drøyt. Jeg gikk på den tida på AAP så rart en student skal betale mere.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Klag og si at du har uromysitisis
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig det hjelper? Har en problemer med å kontrollere det får en bare beskjed om å bruke kateter og pose.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk 3000 for å ha pissa rett ved en politibil, 6000 var drøyt. Jeg gikk på den tida på AAP så rart en student skal betale mere.
Vis hele sitatet...
Er det lenge siden? Bøtene har jo skutt i været i år. Vær glad du ikke pisset PÅ politibilen. :-D
Sist endret av ivar_oslo; 17. november 2023 kl. 14:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Tror du virkelig det hjelper? Har en problemer med å kontrollere det får en bare beskjed om å bruke kateter og pose.



Er det lenge siden? Bøtene har jo skutt i været i år. Vær glad du ikke pisset PÅ politibilen. :-D
Vis hele sitatet...
2017 kanskje. Jeg gikk forbi politibilen (pansra kjøretøy) og tenkte hva faen gjør den her? Så gikk jeg ca 10m å pissa på en mur som var ganske offentlig med masse folk rundt.
Hvis det er bot på automatisk fartskontroll kan du la vær å betale. Ringer de så er du hyggelig og later som om du ikke har fått det med deg/ikke fått enda og be dem sende ny i posten. Så venter du bare til den foreldes, ringer de igjen gjør du samme. Advokaten min som lærte meg, ikke betal parkeringsbøter heller, skjer ingen ting.
Sist endret av thetech; 17. november 2023 kl. 15:02.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå til legen og få papirer på at du har en trang blære som ikke kan kontrolleres.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Tror du virkelig det hjelper? Har en problemer med å kontrollere det får en bare beskjed om å bruke kateter og pose.
Vis hele sitatet...
Ikke sett Seinfeld?
Anonym bruker
"Definert Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg våknet for en del år siden med flere skrubbsår og blod i senga. Totalt blackout etter kl.10. Hadde visstnok ikke klart å komme meg inn der jeg bodde engang. Ble i ettertid forklart at studenter som bodde på den aktuelle studentbyen hjalp meg i seng. 1 eller 2 uker senere kom det brev i posten fra politiet om bot på 5000 på grunn av ordensforstyrrelser. På det tidspunktet var jeg totalt nybegynner og hadde enten fått juling eller trynet noe jævlig, så synes og syntes boten var helt bak mål. Jeg burde åpenbart for min egen sikkerhet blitt tatt inn i fyllearresten. Betalte ikke biten og fikk lønnstrekk noen mnd senere. Da var boten på 10000. Eneste valget til betaling jeg hadde var fengsel. 1 dag = 500 kr.
Sitat av dsada100 Vis innlegg
Hei,
Pisset i ein busk ute på byen, og ble tatt av politiet. Fikk en bot på 6000...
Vis hele sitatet...
Dette er et symptom på et sykt samfunn, eventuelt en syk lovgivning eller syk tolkning av loven.

Det hadde vært mer sjenerende for alle om du måtte ha reist hjem etter å ha tisset i buksa.

Jeg forstår at man ikke burde kunne tisse overalt når som helst. Men politiet burde vise skjønn.

Tenk om du må ta nattbussen hjem ved siden av en som har tisset på seg. Det vil ingen.
Sist endret av 1000bein; 17. november 2023 kl. 20:21.