Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2977
Hallais

Skal en tur til amster i desember og vi lurer da på hvor det finnes det fetest klubben av dem alle. Vi er alle godt oppi 20 åra så aldersgrensemessig spiller det ingen rolle.

Noen som har noen tips ?
Paradiso er ganske moro ihvertfall (Greit å komme tidlig, blir fort veldig mange folk).
Escape og Sugar Factory er også to fete klubber.
Selv må jeg alltid innom Air. Arrangement 4 kvelder i uka utenfor "sesongen", Fantastiske lokaler, fete konseptparties og bra priser. Enkelte av konseptene er ikke for alle, f.eks R'n'B-kveldene, men man finner som regel noe man digger Åpent fra 23:00 til 10:00 som regel.


Samme eierene og lokalene som de smått legendariske Club Concrete og Protocol AMS sent på 90-tallet/tidlig 2000. Så Carl Cox og Jeff Mills b2b her i '99, var helt fantastisk
Sist endret av Hobby; 11. oktober 2015 kl. 10:04.
Escape er ganske fett.

Anbefaler forøvrig og teste ut pubcrawl en dag. Hadde tidenes eventyr med det
Intim house/technoklubb (rett ved Escape):

http://www.studio-80.nl

For konsertarrangementer er Paradiso og Melkweg å anbefale.
Og så er Disco Dolly byens hotteste utested om dagen (dørvaktene tar gledelig imot noe euro for at du skal slippe å stå i kø btw, det liker jeg).
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg synes det faktisk var ganske vanskelig å finne bra utesteder i Amsterdam (måtte liksom ut av sentrum, litt omvendt av det man er vant til), og syntes ikke byen levde helt etter ryktet. Synd Trouw la ned, noe jeg gikk glipp av. Sugar Factory var bra, men ikke noe "wow!". Var desverre ikke innom gaten hvor Escape ligger.

For meg føltes det ut som man på forhånd måtte plotte ut hvilke utesteder skulle dra på, og flere av de tok bare inn nederlandske og "private gjester" som hadde påmeldt seg på forhånd. Flere plasser hvor vi fikk blankt avslag ("too many people"), selv om det ikke var sent. Sikkert fordi vi var tre gutter. Noen andre som deler samme oppfatning som meg?
Sist endret av Lacertosus; 8. november 2015 kl. 18:16.
I Amsterdam må du vite hvor du skal for å ha en fet kveld imho. Du må gjøre hjemmeleksa di før du stikker ned og skrive ned adresser, sjekke ut hva som skjer på de forskjellige stedene(kanskje også kjøpe billetter) og være generelt forberedt. Å vandre rundt i sentrum og satse på å komme over et kult sted er bare bortkastet tid; det henger jo bare fulle engelskmenn der uansett, skjønner godt at de innfødte synes det er teit og tar med seg de bra festene ut av city center.

Og ja, tre gutte-turister funker ikke. Du må finne deg noe chicks å ta med, reservere deg på gjesteliste(sjekk hjemmesidene til klubben), eller stikke på andre konsepter. Eventuelt så funker det (nesten)alltid å smyge litt euro til dørvaktene.
Sitat av moret Vis innlegg
I Amsterdam må du vite hvor du skal for å ha en fet kveld imho. Du må gjøre hjemmeleksa di før du stikker ned og skrive ned adresser, sjekke ut hva som skjer på de forskjellige stedene(kanskje også kjøpe billetter) og være generelt forberedt. Å vandre rundt i sentrum og satse på å komme over et kult sted er bare bortkastet tid; det henger jo bare fulle engelskmenn der uansett, skjønner godt at de innfødte synes det er teit og tar med seg de bra festene ut av city center.

Og ja, tre gutte-turister funker ikke. Du må finne deg noe chicks å ta med, reservere deg på gjesteliste(sjekk hjemmesidene til klubben), eller stikke på andre konsepter. Eventuelt så funker det (nesten)alltid å smyge litt euro til dørvaktene.
Vis hele sitatet...
Spot on! Akkurat det jeg tenkte meg. Merket stor forskjell mellom utesteder midt i smørja og utestedene lengre sør. Sistnevnte bestod av mye mer nederlandsk klientell. Meget relevant tips for TS.

Sitat av moret Vis innlegg
Eventuelt så funker det (nesten)alltid å smyge litt euro til dørvaktene.
Vis hele sitatet...
Litt Off-topic:
Hadde litt den følelsen i flere situasjoner der nede. Servicen der nede virket til å være dyr. Du får det du betaler for, mer får du ikke. Litt annerledes enn i Norge. Var ett par ganger hvor jeg faktisk måtte be om å få vekslepengene tilbake når jeg var i noen butikker. Jeg fikk de tilbake, men med ett sleipt smil hos h*n bak kassen. Jeg tror de har ett godt øye for hvem som er turist og hvem som ikke er det. Eneste dårlige erfaringen jeg har med Amsterdam.
Sist endret av Lacertosus; 8. november 2015 kl. 19:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pacific i Westerpark kan være ganske kult. Har også hatt det veldig gøy på Chicago Social Club, de har fint innendørs røykerom, samt en lounge som ikke er så pumpa som restesn av lokalet om man vil trekke seg litt tilbake.

Det kvalifiserer kanskje ikke som nattklubber, men Bar Bukowski (stenger 03.00 fredag og lørdag) er en koselig pub i det minste med innendørs røykerom. Café Roest (stenger også 03.00 freadg og lørdag) er også et kult sted med stort uteareale og campfire, møtte 2 nordmenn tilfeldigvis sist jeg var der i Kaviar og Majones tuber (Halloween). Roest spiller klubbmusikk og er ganske fett, bare synd de stenger så "tidlig".
Sist endret av kn^tte; 9. november 2015 kl. 04:21.