Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1939
Snorta litt meth her om dagen, ikke en spesiell stor mengde, like mye som jeg pleier. Når rusen begynte å forsvinne etter rundt 5 timer merket jeg at den venstre armen og foten ble nummen, noe jeg tidligere har merket på speed, men så begynte jeg etter en stund å føle meg litt svimmel og ør, slik som når man reiser seg for fort opp (og det ble verre hvis jeg gjorde det). Opplevde og svak, kortvarig kvalme. Ble litt bedre, men når jeg tok meg en spasertur så kom nummenheten tilbake jevnt i hele kroppen, og jeg hadde en generell rar følelse.

Hadde ikke noen spesielle smerter i brystet eller andre plasser, bortsett fra at det knyttet seg litt brystet når jeg pustet dypt, kortvarig dog, og pulsen var ikke uvanlig høy etter min standard på stims.. var på rundt 125 på det høyeste (når jeg opplevde de symptomene). Kan dette være tegn på et fremtidig hjerteinfarkt? Noen flere som har opplevde lignende ting på meth/amf?
Hovedbekymringen min var vel om når det er en dag siden disse symptomene, og de har gått over/blitt bedre, kan det likevel være fare? I.E. et ventende hjerteinfarkt? Setter pris på svar
Jeg er på ingen måte autorisert helsepersonell, men jeg vil anbefalle deg å kutte ned på meth/speed til du har vært hos legen og hørt hva han har å si.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg er på ingen måte autorisert helsepersonell, men jeg vil anbefalle deg å kutte ned på meth/speed til du har vært hos legen og hørt hva han har å si.
Vis hele sitatet...
Er strengt tatt ikke noe jeg gjør fast, så jeg kan gjerne bare slutte altså, null stress. Men hadde i utgangspunktet ikke tenkt å stikke til legen.. forresten, vil ikke en lege begynne å stille spørsmål rundt rusmisbruk når unge folk stikker til legen bekymret for, eller har symptomer på hjerteinfarkt?
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Er strengt tatt ikke noe jeg gjør fast, så jeg kan gjerne bare slutte altså, null stress. Men hadde i utgangspunktet ikke tenkt å stikke til legen.. forresten, vil ikke en lege begynne å stille spørsmål rundt rusmisbruk når unge folk stikker til legen bekymret for, eller har symptomer på hjerteinfarkt?
Vis hele sitatet...
Det kommer litt an på hvor gammel du er. Er du over 18 og har et forholdsvis oppegående forhold til rusbruket ditt (noe du virker å ha hvis du bare gjør dette sjeldent) vil nok ikke det være noe han bryr seg særlig om. Du trenger uansett ikke bekymre deg for pes fra politiet, leger har taushetsplikt.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det kommer litt an på hvor gammel du er. Er du over 18 og har et forholdsvis oppegående forhold til rusbruket ditt (noe du virker å ha hvis du bare gjør dette sjeldent) vil nok ikke det være noe han bryr seg særlig om. Du trenger uansett ikke bekymre deg for pes fra politiet, leger har taushetsplikt.
Vis hele sitatet...
Har nok et ganske kontrollert rusbruk vil jeg si.
Det jeg tenkte var at jeg kanskje kunne ha en mitralklaffprolaps. Siden det er en av de vanligste hjertedefektene tross alt.
Om noen her har dette, eller kjenner til det.. er bruk av stimulanter ganske risky hvis man har denne defekten? Defekten pleier å være ganske mild hos de fleste som har den såvidt jeg vet.
finns noe som heter "stumt/stille hjerteattack også....som ikke er helt som det vanlige,les deg opp om det.

du kan også være nevrologisk..jeg ble nummen i fingre og tær etter jeg bråsluttet med benxzo

mulighetene er nok mange
Sist endret av alanapoli; 1. oktober 2013 kl. 20:15.
Det første som slo meg når jeg leste innlegget ditt er blodpropp. Det du beskriver høres ut som en blodpropp og du trenger behandling. En blodpropp er blod som har levret seg og som setter seg fast i en blodåre. da stopper blodet og kroppsdelen vil ikke lenger få forsyning av blod og du kan få et slag. Anbefaler å ringe legevakt får å forhøre seg, du er absolutt ikke nødt til å nevne rusbrus. De vil nok spørre i hvilken situasjon og hva du drev med da du merket det, så får du svare så godt du kan uten å nevne ang rus. Google litt og se hva som kommer opp, google "blodpropp" og "slag".Ut i fra det du skriver var det som å lese om en i familien som fikk blodpropp. Da er det superviktig og komme til behandling.Huttetutta

Eller i beste fall har du sitti litt lenge med beinet til det dovnet, de andre symptomene kan ha vært litt angst med tanke på dine bekymringer. Lykke til
Sist endret av Huttetutta; 1. oktober 2013 kl. 20:48. Grunn: Legge til mer
Sitat av alanapoli Vis innlegg
finns noe som heter "stumt/stille hjerteattack også....som ikke er helt som det vanlige,les deg opp om det.

du kan også være nevrologisk..jeg ble nummen i fingre og tær etter jeg bråsluttet med benxzo

mulighetene er nok mange
Vis hele sitatet...
Siden det kan være så mangt, så kommer det vel egentlig på hva som er mest sannsynlig da. Har jeg god grunn til å være bekymret for et hjerteinfarkt? Vet at panikkanfall kan være ganske likt et hjerteinfarkt, og de to blir ofte tatt feil av.
Mye skremsel i svarene her. Det var etter all sansynlighet symptomer på angst du opplevde. Dess mer du kjenner etter og fokuserte på at det kunne være alvorlig sykdom, jo kraftigere opplevdes det nok.

ALDRI oppsøk lege og fortell om rusbruk. Det vil forfølge deg i journalen veldig lenge.
Herregud mann, ta deg en tur til legen, høres IKKE bra ut. For å være ærlig er det bare dumt å ikke gå til legen med dette. Du trenger ikke nevne rus, bare snakk om symptomene du hadde/har. Viktig at en lege sjekker deg. Ingen her er helsepersonell.
Utidetfri: Dette er klassiske symptomer på angst. Mikroskopiske sjanser for noe alvorlig. Om han fikk symptomene relativt kort tid etter inntak, kunne det vært fornuftig med en legesjekk. Her fikk han en normal kroppslig reaksjon når han landa. Det er likevel ofte et forvarsel som bør tas seriøst. Angsten vil traffe hardere for hver gang. Helt til den plutselig blir kronisk(om du er disponent og uheldig).
takker for svar. Ser selv heller ikke bort fra at det kan være psykosomatisk. Skal sies at det har ikke forsvunnet helt dagen etterpå. Pulsen er gradvis (så den er i hvertfall ikke ustabil) på vei ned til det den pleier å være, men har merket plutselige bølger med kortvarig trøtthet og/eller svimmelhet, kanskje 2 ganger gjennom dagen. Og "pins n' needles"-følelsen i armene og beina har kommet og gått litt.. føles kaldt på en måte. Dette er for det meste på venstre side.

Huttetutta: Vel, slag/blodpropp er vel ikke så vanlig med meth er det? Kanskje jeg tar feil. Men denne nummenheten kommer faktisk når jeg sitter i ro når jeg tenker meg om, og jeg er da oftest lent mot venstre, hehe. Er uansett vant med å få det på speed så. Skal ikke liksom lure meg selv til å tro at alt er helt trygt, men vil helst unngå å stikke til legen hvis det er unødvendig^^.
Det er uansett ingen her inne som er kompetente til å be deg ikke gå til legen, så jeg anbefaller at du tar deg en tur om du er usikker. Du trenger ikke fortelle om rus(mis)bruket, selv om det helt sikkert er ønskelig fra legens ståsted.
Sist endret av Sjølvaste; 2. oktober 2013 kl. 00:38.
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Herregud mann, ta deg en tur til legen, høres IKKE bra ut. For å være ærlig er det bare dumt å ikke gå til legen med dette. Du trenger ikke nevne rus, bare snakk om symptomene du hadde/har. Viktig at en lege sjekker deg. Ingen her er helsepersonell.
Vis hele sitatet...
Dumt å ta seg en tur til legen?
Om han oppsøker lege og forklarer problemet (trenger ikke nevne bruk) så er han er på den sikre siden, noe iallefall jeg ville gjort.
Sitat av narni Vis innlegg
Dumt å ta seg en tur til legen?
Om han oppsøker lege og forklarer problemet (trenger ikke nevne bruk) så er han er på den sikre siden, noe iallefall jeg ville gjort.
Vis hele sitatet...
Men da er jo dere enige
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Men da er jo dere enige
Vis hele sitatet...
haha, sant nok! noe beduget
For meg høres det bare ut som en nedtur :-p sist jeg tok speed fikk jeg den værste avtenningen noen sinne, trodde jeg var døden nær... Hjerte slo som faen og hadde det helt jævlig. Kald svetting svimmelhet odv