Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 6877
Hei folkens , jeg har et spørsmål....

har røykt hasj / weed nå i 18 år i strekk hver dag , har begynnt å tenke litt på hvor skadelig dette egentlig er for lunga , blander jo 50/50 tobakk når jeg røyker og har aldtid brukt store vann-gurgler...

jeg trenger rusen , hver dag.... så jeg har lurt litt på om det vil vere helsemessig smartere av meg å slutte å røyke for så å gå over på piller i stedet... jeg mener siden jeg maa har rusen hver dag , ville det ikke vert mindre helseskadelig for meg og lunga veg å heller svelge en tabelett eller to om dagen... en å røyke gigantiske bong rips på vannpiper med tobakk blanda i osv.

noen som har noe inputt på problematikken ?
Du kan jo begynne å bake kaker...
Trådstarter
7 2
Ja det kunne vert en løsning...
du klarer ikke å trappe ned gradvis til ett "normalt" forbruk da?
Vil anbefale deg å prøve å kutte litt ned på røykingen, men om du på død å liv skal røyke, så skaff deg en vaporizer, mye bedre for både lunger og resten av kroppen, da du ikke trenger tobakk.

Evt gjør som nevnt tidligere, lag deg cannabutter og mekk deg noe digg, varer lenger og er mye sunnere
Sist endret av Juliaan; 22. september 2013 kl. 17:53.
Trådstarter
7 2
Ok , takk for svar , jeg får tenke på saken og finne ut av en løsning.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Fisk33 Vis innlegg
Hei folkens , jeg har et spørsmål....

har røykt hasj / weed nå i 18 år i strekk hver dag , har begynnt å tenke litt på hvor skadelig dette egentlig er for lunga , blander jo 50/50 tobakk når jeg røyker og har aldtid brukt store vann-gurgler...

jeg trenger rusen , hver dag.... så jeg har lurt litt på om det vil vere helsemessig smartere av meg å slutte å røyke for så å gå over på piller i stedet... jeg mener siden jeg maa har rusen hver dag , ville det ikke vert mindre helseskadelig for meg og lunga veg å heller svelge en tabelett eller to om dagen... en å røyke gigantiske bong rips på vannpiper med tobakk blanda i osv.

noen som har noe inputt på problematikken ?
Vis hele sitatet...
Du TRENGER ikke rusen. Bare prøv, det blir kanskje litt kjedelig til å begynne med, men det er ikke mye til abstinenser du skal igjennom, og så er du "fri".

Det er bare en teit tankegang at du MÅ ha rus. Takler du ikke hverdagen uten rus kan det være greit å oppsøke en psykolog istedet.
Slutte med grønt for å starte med piller? Høres ikke smart ut.
Uansett, kjøp deg en vaporizer. Nå finnes det håndholdte til ikke mer en hundrelappen.
Hadde også vært lurt å trappe litt ned på røykinga da
Det finnes mye mindre skadelige ting å blande med enn tobakk, fås kjøpt på "stoner"butikker.
NOPE! Skaden er skjedd, nesten samme om du slutter.
Ps ikke kjør for mye
Kjøp deg en vaporizer av type arizer solo, du kommer ikke til å angre.

Sitat av Sandertn Vis innlegg
NOPE! Skaden er skjedd, nesten samme om du slutter.
Ps ikke kjør for mye
Vis hele sitatet...
Gå og troll et annet sted.
Hvorfor må du absolutt ruse deg hver dag?
Hva slags piller tenkte du på? Grønt i piller? (håper jeg)
psyken din ser jo helst at du holder deg til det vante. Derfor du "må" ha det. Vil ikke bryte komfortsonen ikke sant?

Men uansett, jeg seconder cannabutter som fullverdig alternativ. Eneste tankekorset er hvordan toleransen blir etterhvert med det.

Det verste med vannbong er at det blir vanndamp på lungene, så kan du få en følelse av å være betent/stadig forskjøla+
Lag deg noen cannakapsler for eksempel, eller gå til innkjøp av en vaporizer. Husk at edibles vanligvis gir en mye lenger og ofte mer intens rus.
Kjøp deg en vaporizer. Sånn, saken er løst. Røyker du ikke sigaretter eller snuser ved siden av? Du er 100% sikkert avhengig av nikotin i tillegg. Snus er bedre enn røyk om det blir slik at du føler deg dritt ved bruk av vaporizer.

Du burde selvfølgelig også prøve å røyke mindre. Kun på kveldene. Slik at hodet blir vandt med det og være nykter.
Sist endret av ZionRoad; 22. september 2013 kl. 20:31.
1. Kutt kraftig ned på røykingen, lungene er det minste problemet du har om du "må" ruse deg hver jævla dag.
2. Kutt kraftig ned på røykingen, lungene er det minste problemet du har om du tror det er bra for deg å heller ruse deg på piller hver jævla dag.
3. Det er ingen grunn til å blande hasj/weed ut med tobakk.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
1. Kutt kraftig ned på røykingen, lungene er det minste problemet du har om du "må" ruse deg hver jævla dag.
2. Kutt kraftig ned på røykingen, lungene er det minste problemet du har om du tror det er bra for deg å heller ruse deg på piller hver jævla dag.
3. Det er ingen grunn til å blande hasj/weed ut med tobakk.
Vis hele sitatet...
1. Det er lettere sagt enn gjort etter 18 år. Lungene er et vitalt organ i kroppen som man ikke har fler av (utenom de to). Altså ikke dumt av TS og tenke på de når han bruker bong, noe som ikke er bra. En vaporizer ville gjort susen tror jeg, det er veldig lite skadelig om ikke helt ufarlig. Uansett er det selvfølgelig anbefalt å trappe ned til færre ganger per dag, så færre ganger per uke, og deretter måned.
2. Piller er alltid mye verre.
3. Det er flere grunner til det, opprettholde størrelse på joint, få bedre fyr, fordele mengder osv. Smaken er som baken.
Gå over til kun grønt og lag pure jays. Sånn, da va tobakken ut av bildet.

Også synes jeg også at du skal oppsøke en psykolog og fortelle hvorfor du har ruset deg hver dag over halve(?) livet ditt.
Hvorfor bruker du tobakk når du bruker bong?
Når man blander med tobakk ofte er det lett å bli avhengig. Du tror du er avhengig av weeden men det er tobakkblandinga du trenger. Hvis du skal røyke hver dag er det veldig dumt å blande. Prøv å røyk pure fra nå av, mye bedre får deg også.
Du kan også lage edibles å spise weeden istedet. Ta f.eks en hasjklump på ca 0.2g i en spiseskje full av smør eller olje, så ta en lighter under å la putre litt, svelg hele dritten eller rør det inn i en yoghurt så spise det.
Har hørt rykter om at folk har fått sopp i lungene eller lungebetennelse eller lignende av overdreven vannbong-bruk.
Vet ikke hvor sant det er, men prøv å gå over til pipe eller maiser\avis elns en uke og se om det hjelper. Evt bytt vann oftere og bruk klikk lighter istedet for flint. Ikke gå over til piller. Veit ikke hva slags piller du snakker om, men et daglig forbruk av sløvende piller vil nok kunne gi deg mange flere problemer enn hasjen som gjør deg uggen i lungene.
Det at du trenger rusen hver dag, og at du røyker hasj hver dag er noe du bør slutte med. Slik jeg har forstått det så trenger du ikke rusen hver dag - det er bare noe du tror. Ta deg sammen.
Sist endret av Magnisx; 23. september 2013 kl. 08:57.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Har hørt rykter om at folk har fått sopp i lungene eller lungebetennelse eller lignende av overdreven vannbong-bruk.
Vis hele sitatet...
Rykter.

Regner med at du røyker brunt siden du absolutt skal blande med tobakk, og du er nok langt mer avhengig av nikotin enn cannabis. Få tak i grønt og røyk dette rent, eller bare røyk hasjen rent, eller bland det ut med greengo eller noe lignende.

Aller enda bedre, skaff deg en vape. Når du røyker så mye sparer du det fort inn igjen.
Sist endret av Snilepisk; 23. september 2013 kl. 09:08.
Trådstarter
7 2
Takk for svar alle sammen , dere er smarte folk med god forståelse.
Ikke erstatt cannabis (som tydeligvis funker for deg) med noen syntetiske piller!!!!

Lag deg kaker eller noe, eller hva med en cannaburger? ;-)

Denne søte damen har mange cannabis-mat-tips: http://www.youtube.com/watch?v=8i0UMORJwqc
For all del ikke begynn på piller istedet! Gjør som andre har foreslått; begynn å bake istedet! Myyye bedre for lungene dine, og ikke minst lengre rus
Sakawa is the way
27 2
Først må du finne ut hva som er det største problemet, cannabis-rusen som du må ha daglig eller det å ødelegge lungene sine med tobakk. Hvis du vil stoppe å ødelegge lungene dine så røyker du bare reint fra nå av, men hvis du helst vil stoppe og ruse deg så kan du begynne å bare røyke sigg. Vil du slutte med dem begge så ville jeg begynt å trene, finne en ny tidskrevende hobby eller andre ting som får deg til å bruke penger og tid. Aktivitet er viktig, husk det.
Hele trikset er å bli opptatt med andre ting, hva enn det måtte være. Hvis man ikke er opptatt så vil man alltid gå for et par bong hits til.
Bothrops: Det er ikke bare rykter at man kan få lungeinfeksjon av å røyke for mye vannbong.
Jeg opplevde dette selv, men fortsatte å røyke vannbong (spesielt på høst\vinterstid) selv om jeg hostet mye.

Dro så til legen for å sjekke, og fikk konstantert dette.
Er vel en 7-8 år siden nå. Gikk på penicillin (men røykte fortsatt, men da kun jay`s) og det gikk over.

moralen i storyen er: bong kun på sommer (pga høy fuktighet fra bongen) og sigg på vinteren. Aldri hatt problemet igjen etter dette.

Så det er nok ikke bare ett rykte.

men det lureste totalt sett er vel brownies. bare husk å beregne styrkegraden per muffins, så du kan dele de opp i flere biter og således unngå å spise en hel en, som evt blir for sterkt. Lettere å posjonere ut også.

Og det å blande med tobakk er en uting, ta deg heller ett trekk av en vanlig sigg etterpå. i kombinasjon slimer de ned halsen og lungene enormt (virker det som.)
Sitat av _tommen_ Vis innlegg
Bothrops: Det er ikke bare rykter at man kan få lungeinfeksjon av å røyke for mye vannbong.
Jeg opplevde dette selv, men fortsatte å røyke vannbong (spesielt på høst\vinterstid) selv om jeg hostet mye.

Dro så til legen for å sjekke, og fikk konstantert dette.
Vis hele sitatet...
Hva slags bong brukte du? Skikkelig glass eller plastikk? Du kan få bonger som har splash-catcher som gjør at ingenting vann kommer opp mot munnen. Og hva med de som røyker bong heletiden?

Og det med fuktighet, folk i regnskogen ville ikke de vært syke hele tiden da?

ArbeidsledigProletar
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Hva slags bong brukte du? Skikkelig glass eller plastikk? Du kan få bonger som har splash-catcher som gjør at ingenting vann kommer opp mot munnen. Og hva med de som røyker bong heletiden?

Og det med fuktighet, folk i regnskogen ville ikke de vært syke hele tiden da?

Vis hele sitatet...
Enig her. Synes det virker litt rart. Har bekjente som har vært vanvittig tunge på bongen til tider, men aldri hørt om noen som har fått denne lungemuggen som folk prater om.
De eneste som påstår sånn er somregel de som sier "grønt er så mye bedre".
Og viss du får lunge betennelse av hasjrøyking så tror jeg det er kvaliteten på hasjen som fucker deg eller tobakken i lengden, ikke vannet.
Lettere sagt en gjort lads.... Jeg har selv røykt daglig i 6 år. Man får faktisk veldig mange plager av hasj hvis man slutter. Hodepine, svetting, angst, paranoia, dårlig matlyst, dårlig søvn er noen av de og dette kan vare lenge. Jeg sluttet med hasj ved hjelp av Remeron, Sobril og Xanor. Nå går jeg bare på remeron og laveste dose xanor. Men har fremdeles vondt i lungene og har fremdeles noen bivirkninger av hasjen. Vært på full lunge utredelse og de er ikke bra for være 23år.
Marihuana trenger man ikke tobakk (selvom jeg likte å ha pitte litt i for da varer spliffen litt lengre)
Når det gjelder hasj så vet alle som har røyka lenge at å mekke med tobakk og bongetrekke det er det beste. Jeg har prøvd alle mulige piper og alt mulig av å mekke på. 2 sigg og 1g med god hasj er det beste kikket uansett. Blir ikke det samme å røyke hasj rent. Med mindre du har budder/earwax hash eller rein pollen støv
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
De eneste som påstår sånn er somregel de som sier "grønt er så mye bedre".
Og viss du får lunge betennelse av hasjrøyking så tror jeg det er kvaliteten på hasjen som fucker deg eller tobakken i lengden, ikke vannet.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk lungebetennelse en sommer pga. at jeg røykte mye på frostbong og vannbong. Det har lite til ingenting med kvaliteten på det du røyker å gjøre.

Du snakker om "splash-catcher" i ett annet innlegg, og da må jeg jo bare informere om at man ikke får slike plager ved å drikke litt bongvann. Det er den fuktige lufta man trekker inn sammen med røyken som kan føre til en kald følelse i brystet, lungebetennelse etc.
Legger en mynt på at det hele er sprøyt. Tenk på all fuktigheten du puster rett inn ved å ta en varm dusj, sitte i badstue, bade, ta oppvasken osv. Hvorfor får man ikke problemer av det, men av en ussel liten bong?
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Legger en mynt på at det hele er sprøyt. Tenk på all fuktigheten du puster rett inn ved å ta en varm dusj, sitte i badstue, bade, ta oppvasken osv. Hvorfor får man ikke problemer av det, men av en ussel liten bong?
Vis hele sitatet...
Vel, nå er det jo ikke akkurat ukjent at fukt kan føre til luftveisinfeksjoner eller andre helseplager. Du kan heller ikke sammenligne ett bongtrekk, med det å ta en varm dusj, badstue, bading eller oppvasken, akkurat som du ikke kan sammenligne det å ta en sigarett med det å ta en spasertur blandt bilene i rushtrafikken eller det å stå rundt bålet og grille pølser.
Sist endret av caperno; 24. september 2013 kl. 19:35.
Du mener altså at man får i seg mer fuktighet gjennom en bong enn å stå i dampen av en dusj? Jeg merker gjerne at det blir litt tungt og puste i dusjen om jeg tar en rimelig varm dusj.
Sist endret av Snilepisk; 24. september 2013 kl. 20:01.
ArbeidsledigProletar
Sitat av caperno Vis innlegg
Vel, nå er det jo ikke akkurat ukjent at fukt kan føre til luftveisinfeksjoner eller andre helseplager. Du kan heller ikke sammenligne ett bongtrekk, med det å ta en varm dusj, badstue, bading eller oppvasken, akkurat som du ikke kan sammenligne det å ta en sigarett med det å ta en spasertur blandt bilene i rushtrafikken eller det å stå rundt bålet og grille pølser.
Vis hele sitatet...
Nuvel. Denne fukten du tenker på, i hus f.eks?

Det er mugg. Altså ikke mugg som starter på innsiden av deg, men mugg som vokser i fuktige hus... Fordi de er fuktige.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Du mener altså at man får i seg mer fuktighet gjennom en bong enn å stå i dampen av en dusj? Jeg merker gjerne at det blir litt tungt og puste i dusjen om jeg tar en rimelig varm dusj.
Vis hele sitatet...
Ja - dette mener jeg så absolutt! Du "skyter" fuktig og kald røyk ned i lungene når du røyker fra vannbong. Eller bøtte for den saks skyld. En gjennomsnittlig hasjrøyker røyker vel også flere ganger om dagen, og iallefall langt oftere enn han dusjer.


Sitat av Batabusa Vis innlegg
Nuvel. Denne fukten du tenker på, i hus f.eks?

Det er mugg. Altså ikke mugg som starter på innsiden av deg, men mugg som vokser i fuktige hus... Fordi de er fuktige.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg snakker om fukt. Fukt kan føre til muggsopp i hus. Dette er helseskadelig og kan føre til bl.a luftveisinfeksjoner for de som oppholder seg der over tid. Fukt som man skyter ned i lungene kan over tid føre til bl.a luftfeisinfeksjoner. Jeg sier ikke at det vil begynne å gro sopp på innsiden av deg.
Sist endret av caperno; 24. september 2013 kl. 22:50.
Jeg påstår likevel at man vil inhalere langt mindre vannmolikyler ved å bruke en bong noen ganger daglig, enn å ta en varm dusj hver dag eller annen hver dag. Og bare det holder jo ikke, man får ikke sopp i lungene av bare litt fuktighet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det virker rart, ettersom innsida av kroppen er rimeleg fuktig. Det er meir fuktighet i lufta du puster ut, enn det du puster inn. Bare prøv å puste på ei kald flate...

Det virker veldig rart at litt ekstra fuktighet skal føre til store problemer, og at folk i så fall er i stand til å overleve t.d. Singapore der det er ekstrem luftfuktigheit døgnet rundt.
Sist endret av vidarlo; 24. september 2013 kl. 23:44.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Jeg påstår likevel at man vil inhalere langt mindre vannmolikyler ved å bruke en bong noen ganger daglig, enn å ta en varm dusj hver dag eller annen hver dag. Og bare det holder jo ikke, man får ikke sopp i lungene av bare litt fuktighet.
Vis hele sitatet...
Hos meg begynte det iallefall med at jeg fikk en kald følelse i brystet som var der 24/7 i flere dager, og hvor det ble vanskeligere (hardere) å puste. Jeg skal ikke være for bastant her, men jeg har iallefall aldri - verken før eller siden - røyket så mye på frost- og vannbong som jeg gjorde de ukene. Det var også den eneste gangen jeg har følt en slik konstant kulde i brystet, og den eneste gangen jeg har hatt en lungebetennelse. Jeg tror ikke dette hadde skjedd om jeg hadde holdt meg til tørrbongen.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Det virker rart, ettersom innsida av kroppen er rimeleg fuktig. Det er meir fuktighet i lufta du puster ut, enn det du puster inn. Bare prøv å puste på ei kald flate...

Det virker veldig rart at litt ekstra fuktighet skal føre til store problemer, og at folk i så fall er i stand til å overleve t.d. Singapore der det er ekstrem luftfuktigheit døgnet rundt.
Vis hele sitatet...
Men vil det ikke være en forskjell på det å puste vanlig inn, og det å skape kondens i en vannbong, for så å skyte denne inn sammen med fuktig røyk, gjerne ett titalls ganger om dagen i to uker?
Sist endret av caperno; 24. september 2013 kl. 23:57.
ArbeidsledigProletar
Her er mitt forslag.
Vannbong, spesielt med is gir deg muligheten til å inhalere ekstra mye røyk/luft og dette stresser lungene.


Det er ikke det faktum at det er vann, eller is i bongen, i seg selv som er grunnen. Grunnen er at du klarer å "plage" lungene for mye med all røyken.
Om ikke bongen blir vasket regelmessig etter bruk, kan det da feste seg mugg/div dritt inne i den, som man da inhalerer? Regner med at hygiene har litt å si der også. Selv vasker jeg alltid minimum annenhver dag i periodene jeg bruker den.
Sist endret av Juliaan; 25. september 2013 kl. 00:04.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av caperno Vis innlegg
Men vil det ikke være en forskjell på det å puste vanlig inn, og det å skape kondens i en vannbong, for så å skyte denne inn sammen med fuktig røyk, gjerne ett titalls ganger om dagen i to uker?
Vis hele sitatet...
Om vatnet inneheld bakterier så vi ldei så klart kunne bli pusta inn, men i så fall er problemet at du puster inn smittebærarar, ikkje vassdamp.

At fuktigheta skal utgjere eit problem har eg svært vondt for å tru på, ettersom munn og nase er konstruert for å varme opp og tilføre fuktighet til lufta vi puster inn. Og vi kan lese følgjande på wikipedia:
Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/Breathing
Exhaled air has a relative humidity of 100% because of water diffusing across the moist surface of breathing passages and alveoli.
Vis hele sitatet...
Sitat av caperno Vis innlegg
Hos meg begynte det iallefall med at jeg fikk en kald følelse i brystet som var der 24/7 i flere dager, og hvor det ble vanskeligere (hardere) å puste. Jeg skal ikke være for bastant her, men jeg har iallefall aldri - verken før eller siden - røyket så mye på frost- og vannbong som jeg gjorde de ukene. Det var også den eneste gangen jeg har følt en slik konstant kulde i brystet, og den eneste gangen jeg har hatt en lungebetennelse. Jeg tror ikke dette hadde skjedd om jeg hadde holdt meg til tørrbongen.
Vis hele sitatet...
Tror nok det heller var du som allerede hadde blitt smittet, og at en bong med kald luft umulig vil hjelpe immunforsvaret ditt. Var nok bare tilfeldig at du ble syk mens du røyket mye vann/frostbong.