Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 62210
Ok, jeg har tenkt igjennom dette i litt over 1 år nå. Jeg har alltid hatt lyst på en tattoo, spesielt på armen, så jeg har bestemt meg for å ta en full sleeve. Det er mye jobb, penger og ikke minst smerte! Det har vært mye som har holdt meg igjen når det gjelder å ta tatovering, men nå er jeg "free" så nå skal jeg begynne tenkte jeg! Jeg er ikke helt sikker på hva som kunne funket som full sleeve, det skal jo dekke hele armen, men tenkte hverfall å ta en svart/grå full sleeve. Hvis noen har noen råe ideèr så er det bare å si i fra! Men noen spørsmål også... Jeg lurer jo litt på hva som er ca normal pris for en full sleeve svart/grå? skal innom en tattoo sjappe i morgen, greit å vite sånn ca! 2. Hvor lang tid tar ca en full sleeve?

Gleder meg som en liten barn til denne tattooen!
En kompis av meg ble nettopp ferdig med sin, tok rundt 14 timer, kostet 13k.
Pris og tid kommer selvfølgelig helt an på hvor mye detaljer du skal ha osv.
Det er ingen cirkatid for en full sleeve, det er avhengig av motiv og tatovør. Det er ingen cirkapris for en full sleeve, det er avhengig av motiv og tatovør.
Hvor mye det koster kommer jo ann på hvilken artist du bruker, men kanskje rundt 5 til 7 tusen.
Og hvor lang tid det tar avhenger av hvor tett sleeven din skal være.
Du sier den skal være svart/grå, tenker du da på et mønster, flammer eller noe tribal lingende?
Tidsmessig tipper jeg rundt en 4-7 timer avhenging av dyktigheten av artisten og hvor detaljrik tattoen din skal være.
Og det gjør ikke så vondt som folk skal ha det til.
5-7000 og 4-7 timer? Du vet tydeligvis ikke hva det er snakk om.
Sitat av Franklin Vis innlegg
5-7000 og 4-7 timer? Du vet tydeligvis ikke hva det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke tattoverer seg hos avdankende tegneseriemakere så er dette reelt.
Nei, det er det på ingen som helst måte. Du vet ikke hva du snakker om. Punktum.
Det kommer ann på timesatsen, og hvor lang tid tattovøren bruker, så vidt jeg vet. Det vil si at mye detaljer betyr dyrere tattis.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
som Franklin sier, en full-sleeve tar ikke bare 4-7 timer. jeg vil nok heler si MINIMUM 10 timer, og MINIMUM 10.000,-
koster det noe mindre, ville jeg nesten blitt skeptisk.

noen maks-pris er umulig å fastsette da det kan ta alt fra 10 til 30 timer.
Om vi har noen råe ideer? Er det ikke din tatovering? Dette høres ikke særlig gjennomtenkt ut, men lykke til.
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Om vi har noen råe ideer? Er det ikke din tatovering? Dette høres ikke særlig gjennomtenkt ut, men lykke til.
Vis hele sitatet...
Var det jeg tenkte også. Man tar bare ikke og tatoverer hele armen fordi man har litt lyst til det.
Jeg synes man burde ta den for en grunn. At det ligger noe bak det.

Men det er bare min mening.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Var det jeg tenkte også. Man tar bare ikke og tatoverer hele armen fordi man har litt lyst til det.
Jeg synes man burde ta den for en grunn. At det ligger noe bak det.

Men det er bare min mening.
Vis hele sitatet...
Og Miami Inc mentaliteten slår til igjen. Grandoldefaren min ble drept i WW1. For å hedre hans råtne lik ønsker jeg å tattovere hele armen min svart og grå. Makes sense.

Når det gjelder pris og tid så er jeg mer enig med de som sier minst 10k og 10 timer, uten at det skal være utslagsgivende for deg. Prat med tattovøren. Be om bilder av tidligere jobber. Prat med flere. Si også at du sjekker litt rundt etter billigste pris i forhold til kvalitet .. da kommer de helt sikkert til å gi deg ett lavere tilbud på jobben enn hva de hadde tenkt til å begynne med.
For en full sleeve kan du regne alt mellom 10-60 timer +-. Og du kan vel egentlig bare drite i tanken på å ta den i en sitting om det ikke er en full sleeve tribal det er snakk om, som dekker 30% av armen.

Ryktene skal ha det til at etterhvert gjør det så vondt at du ikke en gang merker nåla når den stikker, smertehelvete kommer først når de tørker vekk blekket med våt klut.
Allright kan vell skrive det jeg vet.

Sist lørdag tok jeg min første half-sleeve. Den er ikke noe spess detaljert bare mye skygger men ikke noe små detaljer igrunn.

Den tok godt og vell 6 timer. Og jeg ser for meg att ytterlige 4-5 timer må til for og få skyggene perfekt.
Så vist du skal ha symboler og hodeskaller osv så forvent deg 10-12t +++

Det er ikke så utrolig smertefullt heller. Men det tar på i lengden. Det føles ut som du har tryna og fått deg ett lite brannsår igrunn.

Og når han tar og tørker vekk blekket med en våt klut er HELT fantastisk. Alle smerter forsvinner med engang.

Men smertene er også veldig forskjellig hvordan folk reagerer. Jeg følte det ble virkelig ubehagelig etter 4 timer.
Men ta pauser og drikk vann og ta deg en røyk bare slapp av så begynn på igjen.

Ellers så er der uendelig med forskjellige ting du kan tatovere på deg. Men du må finne noe som du føler passer deg selv jævla bra.

Lykke til med sleeve!
Henger meg på Xsiv her. Var selv å begynte på min sleeve sist helg. Tok meg 3 timer å fylle underarmen min. Det vil si den siden hvor det ikke er så hårete. Vondt vil jeg ikke si det var, utenom helt nede ved handleddet og helt oppe i leddet.

Konklusjonen blir vel at det kommer til å koste 10000+ og 10timer+ om du skal ha full sleeve. Lykke til, og ikke vær redd nåla.
Sitat av Milligan Vis innlegg
Og Miami Inc mentaliteten slår til igjen. Grandoldefaren min ble drept i WW1. For å hedre hans råtne lik ønsker jeg å tattovere hele armen min svart og grå. Makes sense.
Vis hele sitatet...
Kall det hva du vil. Men hvorfor vil man ta tatovering da, hvis det ikke er for sin egen del? For meg er det høl i huet å tatovere hele armen sin fordi andre folk synes det er tøft.
Er helt uening med SveinKB, klart man skal tattovere seg viss man har lyst til det. Det er for meg eneste gyldige grunn til å skaffe seg en tattovering.

Å skaffe seg en tattovering for å hedre sin døde hamster, nye jobb e.l. blir for meg litt små pretensiøst og som milligan sier litt miami incifisert.
Er det galt å handle seg en plakat man har fått anbefalt av andre om man tilfeldigvis liker den også? Noen ønsker tatoveringer med mening, andre ønsker tatoveringer som er ren dekorasjon. Så lenge det ikke er deres kropp så kan dere gi faen i det sabla elitismejaget og heller svare trådstarter på det han spør om.

Når det er sagt så kan det være ålreit å spesifisere om det er noen stiler du har en forkjærlighet for.
Trådstarter
8 0
altså, jeg har ingen som har død eller noe sånt syke miami inc greier. og jeg skal ikke ta en sånn karpe fisk som alle gjør men jeg liker tattoo som kunst/dekorasjon, derfor! Jeg digger punk musikk og snowboard, tenkte først å prøve å få putta inn noe innen for der, men skal jeg ha bilde av noter og et snowboard? det funker ikke sånn. Ja hvis en nær meg dør, klart jeg hadde puttet noe med den personen på sleeven, men dere forventer at jeg skal vente til en dør da? ;p jeg har begynt å studere, kanskje jeg skal ta med et par bøker også?
Sitat av boiler Vis innlegg
Hvor mye det koster kommer jo ann på hvilken artist du bruker, men kanskje rundt 5 til 7 tusen.
Og hvor lang tid det tar avhenger av hvor tett sleeven din skal være.
Du sier den skal være svart/grå, tenker du da på et mønster, flammer eller noe tribal lingende?
Tidsmessig tipper jeg rundt en 4-7 timer avhenging av dyktigheten av artisten og hvor detaljrik tattoen din skal være.
Og det gjør ikke så vondt som folk skal ha det til.
Vis hele sitatet...
Rundt 5-7 tusen? Jeg har betalt mer en det, for en tatovering som såvidt dekker litt av ribbebeinet mitt på venstre side av kroppen. Brukte 8 timer brukte jeg på den. Må vel ett par slike til for å dekke en arm + arm kan være vanskeligere å tatovere. Men klart, det går an, men da er det en skikkelig tam sleeve, som ikke kommer til å dekke hele armen din med blekk.

Skal en ha en skikkelig sleeve, må en nok ut med godt over et 5 sifret beløp og sansyneligvis må du inn på studioet flere ganger, hvis du også skal ta farge i den.
Uansett som sagt tideligere å tråden, er det vanvittig vanskelig å si en tid, uten å vite hvordan du vil ha den. Regner med at du selvsagt skal ha en del detaljer og kule elementer i den, dette gjør at den putselig tar mer tid å lage, samt den koster mye mer, men det vil være verdt det. Tar du en sleeve, går du til et bra tatoveringsstudio, f.eks lets buzz i bergne (som jeg har nevnt 100vis av ganger her på ormet) eller house of pain i oslo...


Sitat av Milligan Vis innlegg
Og Miami Inc mentaliteten slår til igjen. Grandoldefaren min ble drept i WW1. For å hedre hans råtne lik ønsker jeg å tattovere hele armen min svart og grå. Makes sense.

Når det gjelder pris og tid så er jeg mer enig med de som sier minst 10k og 10 timer, uten at det skal være utslagsgivende for deg. Prat med tattovøren. Be om bilder av tidligere jobber. Prat med flere. Si også at du sjekker litt rundt etter billigste pris i forhold til kvalitet .. da kommer de helt sikkert til å gi deg ett lavere tilbud på jobben enn hva de hadde tenkt til å begynne med.
Vis hele sitatet...

At du ikke ønsker å hedre tideligere familiemedlemmer med blekk på kroppen din, det får da være ditt valg. om andre ønsker å gjøre det, skal du uansett bare.. Mildt sagt, drite laaangt i.
Sist endret av Spelly; 27. august 2009 kl. 16:05.
Trådstarter
8 0
Er det noen som har en del bilder av full sleeve tattoo's? Jeg skal ikke dekke HELE armen, jeg skal ha en del "åpne" områder. Tenkte å ha en veldig lys grå/svart tatovering. Liker ikke mørk og ekstremt tydelig tattoo.

Utrolig greit om noen hadde bilder av slike tatoveringer som jeg snakker om, hvis dere i det hele tatt skjønner tanke gangen min her!
Sitat av spelley Vis innlegg
At du ikke ønsker å hedre tideligere familiemedlemmer med blekk på kroppen din, det får da være ditt valg. om andre ønsker å gjøre det, skal du uansett bare.. Mildt sagt, drite laaangt i.
Vis hele sitatet...
Du tok ikke poenget hans.
Sitat av andyoy Vis innlegg
Er det noen som har en del bilder av full sleeve tattoo's? Jeg skal ikke dekke HELE armen, jeg skal ha en del "åpne" områder. Tenkte å ha en veldig lys grå/svart tatovering. Liker ikke mørk og ekstremt tydelig tattoo.

Utrolig greit om noen hadde bilder av slike tatoveringer som jeg snakker om, hvis dere i det hele tatt skjønner tanke gangen min her!
Vis hele sitatet...
Klarer ikke helt og skjønne hva du mener. Men jeg er veldig fan av ens farget tatoveringer selv. Men dog jeg liker att dem er mørke og tydlige også.

Skal ta og legge ut bilder av min som jeg føler ligger på 60%'ish ferdig nå.
Mer skygger så resten av hånden.


Håper bildene gir deg ett lite hint hva du har mulighet til og gjøre! Finner du rette artisten så kan han få til ekstremt masse rart!

lykke til med sleeve

Bilde1
Bilde2
Bilde3
Sitat av boiler Vis innlegg
Hvor mye det koster kommer jo ann på hvilken artist du bruker, men kanskje rundt 5 til 7 tusen.

Tidsmessig tipper jeg rundt en 4-7 timer avhenging av dyktigheten av artisten
Vis hele sitatet...
Dette er total feilinformasjon.
Sitat av alphamale Vis innlegg
Dette er total feilinformasjon.
Vis hele sitatet...
Da foreslår jeg at du forteller hva som er riktig også, siden du vet hva som er feil
Det koster sånn ca 1000kr (+ -) i timen å tattoovere seg. Jeg har en japansk-tattoo på overarmen. er meninga at den skal bli fullsleeve til slutt, men hadde ikke nok penger til å fortsette den gangen. Jeg betalte nesten ca 8500kr , og det tok ca 8 timer. 2 sessions.

http://dump.no/view/files/174f42428e5e/n731235580_4945097_6219.jpg

Fant ikke bilde av den etter jeg var å fylte inn resten av skyggelegginga.. gidder ikke å ta ett heller
Sist endret av snikenderoy; 2. september 2009 kl. 00:14.
Når du spør åssen din sleeve skal se ut, syns jeg er et tegn på at du ikke burde ta en sleeve med engang.
Du sier du skal tenke osv, men å spørre om råd her, for hva du kan putte inn i din tattovering syns "Jeg" blir for dumt.
Jeg har selv 10 tattoveringer inntil videre, noen ganske store, og noen få små - Alle sammen har veldig stor betydning for meg på en eller annen måte. Jeg er mer den typen som setter blekk for å minne meg om ting i livet, eller ytre hva jeg mente på den tiden jeg tok tattoveringen, og som jeg mest sannsynligvis vil stå for resten av livet.
Jeg kjenner mange som bare har tatt masse tattoveringer for dekorasjonens skyld, og det er også fint syns jeg.
Men jeg ser på det som en kunst, og kunst jeg skal ha på kroppen skal bety noe for meg - ellers kunne jeg jo tatt hva som helst på kroppen.

Du sier at Punk og snowboard betyr mye for deg, Men det sier ikke nok for meg til å kunne gi deg noe mere forslag enn å plassere Misfits logoen inni sleeven. Og den ide'en din med å sette bøker inni tattoen var ikke dum Haha, Det kan jo symbolisere alt fra at du er nerd til "Knownledge is Power".
Uansett, Jeg tror ikke jeg kan gi deg noe mer enn å si du burde finne ut selv hvordan du vil din tattovering skal se ut, det er jo trosalt du som skal bære den resten av livet, men gi deg god tid til å tenke, for kjipt å angre på en tattovering.

Når det gjelder pris og sted på hvor du kan tattovering, er det mange steder å velge mellom.
Jeg for min del pleier å tattovere meg hos House of pain, og jeg vet de ligger på 10000+ for en full sleeve med detaljer osv.

Derimot, skal du ha en billig en, Kan du dra på Oslo bodyart (tydligvis det verste stedet i oslo) der får du en sleeve for 5-7 k som noen folk nevnte en sleeve ville kosta. Selv om det er sagt det er det verste stedet, betyr det ikke at det er det. Kjenner mange som har tatt der, blant annet full sleeve, og de er kjempe fornøyd, men kjenner mange også som har tatt, og angra som faen. (Blant annet en som skulle ha portrett av katten sin, det ble seende ut som en sau.) Haha.

Uansett, Lykke til.
Og husk - Ta den tiden du trenger til å bestemme deg.
Om du vil, Kan du sende et bilde av armen din, eller legge ut her på freakforum, så kan jeg lage en "fake sleeve på den i photoshop" for et 3 sifra beløp, som du så senere kan ta i studio.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av HStern Vis innlegg
Du tok ikke poenget hans.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager er egentlig poenget hans og kanskje du kunne utdype det? Er det virkelig noe galt i å ha en mening bak tatoveringen? Dypt eller ikke dypt så kan det kanskje være ålreit at den minner deg på noe godt eller viktig. Bas Rutten har en rekke tatoveringer som ifølge han selv er designa til å berolige og fokusere han. Selv om Miami Inc kanskje er et elendig eksempel så betyr ikke det at å ha en mening med tatoveringen sin er en dårlig ide. Personlig er jeg enig i at folk der har mange bullshit historier til en enda dårligere tatovering (tatoveringer av hodeskaller, nakne damer, alver og skytevåpen er fremdeles akkurat det selv om det visstnok er en mening bak), men til syvende og sist er det viktigste at man selv er fornøyd med tatoveringen - aller helst resten av livet. Da kan det nok være viktig for mange at den har en mening, er skapt og tegnet av en selv osv.
Til alle dere som disser Miami Ink: Hvis dere først skal disse det kan dere ikke da gjøre det ordentlig og hvertfall stave navnet riktig. Ja, det heter Miami Ink, ikke Miami Inc.


Back to Topic:

Jeg syntes det er tullete av deg, trådstarter, å spørre her hva du skal ha i sleeven. Det blir for lite gjennomtenkt etter min smak.

Og dere andre som langer ut om hva dere tror det vil koste og hvor lang tid det vil da, dere trenger ikke komme med halvferdige tulleråd. Vil heller anbefale trådstarter å høre på folk her som har erfaring når det gjelder tattoo blant annet xsiv.

Beklager hvis det er noen skrivefeil her, men lillefingeren min sovna og må derfor bruke tastaturet invalid.
Okei dette høres jo helt teit ut.
Du har brukt et år på å finne ut at du skal ha en sleeve, og no trenger du hjelp til å velge hva du skal ha i sleeven? Det i seg selv er en meget, meget god grunn til å legge sleeve ideen din på hyllen en gooood stund. Det er du selv som skal finne ut hva du skal ha i sleeven, det er ikke vi som skal like den, jeg gir blanke f… i hva du har på kroppen din.
Det er DU som skal leve med det hele livet ditt, det er ingen angreknapp du kan trykke på når du angrer på motivet, på grunn av at det var alt for lite gjennomtenkt. Jeg lover deg 100% sikkert, om du hadde tatovert, en av ideene til noen på forumet her, etter noen måneder, hadde du angret som bare f… i ettertid.Det virker kult de første månedene/årene, men etter hvert vil du kunne få du et helt annet syn på motivet, ettersom du modner.

Sleeve er det ingen som er oppegående i hode som tar på direkten,altså tatoverer alt på en gang. Det er som oftest, flere tatoveringer som blir forent til ”en – tatovering”.


Dessuten tror jeg ikke at du har tenkt på alle faktorene med sleeve, hva skal du bli senere i livet ditt/hva er det du driver med? Du vet at slike ting, kan gi deg problemer mtp jobb i fremtiden?
Det er langt mer å tenke på, en å ta selve tatoveringen, du må tenke på følgene med å ta den, karriære, familie, og mye mer.


Jeg er 19 år, har flere tatoveringer, disse tatoveringene har jeg ønsket siden jeg var 15-16 år, 3-4 år senere på tross av at jeg har blitt langt mer moden har jeg fortsatt ønsket disse motivene. Det er noe jeg vil si er ganske safe. De er plassert på brystet/ribbebeina, av strategiske årsaker - jobb. Bla frykt for vanskeligheter for jobb.

Er det noen spørsmål så er det bare å fyre på...


Sitat av KingPill Vis innlegg
Når det gjelder pris og sted på hvor du kan tattovering, er det mange steder å velge mellom.
Jeg for min del pleier å tattovere meg hos House of pain, og jeg vet de ligger på 10000+ for en full sleeve med detaljer osv.

.
Vis hele sitatet...
Det var ikke rare greiene, 10k + for en sleeve? Bare en av tatoveringene mine som er på ribbebeina kostet 8k...

Og en siste ting, skal du ha en tatovering, burde du ikke gå for billigst mulig, da burde penger vært siste prioritering og kvalitet på tatovering samt hygiene være det med størst prioritet. Har du ikke penger til å ta tatoveringen på et skikkelig sted, venter du til du har det.
Sist endret av Spelly; 13. november 2009 kl. 01:13.
Sitat av Milligan Vis innlegg
Og Miami Inc mentaliteten slår til igjen. Grandoldefaren min ble drept i WW1. For å hedre hans råtne lik ønsker jeg å tattovere hele armen min svart og grå. Makes sense.
Vis hele sitatet...
Sorry for off topic...
Men hva faen?

La oss si at foreldrene dine gikk bort før du fylte et år, og han grandoldefaren din var den som fostret deg opp (Vet det er lite sannsynlig) og stod deg jævlig nær?

Det er helt randome folk som tatoverer seg hos Miami Ink, men er de med en spesiell bakgrunn, og de med en tatovering som faktisk "makes sense" som kommer på tv. Så er ikke noe Miami Ink mentalitet her i bildet...

La oss si at du liker kunst i form av tatoveringer.
Så går moren din eller tvillingbroren din (vist du hadde/har en) bort i en bilulykke. De døde såklart altfor ung.
Da er det helt naturlig å ta en tatovering som symboliserer ditt sterkt knytte bånd til denne personen som gikk bort.

Og det er helt individuelt hva folk mener om tatoveringer, hvorfor de vil ha en.
Det og tenke over hvorfor og hva de skal tatovere, synes jeg er bedre enn " Jeg skal tatovere Homer Simpson på magen min, fordi han er like glad i øl som meg!"
Såklart er det morsomt, men husk at den skal være på huden din for evig.
Og ja, jeg vet at man kan laser behandles for å få fjernet en tatovering, men hvem faen vil dett? Bare for man var dum å tatoverte en teineserie figur på magen?

Personlig synes jeg den - ifølge deg - Miami Ink mentaliteten er fornuftig ved valg av tatovering.
Personlig vist jeg skulle tatt en tatovering (noe jeg planelegger) ville jeg valgt noe som symboliserer noe jeg står for, viser hvem jeg er osv.

Og den øldrikkende, hysterisk morsomme Homer Simpson ser ikke jeg noe grunn til å tatovere fordi han symboliserer at du liker serien, eller fordi du drikker mye øl.

Altså det jeg mener er at en tatovering burde ha meninger og/eller en historie bak seg.
Det har vært i menneskenes kultur i mange mange år.
Urfolket skjærte/risser/tatoverer ikke en vagina på ryggen fordi de liker mus.
Tatoveringene deres er virkelig meningsfulle.

Eller la oss dra fram Hawaii folkets tatoveringer.
Deres tatoveringer forteller en hel historie.
Deres tatoveringer er deres familietre.

Og ikke hvem som helst har lov å bære en tatovering, man må gjøre seg fortjent til det.
F.eks en vannmann.
Han må gjøre seg fortjent for å få vannmennenes merke tatovert på huden.
Har de ikke fortjent det, så _nekter_ tatovøren på Hawaii å tattovere han.

Slik skulle det egentlig vært ellers i verden.
Før var tatoveringer unikt, men nå er det helt vanlig og ingen bryr seg.


On topic:
Og til deg trådstarter, så tror jeg du har skjønt hva jeg mener.
Du burde ikke spørre folk hva du skal tatovere, eller hvilken mønstre el. vi synes er _fetest_.
Og ihvertfall ikke spør noen som ikke vet noe om deg som person! For all del!...

Mer har jeg ikke å si, som sagt, du/dere burde skjønne at jeg mener en tatovering burde være personlig og spesiel, og bety noe.
Men som du sa, så har du "tenkt gjennom dette" i over et år, da skjønner jeg ikke hvorfor du spør på et nettforum, om akkurat dette.
Sist endret av Ondskap; 13. november 2009 kl. 01:34.
Sitat av spelley Vis innlegg
Okei dette høres jo helt teit ut.
Du har brukt et år på å finne ut at du skal ha en sleeve, og no trenger du hjelp til å velge hva du skal ha i sleeven? Det i seg selv er en meget, meget god grunn til å legge sleeve ideen din på hyllen en gooood stund. Det er du selv som skal finne ut hva du skal ha i sleeven, det er ikke vi som skal like den, jeg gir blanke f… i hva du har på kroppen din.
Det er DU som skal leve med det hele livet ditt, det er ingen angreknapp du kan trykke på når du angrer på motivet, på grunn av at det var alt for lite gjennomtenkt. Jeg lover deg 100% sikkert, om du hadde tatovert, en av ideene til noen på forumet her, etter noen måneder, hadde du angret som bare f… i ettertid.Det virker kult de første månedene/årene, men etter hvert vil du kunne få du et helt annet syn på motivet, ettersom du modner.

Sleeve er det ingen som er oppegående i hode som tar på direkten,altså tatoverer alt på en gang. Det er som oftest, flere tatoveringer som blir forent til ”en – tatovering”.


Dessuten tror jeg ikke at du har tenkt på alle faktorene med sleeve, hva skal du bli senere i livet ditt/hva er det du driver med? Du vet at slike ting, kan gi deg problemer mtp jobb i fremtiden?
Det er langt mer å tenke på, en å ta selve tatoveringen, du må tenke på følgene med å ta den, karriære, familie, og mye mer.
Vis hele sitatet...
Det eg trur han vil er at vi skal gi han litt inspirasjon, meir konkret, litt bilder som kan bidra til å gi han eit litt klarare bilete av kva slags motiver, bilder han ønsker å tattoere på armen. Ikkje alle har klare meiningar om dette og må ha litt idear og inspirasjoner frå andre kjelder. Mange bruker meir enn ett år på å bestemme seg for å ta ei tattoering i det heile tatt. Om han angrer eller om det fører med seg problemer i fremtiden får vel bli hans problem?

Men til trådstarter, eg vil anbefale deg å gå i kiosken, kjøp nokre tattoo blader, dra på biblioteket, lei tattoobøker. Sett deg ned og lag ein collage av aktuelle motiver og bilder som reflekterer deg og din stil. Ikkje alt trenger å ha underliggede betydninger!
Sitat av KingPill Vis innlegg
Når du spør åssen din sleeve skal se ut, syns jeg er et tegn på at du ikke burde ta en sleeve med engang.
Du sier du skal tenke osv, men å spørre om råd her, for hva du kan putte inn i din tattovering syns "Jeg" blir for dumt.
Jeg har selv 10 tattoveringer inntil videre, noen ganske store, og noen få små - Alle sammen har veldig stor betydning for meg på en eller annen måte. Jeg er mer den typen som setter blekk for å minne meg om ting i livet, eller ytre hva jeg mente på den tiden jeg tok tattoveringen, og som jeg mest sannsynligvis vil stå for resten av livet.
Vis hele sitatet...
Bare for å poengtere hva jeg mener, så kan jeg si at jeg kunne ikke vært mere enig.
Flott at det er noen som tar dette med tatoveringer på alvor her også!
▼ ... over et år senere ... ▼
Dra til thailand mr dee tattoo på koh samui. Half sleeve med drage og buddah. 6 lapper 11 timer. Hvis du er i det område da.
Denne tråden er vel 3 år gammel... Men for inspirasjon så anbefaler jeg GG Allin..

http://www.google.no/imgres?q=gg+all...9,r:1,s:0,i:65
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Dra til thailand mr dee tattoo på koh samui. Half sleeve med drage og buddah. 6 lapper 11 timer. Hvis du er i det område da.
Vis hele sitatet...
mtp han sku ha full sleeve og folk sier det vil koste ca 14k så er det jo rart og bruke mer enn 2k på en tur for og tattovere seg 2k rimeligere enn i Norge, for så og måtte sitte inne i skyggen hele tia mens man er der nere


og som andre har poengtert, 3 år gammal tråd ftw
▼ ... mange måneder senere ... ▼
For ca et halvt år siden begynte jeg på min full sleeve, og den er nå helt ferdig. Prisen på full sleeve varierer veldig fra hvem du går til og hva du har tenkt til å ha i sleeven. Skal du ha en veldig detaljert sleeve må man regne med å måtte betale en del. Jeg har en helt ok sleeve som er tatt hos en veldig dyktig hobbytattovør som jeg kjenner, og jeg betalte 12 tusen for min full sleeve. 12 tusen er ektremt billig, og det er med rabatter :-) Jeg har en annen kompis som holder på å tattovere full sleeve på et tattoveringsstudio hos en dyktig tattovør, og han betaler til sammen rundt 55 tusen for full sleeven sin, men den er ekstremt detaljert og gjennomført.

Tips til full sleeve: Skal du ha en full sleeve som er gjennomført og bra bør man finne et tema i sleeven man har lyst til å ha. Jeg selv har sailor tema med motiver som Ror, Anker, Old style kompass, roser, bølger, hodeskaller osv som jeg er veldig fornøyd med.

Når du har funnet temaet du vil ha, ville jeg kikket litt rundt på nettet for å se om det er noen motiver, eller finne inspirasjon. Eventuelt hvis tattovøren din er kreativ, be han tegne opp egne ideer av det du har lyst til å ha.