Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4277
Jeg og to kamerater kom inn til oslo på fredagen og tenkte vi skulle ta en tur innom øya og se på tungtvann og gatas og sånt. Men da vi kom dit så var alle billettene solgt ut! Så vi bare tomsa rundt utenfor gjerdene og så etter et hull eller noe sånt. så møtte vi på noen kamerater av andreas (kameraten min) som visste hvor man kom seg inn. så da stakk vi ut på jernbanesporene, inn ved kontainerne der og gjennom gjerdet ved brua. og selv om en vakt så oss på skinnene og ropte etter oss, fikk vi ikke noe pes, og gikk rundt og hadde det fett. ikke noe vits å betale 250 kr for å komme inn
Clever. Hadde vært fint om dere hadde funnet ut dette tidligere, så kunne man fått med seg Motorpsycho. Det er forøvrig lett å snike seg inn på Nadderud Stadion og Ullevaal, men det er vel egentlig ikke så veldig interessant for tiden.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
oh, do tell ana ^^
Jeg var den ene =P
Er det denne festivalen som opprinnelig var på Kalvøya ute ved Sandvika?
alfonz's Avatar
Trådstarter
28 0
Ja. Tror det. Nå er det ute i gamlebyen der
Opprinnelig postet av mongob0ffel
oh, do tell ana ^^
Vis hele sitatet...
Jo, på Nadderud er det ekstremt simpelt. Simpelten gå inn Øygardveien (Vei på baksida av stadion, bak den minste tribunen), velg deg ut et hvilket som helst hus, spaser igjennom hagen og klatre over gjerdet. Et gult hus sånn cirka midt på anbefales.

På Ullevaal, i hvertfall før i tida, kunne man gå inn en dør som aldri var lukket på vest-hjørnet som vender mot bilveien, for så å ta en heis opp til øverste tier på stadionet. Herfra kan man følge en korridor ned til venstre, for så å entre tribunen fra dører på høyre hånd.

Og ja, Øyafestivalen var opprinnelig på Kalvøya i Sandvika.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som har tips til hvordan man kan snike seg inn på Norwegian Wood? Blir mer og mer vakthold hvert år....
Sitat av CopkillaSX1
Noen som har tips til hvordan man kan snike seg inn på Norwegian Wood? Blir mer og mer vakthold hvert år....
Vis hele sitatet...
Den der ville jeg også gjerne sett at noen svarte på.
Hvilken straff får du av å bli tatt når man skal snike seg inn et sted?
Sitat av Marcen
Hvilken straff får du av å bli tatt når man skal snike seg inn et sted?
Vis hele sitatet...
Du blir kjørt på DDE konsert
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Bot? Man må nok ihvertfall betale mer enn det biletten koster. Men hvis man påstår at man betalte til en fyr men ikke fikk bilett (og får dem til å tro at det var en fake-fyr som driver med bedrageri) så...

"Trodde det var gratis jeg!" kan kanskje også funke...

Men ville de anmeldt?
"Trodde det var gratis jeg!" kan kanskje også funke...
Vis hele sitatet...
Da er det bare å gå inn ingangspartiet.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Marcen
Da er det bare å gå inn ingangspartiet.
Vis hele sitatet...
Dette er da forutsatt at man sier om man bare blir tatt uten bilett, ikke imens man sniker seg inn via lumske veier. (Og man ve selvfølgelig at det ikke er gratis)

Sitat av kardemommeby
For det er snutefaen som står der som vakter? Ærlig talt, bare stikk av. Hvis de er voldelige anmelder dere dem som faen, eller sparker dem i balla.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare politiet som kan anmelde saker...

Men det er vel mer en sak angående vakters rettigheter.
hvis det er noen som ser dere så er det vel bare å løpe som faen?
tror ikke de gidder å stresse med å løpe etter dere.
en god ide er kanskje å dra til området der festivalen skal være en uke i forveien og finne ut hvor det kan være mulig å komme seg inn..
så kan den som eventuelt gidder det poste litt info her
Lag englefjes og si at du skal inn til din bror ellernoe og hente penger, og at du er tilbake om 2 min, og beskriv "hvor han står" slik at det ser ut som du har ringt og snakket med han.

Vaktene skal vere godt dumme da men....
Sitat av CopkillaSX1
Noen som har tips til hvordan man kan snike seg inn på Norwegian Wood? Blir mer og mer vakthold hvert år....
Vis hele sitatet...
Jeg sneik meg inn på Norwegian Wood i fjor ved å vise båndet fra 2005, som jeg da fortsatt hadde på Jævlig deilig følelse.

Jeg var på NW i 2005 for å se System of a Down, og da var bånda røde. Og ganske tilfeldig satt jeg i fjor og vorsa med noen kompiser like i nærheten av Frognerbadet, hvorav den ene hadde vært innom NW tidligere på dagen, og hadde rødt bånd - den eneste forskjellen var at bånda i fjor var litt bredere, og litt klarere i fargen, men ikke klarere enn at vaktene ikke klarte å se forskjell hvis du gikk litt fort forbi dem. Så hvis du har noen gamle bånd liggende, prøv å finne ut hvilke farger som skal representere de forskjellige dagene i år, ta båndet på, og hast deg forbi vaktene. Jeg antar at de kjører samme opplegg med forskjellige farger på bånda fra dag til dag, noe de har gjort de tre(?) siste åra. Jeg skal i hvert fall prøve denne metoden i år igjen.

*Håpe det blir røde bånd på fredagen*
Sist endret av Robbie; 8. mai 2007 kl. 13:47. Grunn: La til quote.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av EoN
Lag englefjes og si at du skal inn til din bror ellernoe og hente penger, og at du er tilbake om 2 min, og beskriv "hvor han står" slik at det ser ut som du har ringt og snakket med han.

Vaktene skal vere godt dumme da men....
Vis hele sitatet...
Har jo ikke alltid med dumhet å gjøre, er ofte latskap eller ikke nok tid, og slikt liker vi
Hvis dere ikke har råd til billetten kan dere kanskje søke om å få jobbe som frivillig? Det er kjempemoro å se hvordan en festival fungerer fra innsiden og dere treffer masse hyggelige folk. Det blir mye tid til å se konserter og minst en av dagene er helt fri. Og ja, de tar imot folk ned til 16 års alder, også som vakter. Jobber dere med ned- eller opprigg er hele festivalen fri!

Jeg synes det er synd at betalingsviljen for festivaler er såpass liten, husk at mange mennesker står på i lang tid i forveien og under hele festivalen for så godt som ingenting, kun gleden av å gjøre noe som gleder mange.
Vi skal jo bare se på festivalen ikke betale for oss ved å jobbe.
Sitat av Marcen
Vi skal jo bare se på festivalen ikke betale for oss ved å jobbe.
Vis hele sitatet...
www.billettservice.no
Hele poenget er at vi skal se den gratis. Verken jobbe for oss eller betale for å komme inn.
Sitat av Marcen
Hele poenget er at vi skal se den gratis. Verken jobbe for oss eller betale for å komme inn.
Vis hele sitatet...
Det har jeg forstått for lenge siden. Jeg prøver bare å forklare at det er enklere og hyggeligere å komme seg inn på festivalen på skikkelige måter. Det har uansett ikke vært noe stort problem med folk som sniker seg inn på Øya da vaktholdet er rimelig bra, har selv vært vakt et par år.