Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1224
Heisann,

Jeg satt meg nettopp på bussen hjem, en lang reise. Internett fungerte kun på mobilen min, så etter et google søk fant jeg ut at jeg måtte skrive inn IP addresse til DNS server manuelt. Nå kan jeg surfe og nettet fungerer greit. Men når jeg skal streame (har prøvd netflix, tv2 og youtube etc) - så får jeg opp feilmelding om at det ikke fungerer.

Hadde blitt veldig takknemmelig om noen kan hjelpe meg her.

Takk!
Om du sitter på en buss er det jo snakk om en form for mobilt bredbånd. Følgelig er streaming mest trolig sperret, siden dette spiser kapasitet og ville gått ut over alle andres mulighet til å surfe på nettet.
Får opp en feilmelding om at det ikke funker
Vis hele sitatet...
Mmm gullkorn fra forbrukermunn altså. Hva er greia med at folk ikke forstår konseptet feilmelding? Er enklere å hjelpe om du leser feilmeldingen som kommer og ikke bare trykker "ok" eller whatever og skriver den her
▼ ... noen uker senere ... ▼
Uten å vite hva feil melidingen sier så kan det være flere årsaker til at det ikke fungerer.

1. Streaming er blokkert da dette spiser opp kapasiteten på nettverket, og burde være prioritet fra admin før nettet var live
2. Feil på utstyr, du sier at du måtte manuelt sette DNS for å kunne surfe, normalt skal dette bli git av DHCP Serveren når du kobler deg til.
3. Feil på tjenestene, dog lite trolig at 2 av de største tjenestene har samme feil samtidig uten at det blir opprør på resten av internettet
Gjelder sikkert samme der som på NSB busser, streaming er sperret for å ikke bruke opp all kapasiteten på nettet. For at det skal være mulig for andre passasjerer å sjekke nettavisa osv uten å måtte vente 10 min for å laste en side : p