Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2382
Hei, lurer på om det er mulig på noen som helst måte å få en logg over de siste IP som har vært brukt til å logge inn på min Skype?

Noen har vært å prøvd å lagd helvette for med på min Skype, og har lyst til å vite hvem det er, for det må være noen som står meg nær.
Sende email til skype fra din registrerte email adresse kanskje?
Trådstarter
Og spørre etter siste innloggede IPadresser?
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Og spørre etter siste innloggede IPadresser?
Vis hele sitatet...
Ja hva tror du?
Trådstarter
Okei, beklager.
Og når du har IP adressen? Hva slags steg har du tenkt og gjøre da? Ringe ISP og si "jeg har en ip adresse, hvem eier den?"
"Jeg har IPen din." Det er en unik og bra trussel som kommer til å skremme livsskiten ut av flesteparten av befolkningen.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
"Jeg har IPen din." Det er en unik og bra trussel som kommer til å skremme livsskiten ut av flesteparten av befolkningen.
Vis hele sitatet...
Lolnope.

IP'en min er lagt ut på et offisielt forum, hvor jeg pissa av en god del folk, men ingenting har skjedd :3


Tror ikke du vil få IP-listen fra Skype uansett.
En IP adresse er på ingen måte identifiserende på noen måte. De aller fleste private brukere av internett har i dag dynamisk tildelte IP adresser(ja, unntak finnes) som endres etter alt i fra en time til noen dager. Dvs at om du har ei IP adresse til "noen" så kan denne "noen" være en "annen" etter så lite som en time.

Det eneste du kan finne ut av ved å "ha" ei IP adresse er hvilket selskap som står som ansvarlig for IP'n. Typisk linjeleverandøren. Ikke mer.

For å vite mer må man evnt ta ut en anmeldelse så Politiet kan få utlevert logger i fra linjeleverandøren eller eier av IP og så ta saken videre med å finne rette vedkommende. 10 kr på at saken blir henlagt.
Man kan selvfølgelig spore noen fra en IP, men dette varier. Noen ganger viser IP riktig adresse hvis man sporer den opp, andre ganger ikke.
Man kan jo ikke det. Som Nomore sier, har de fleste dynamisk tildelte IPer. Disse bytter, og for å få de sport, er man nødt til å anmelde det -> gå til internettleverandøren, og deretter få vite av dem hvem som hadde den IPen på gitte tidspunkt.
Man kan spore opp adresse til en god del IP adresser ja, men dette kan være like verdiløst som det kan være svaret. Ofte er det adressen til bedriften som leverer internett, av og til er det til teknisk avdeling i selskapet som leverer internett, andre ganger er det konsernet som eier leverandøren, andre ganger er det hjemmeadressen til sjef for support i selskapet som leverer internett, av og til er det til foreldrene til vedkommende som bruker internett, av og til er det adressa til fakturamottaker(ikke eier) som dukker opp. Det er ingen nøyaktig vitenskap, og dessverre så er den ikke helt korrekt.

Men GeoIP fungerer flott til å sannsynlig identifisere kommune/fylke/land til brukeren, med et lite slingringsmonn.
Trådstarter
Skal kunne se omtrent hvilket område IP'n tilhører, og da kan jeg bekrefte om det er noen jeg kjenner, eller ikke.

Eller jeg kan dra til forskjellige folk som det kan være og matche IP'n opp mot whatismyip.com hvis de har statisk IP, hvis de har dynamisk er første forslaget bedre.