Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 7272
Leter etter filmer som ender sjokkerende, noe man ikke regnet med eller undrer over.

Vis du ikke skjønner hva jeg mener, så legger jeg til eksempler:
******SPOILER************
******SPOILER************
******SPOILER************

-Sjette sjans (finner ut til slutt at han er spøkelse)

-Law abiding citizen (finner ut at han har laget en undergrunn til fengselet, slik at han kan stikke av når som helst og drepe flere)

- Primal fear (Finner ut til slutt at gutten hele tiden har lurt advokaten og er egentlig skyldig)

- Inception (Er det en drømmeverden eller virkelighet han lever i?)

- Shutter Island (Er han gal eller ikke?)
Sist endret av Shappert; 27. desember 2010 kl. 20:44.
Hadde vært veldig greit om du ikke spoila i hvertfall Kunne også tenke meg å se noen slike, men ikke når hele poenget med filmene spoiles
Beklager så meget, forandrer til spoler i teksten
Takk skal du ha, så på forslagene.. trenger flere tips!
The uninvited Den ble jeg faktisk pretty f*cking shocked av
The Skeleton Key
Fight Club !
Sitat av Shappert Vis innlegg
- Inception (Er det en drømmeverden eller virkelighet han lever i?)

- Shutter Island (Er han gal eller ikke?)
Vis hele sitatet...
I Inception så kommer det bare en liten artig detalj på slutten av filmen, der de lager et kort poeng av at kanskje dette også var en drøm. Dette er ikke et stort sjokk, med tanke på at det hele tiden er det ytterste laget for alle de andre, hvor han hele tiden sjekker med samme "snurrebass" og får bekreftet at han ikke drømmer.

I Shutter Island er et INGEN tvil. Han er fortsatt klikket, og det viste seg at selv med et så stort øyeblikk av sannhet, klarte han ikke å "snap out" fra sin fantasi.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
The uninvited Den ble jeg faktisk pretty f*cking shocked av
Vis hele sitatet...
/[COLOR="Lime"]suport[/COLOR] :P

Kan ærlig si at jeg ble skinnsyk overakset over slutten på denne filmen! Anbefales
Bra slutt, men med en gang tenkte jeg NEEEEI xD Men når man tanker så gjorde jo det filmen en del hakk bedre
Sist endret av Shudo; 3. januar 2011 kl. 12:12.
I Star Wars:Imperiet slår tilbake har du jo den store overraskelsen at Darth Vader er faren til Luke :P
Denne tråden mister hele verdien, ved at dere spoiler hva som faktisk er twisten. Ellers må jeg si at The Game er weird.
The Stepfather eller noe. Ganske creepy slutt :/
Sitat av connubialis Vis innlegg
Denne tråden mister hele verdien, ved at dere spoiler hva som faktisk er twisten. Ellers må jeg si at The Game er weird.
Vis hele sitatet...
Ening, folks. Si heller bare titelen på filmen! Blir jo ikke gøy om det blir avslørt.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Shutter Island er et INGEN tvil. Han er fortsatt klikket, og det viste seg at selv med et så stort øyeblikk av sannhet, klarte han ikke å "snap out" fra sin fantasi.
Vis hele sitatet...
Jeg tolket denne motsatt. Spes iom den siste kommentaren han feller om det er verdt å leve som gal eller som et monster.
Han har altså skjønt at alt har vært fantasi og delirium, men idet virkeligheten er så mye mer smertefull velger han å la andre tro at han fortsatt er gal, for å bli "ekspedert" slik at han slipper.
Sitat av bakkus Vis innlegg
Jeg tolket denne motsatt. Spes iom den siste kommentaren han feller om det er verdt å leve som gal eller som et monster.
Han har altså skjønt at alt har vært fantasi og delirium, men idet virkeligheten er så mye mer smertefull velger han å la andre tro at han fortsatt er gal, for å bli "ekspedert" slik at han slipper.
Vis hele sitatet...
Ja slik så jeg det også. Så ikke på det som en særlig åpen slutt åpen for alle mulige tolkninger, trodde dette var åpenbart
The man from earth er ganske heftig på slutten
enig med connubialis, the game har jo helt sykt overaskende slutt :P hehe ellers må jeg si pineapple express :P syntes den har ganske overaskende slutt og morsom :P
Jeg likte avslutningen på Saw I. Har sjeldent blitt så overasket over en avslutning.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Jeg likte avslutningen på Saw I. Har sjeldent blitt så overasket over en avslutning.
Vis hele sitatet...
Helt enig, det var episk. Var helt i ekstase over den geniale avslutningen når jeg så det.
Se7en med Brad Pitt & Morgan Freeman

Du bør jo ha sett den da, vist ikke så er den virkelig anbefalt
Sist endret av Mantuz; 4. januar 2011 kl. 21:34.
The Usual Suspects.

Angånde avslutning er det ingen over, ingen ved siden.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Jeg prøvde å komme på noen filmer som inneholder avsluttningsjokk, men det er vel gjerne den type film der man ikke vektlegger verken handlinga eller tittelen.
Av filmer med Avslutningssjokk er Jacob's Ladder temmelig rå, om kanskje litt forvirrende. Oldboy har også en veldig overraskende del, skikkelig twist.
Sist endret av Bothrops; 10. januar 2011 kl. 10:26.
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Spoiler Alert

At han kunne hele bibelen på rams var jo ikke noe sjokkavslutning.
De jeg kommer på nå som gav meg "kick" i slutten:

Memento
Irreversible
The Sixth Sense
The Village


En liten bonus: musikkvideoen til Prodigy - Smack my bitch up :P

Kan legge til The Others
Sist endret av tafsern; 10. januar 2011 kl. 10:43.
En liten minibump fra meg, har influensa og elsker filmer med avslutningssjokk
Så nettopp The Usual Suspects, den var sykt(hehe) bra.
Sist endret av RosaElefant; 11. januar 2011 kl. 19:55.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
En liten minibump fra meg, har influensa og elsker filmer med avslutningssjokk
Så nettopp The Usual Suspects, den var sykt(hehe) bra.
Vis hele sitatet...
Du har skjønnt det
Satt pokkern meg med hakeslepp i 10 minutter etter jeg så den første gangen
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Spoiler Alert

At han kunne hele bibelen på rams var jo ikke noe sjokkavslutning.
Vis hele sitatet...
Håper du tuller nå?
Kunne vært fint om du brukte gjennomsiktige bokstaver eller ROT13 da du skreiv spoilerne..
Roman Polanski bruker å få det til.
Chinatown og the Tenant er gode eksempler
▼ ... noen uker senere ... ▼
The Tourist!
The mist hadde en overraskende avslutning.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Irreversible
)
Vis hele sitatet...
Slutten er kun heftig om du spiller frekvensene i riktig rekkefølge. Altså hele filmen baklengs!
The Mist - jeg så i hvertfall ikke den slutten komme =P
Sitat av Sangheili Vis innlegg
The Mist - jeg så i hvertfall ikke den slutten komme =P
Vis hele sitatet...
Det er du ikke alene om.
American Psycho har en overraskende slutt.
Så I dag en film som heter: Employee of the month.
Slutten var ganske heftig å selveste filmen var bra okei

Sitat av Sangheili Vis innlegg
The Mist - jeg så i hvertfall ikke den slutten komme =P
Vis hele sitatet...

Ble satt ut av slutten
Sist endret av justastonedhuman; 15. februar 2011 kl. 10:25.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
I Inception så kommer det bare en liten artig detalj på slutten av filmen, der de lager et kort poeng av at kanskje dette også var en drøm. Dette er ikke et stort sjokk, med tanke på at det hele tiden er det ytterste laget for alle de andre, hvor han hele tiden sjekker med samme "snurrebass" og får bekreftet at han ikke drømmer.

I Shutter Island er et INGEN tvil. Han er fortsatt klikket, og det viste seg at selv med et så stort øyeblikk av sannhet, klarte han ikke å "snap out" fra sin fantasi.
Vis hele sitatet...
True. Shutter Island var awesome, men ikke så mind blown som alle skal ha det til. Inception hadde ingen voldsom twis, ikke veldig imponert over filmen heller egentlig.
Buried Jævlig bra laget film med intens spenning mot slutten, klarte omtrent ikke å la vere å sitte der og hamre med nevene og rope
Usual suspects og shutter island ja
The Prestige

Så den for første gang for et par uker siden. Hvordan misset jeg denne i 2006? Skikkelig godfilm.
Cache (Hidden)

http://www.imdb.com/title/tt0387898/

Aldri før blitt så sjokkert over en scene i en film.
Fulltime Killer. Ganske tøff asiatisk film. Slutten er ikke så overaskende og mindblowing, men du får aldri svar på hva som skjedde. Så man blir hengende som et spørsmålstegn. Det er litt gøy.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Yelawolf Vis innlegg
Cache (Hidden)

http://www.imdb.com/title/tt0387898/

Aldri før blitt så sjokkert over en scene i en film.
Vis hele sitatet...
Gjetter på at det er der scenen der han ene tar selvmord du tenker på (for jeg mener å husker at jeg ble litt satt ut der, er et par år siden jeg så den)? Noe av det jeg likte med filmen, er at "svaret" kommer først rett før rulleteksten og selv da sitter du og lurer litt på hvordan det hele hang sammen (det gjorde hvertfall jeg).
Homemade Retard
zeicko's Avatar
american beauty.
american history x
▼ ... noen uker senere ... ▼
The mist !!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ser de aller fleste filmene jeg hadde tenkt å nevne allerede er nevnt. Kan dog tilføye "The Machinist" med Christian Bale.