Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 5939
Ordentlig Absinth smaker langt fra hostesaft, har drikki det i Tsjekkia, en bartender som kunne mekke det did all the shit. Hvis din smakte hostesaft er det enten bare 70% og grønt eller mekka på feil måte.
Jeg holder på å bli sprø av å lese om all denne synsingen rundt absint.
Les denne artikkelen fra det utmerkede nettleksikonet Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Absinthe
Her forklares det aller meste om tilvirkning, inntak, tujon og ikke minst forskjellen på Bøhmisk og Vest-Europeisk absint. Lovlig status i Norge er ikke nevnt, men regner med vi følger EU-direktivet her også.
Jeg tror ikke du finner mye til malurt i butikkene ;P
De selger malurt på apotek, og helsekostforetninger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
nå har ikke jeg giddet å lese alt.. så vet ikke om noen allerede har sagt det! men det irriterer meg att noen sier att du får kjøpt absinth på polet i norge for d er bare bull absinth!!
ekte absinth inneholder hasjfrø og en urt "plante" kalt absinth som gjør att du hall`er og får andre "ekkle" bivirkninger... har jo endt opp med att noen har skjert av seg deler av kroppen
Sist endret av Up&Go; 23. februar 2008 kl. 22:28.
Sitat av Up&Go
nå har ikke jeg giddet å lese alt.. så vet ikke om noen allerede har sagt det! men det irriterer meg att noen sier att du får kjøpt absinth på polet i norge for d er bare bull absinth!!
ekte absinth inneholder hasjfrø og en urt "plante" kalt absinth som gjør att du hall`er og får andre "ekkle" bivirkninger... har jo endt opp med att noen har skjert av seg deler av kroppen
Vis hele sitatet...
Nei. Nei. Nei. Nei. Nei.
Sitat av Bananskall
Noen som vet om det her er dagligdagse ting man finner på daglivarebutikker, kryddersjapper o.l?

*malurt
*malurt-pulver
*anis-frø
*anis-olje
*fennikel
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva det er for noe, har ikke tid til å se over det. Kanskje litt offtopic, men kan jo nevne det;
Du får kjøpt muskatt nøtter i matbutikken, blir jo temmelig fucka av det (halliser osv). Trenger bare lage te av det.
Som gjentatt ad nauseaum, det er thujon (fra malurten) som er det aktive stoffet i "absinth". Du må utvikle en blomstrende alkoholisme leeeenge før du får funk på thujonen, og da står du allerede i kø for ny lever. Det er i det hele tatt svært dårlig dokumentert om våre kjære bohemer hadde vanlig kjip delir eller om de hadde thujon-buzz.
Herregud så mye piss det kommer hver gang noen drar i gang en tråd om Absinth For det første, absinthen som selges på polet er like ekte som noen som helst annen absinth. For det andre, absinth er ikke hallusinogerendes. For det tredje, thujone-innholdet i absinthen som selges på polet er like høy som den du kjøper i Tyskland, Frankrike, Sveits, Tsjekkia osv, dette pga europeiske regler er like. Noen produsenter mener at de er over denne grensen, dette kan vanskelig påvises og har ingen betydning da man ikke blir høy av det. Det eneste som skjer er at man fucker hele smaken. Grunnen til mytene om at man blir høy av absinth kommer av at den kjemiske forbinnelsen til thujone ligner på THC. Alle svarene ligger på denne siden, der ligger også tester av absinthen som selges på polet: http://www.absinthe.se/

Ellers kan jeg legge til at jeg har drukket absinth fra polet selv (55%), og jeg ble bøttefull og fikk en annen rus enn vanlig, sannsynlig årsak: Absinth shottes, og shotter man 55% så ber man om bråk.
Det er jævlig mange aktive urter i absinthe, og det er dette som forårsaker den "annerledes" rusen som er mer klar og føles mindre som å være full. Dette gjelder også pernod, ettersom malurten har nesten ingen relevans for absinthen utenom smak.
Absinth virker på meg nå ganske kjipt rusmiddel. Jeg har liksom sett på en eller annen vill serie at folk har drikki absinth og sett masse freaky greier. Men det virker jo ikke som absinth er noe mer en, en grønn sterk alkoholholdig drikk som gjør deg på trynet etter flere uker med flatfyll
Jeg ble virkelig skuffa når jeg leste denne tråden men som sagt, sannheten svir jeg trodde liksom det var no spesielt ved absinth