Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 8341
Hei, dette er en tråd der du kan si akkurat hva du mener om selveste Julebruskongen. Jeg derimot synes han er helt konge! Her har dere noen videoer som du kan se for å bli litt bedre kjent med ham:

http://youtube.com/watch?v=gJg5btxIjYA

http://youtube.com/watch?v=LWxYrPswG9s

Da dere har blitt litt mer kjent med ham i disse to filmene, finner dere sikkert ut at mannen elsker Aass julebrus. I tillegg ble reportasjene ovenfor så populære at vg-tv bestemte seg for å lage en julekalender om Julebruskongen. Her er en link til kalenderen:

http://atvs.vg.no/player/?id=13029

I tillegg som en bonus, har meg og to andre et prosjekt på skolen der vi lager hjemmeside. Gjett hva vi har skrevet om på denne siden? Nemlig vi har skrevet og laget en side til heder og ære for vår ekte konge. Det er et prosjekt på en uke og vi måtte bruke en eller annen form for gratis hjemmeside. Da endte det med fjortis siden piczo. Her er link til vårt prosjekt som ikke er ferdig men som blir oppdatert hele tiden.

http://www.piczo.com/julebruskong1

Ellers må jeg si takk for oppmersomheten til ære for Julebruskongen.
Tenk å bli kjendis for å drikke 47 kasser julebrus i året:P
Vurderer å bli sysselsatt som brus-narkoman selv.
personlig drikker jeg opptil 20 flasker 1,5l pepsi max i uka... er jeg pepsi max kongen da eller?
Sist endret av Ulvengunnar; 12. desember 2007 kl. 14:21.
Her er det beste julebruskongenklippet på nett.
Når det er sagt vil jeg vel kanksje påstå at VGs julekalender med kongen er litt på kanten når det kommer til personvern og beskyttelse mot seg selv. Nå kjenner jeg ikke han mer enn det som er vist på nettet da, men han virker jo ikke helt 90 for å si det sånn. Men en finfin figur er han.
Pepsi-Max er kvinnebrus..

Julebruskongen synes jeg var teit. Like teit som meg selv, da jeg trodde det var kult å overdrikke på julebrus. Har aldri hørt om han før, og jeg synes alle burde vite at Hansa julebrus på glassflaske er den beste julebrusen.

peace
Jeg var å besøkte Jongen sjæl i drammen på lørdag..helt seriøst.
Vi fikk komme ned i kjellern å se på all julebrusen og han viste oss det dyre overvåkingssystemet sitt.
En uforglemmelig tur han er og forblir en helt :P
VI MELDER HAN PÅ NORGES HERLIGSTE!
er noken med?:P
Sitat av jOkKeJacKaL
Pepsi-Max er kvinnebrus..
Vis hele sitatet...
Jeg var også av den oppfattning før tannlegen gav meg en skikkelig oral overhaling med tang og drill. Jeg blødde som en sil, og jeg ingikk en pakt med meg selv om å aldri mer drikke Coca Cola. I dag drikker jeg Pepsi Max, og har ikke hatt tannproblemer siden.

Ang. Julebruskongen er det håret jeg reagerer mest på. Men syntes generelt slike wierdo's er kjedelige.
nFF's bruskonge.
Sist endret av esl; 12. desember 2007 kl. 14:50.
Tapio, husk at man får kreft av søtningsstoffene, da. Velg selv.
Trådstarter
15 3
Sitat av typisk
nFF's bruskonge.
Vis hele sitatet...
Haha, der har vi colakongen
Sitat av slatten
VI MELDER HAN PÅ NORGES HERLIGSTE!
er noken med?:P
Vis hele sitatet...
Han har allerede fått tilbud, faktisk fått tilbud fra 5 forskjellige programmer om å være med :O
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Han er et tilfelle som burde ha vært beskytta mot seg selv!
Sitat av typisk
nFF's bruskonge.
Vis hele sitatet...
Cola er rett og slett VONDT å drikke, det har en rar tørr smak.. eller, klarer ikke helt å beskrive den.
Sist endret av TanteSpiker; 12. desember 2007 kl. 14:57.
Sitat av Krister
Tapio, husk at man får kreft av søtningsstoffene, da. Velg selv.
Vis hele sitatet...
OT:
Man får kreft av altmulig rart, og jeg røyker som skorstein fra før.
Desuten vet jeg hva man hvertfall ikke får mye av med råttne tenner!
Narko Jarle i julebrus versjon
Sist endret av Pinneknurk; 12. desember 2007 kl. 15:15.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg chatta med han da jeg bodde i Drammen. Han er jo på grensen til gal (http://en.wikipedia.org/wiki/Mental_illness) noe man hører på lattern da han legger seg i hagebassenget sitt han har satt opp i kjelleren med 2000 liter iskaldt springvann i.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Må si meg enig i att han er på grensen til gal ja.

Er jo litt morro å se på den sprøe fyren, det skal jeg ærlig inrømme.
Sist endret av Alphanio; 12. desember 2007 kl. 15:50.
Det eneste som ikke henger igjen fra 70'tallet med denna fyren, er brusen!
Han er jo helmax! Herlig dialekt! "De andre er jo bare spylevæske i forhold"
er enig med Krister, dette er på kanten.

Han kom vel først i foifjord tror jeg, og jeg skjønte med ett at dette er for drøyt. Han er morsom, han er underholdende, men han er ikke direkte morsom, det er utseende hans og måten han er på som er morsomt. Og ja, mulig han har selvtillit, men VG-nett går for langt ved å lage slike reportasjer som dette. Jeg vil kanskje gå så langt som å kalle det mobbing, og et så proffesjonelt blad som VG burde vite bedre, og journalister har faktisk noen uskrevne regler som de følger også.
Sitat av SameGeriljaen
Tenk å bli kjendis for å drikke 47 kasser julebrus i året:P
Vurderer å bli sysselsatt som brus-narkoman selv.
Vis hele sitatet...
Nå nei du, det stemmer ikke helt!

Er nok over 60 kasser, så og si opp imot 70 ^^

Onkel'n min drikker vel noe av det samme, om ikke mer. Det er Pepsi Max det går i der da
Han kjører taxi, så det er vel det han bruker fritida si på. Han har slutta å røyka også nå, så jeg regner med at brusdrikkinga hans har økt med en 30-40 % ^^

Jeg for min del drikker kanskje en halvliter brus i uka om noe i det hele tatt... Hvis det er festing, så kanskje max 2 liter Folk må begynne å tenke over brusinntaket sitt. Er jo så masse f.skap man kan pådra seg, med å få kroppen til konstant passe på blodsukkeret sitt...

Hvis man drikker masse brus så blir man avhengig (jo, man blir det ja!) av alt sukkeret! Jeg for min del oppdaga at jeg fikk lyst på brus ganske så ofte etter at jeg slutta å drikke det. Var vel i begynnelsen av militæret. Etter en uke eller 2 så dabba sukkersuget Hvis noen der ute lurer på hvordan man kan få roa ned, eller slutte helt, så kan dere bare PM har noen gode tips

Ellers så vil jeg si at Julebruskongen er litt av en orginal synes han virker som en morsom og enkel (<-- positiv forstand) kar!

Vel, ha en fin dag
Sitat av max-mekka
er enig med Krister, dette er på kanten.

Han kom vel først i foifjord tror jeg, og jeg skjønte med ett at dette er for drøyt. Han er morsom, han er underholdende, men han er ikke direkte morsom, det er utseende hans og måten han er på som er morsomt. Og ja, mulig han har selvtillit, men VG-nett går for langt ved å lage slike reportasjer som dette. Jeg vil kanskje gå så langt som å kalle det mobbing, og et så proffesjonelt blad som VG burde vite bedre, og journalister har faktisk noen uskrevne regler som de følger også.
Vis hele sitatet...
Ok. Kan gå med på at VG er profesjonell, men seriøs er avisen ikke.
Seriøst, se på fyren. Håret er helt grått og det er vel bare snakk om måneder før håret faller av. Ellers er han sikkert trivelig og grei, men faen, han har vel fått i seg plenty av kjipe stoffer sammen med alt sukkeret tenker jeg.

Kreft comin' up!
Sitat av Tapio
I dag drikker jeg Pepsi Max, og har ikke hatt tannproblemer siden.
Vis hele sitatet...
Omg, sukkerinnholdet har da ingen ting med pH-verdien til brusen å gjøre. Det er fordi cola (pH 2,6) eller pepsi (pH 2,7) er syrer som gjør at tennene råttner.
fantastisk fyr.
Sist endret av lanze; 13. desember 2007 kl. 21:27.
Sitat av fiNk
Det eneste som ikke henger igjen fra 70'tallet med denna fyren, er brusen!
Vis hele sitatet...
Har du fått med deg bildet han viser frem i episode 3 av kalenderen? DET er 70´talls, det
Juelbruskongen har enkelt og greit tapt. Jeg får vondt inni hele meg hver gang jeg ser på ham.
Sitat av JoNNeMaNN
Juelbruskongen har enkelt og greit tapt. Jeg får vondt inni hele meg hver gang jeg ser på ham.
Vis hele sitatet...
Selv drikker jeg 5-6 kasser selv, den eneste brusen jeg drikker faktisk
..Litt små-morsom er fyren.
Men ellers slår han meg som mentalt forstyrret og med et kosthold som kan ta knekken på en elefant.

Livet hannes er nok redusert en del, og når vi ser på folk som kansje trenger beskyttelse mot seg selv så står vel slike folk høyt på listen?

Selv om for min del, kan han drikke så mye julebrus han orker, men kjempemorsom er han ikke.
Sitat av Hardcore
..Litt små-morsom er fyren.
Men ellers slår han meg som mentalt forstyrret og med et kosthold som kan ta knekken på en elefant.

Livet hannes er nok redusert en del, og når vi ser på folk som kansje trenger beskyttelse mot seg selv så står vel slike folk høyt på listen?

Selv om for min del, kan han drikke så mye julebrus han orker, men kjempemorsom er han ikke.
Vis hele sitatet...
Beste hittil.
Syntes han er lættis, han lever livet max. Virker som en fyr som har det drit hyggelig med seg selv ogsånn. Det at han drikker sinnsykt mye julebrus er nok pga imaget hans man må jo gå DRITT LEI av julebrus, den søte slimsmaken i halsen. Kanskje han drakk pga at det var chillern før men nå er det jo bare image :P Det sier jo nesten seg selv
Selges Ås julebrus fremdeles? kunne tenkt meg og smakt den
Sitat av max-mekka
er enig med Krister, dette er på kanten.

Han kom vel først i foifjord tror jeg, og jeg skjønte med ett at dette er for drøyt. Han er morsom, han er underholdende, men han er ikke direkte morsom, det er utseende hans og måten han er på som er morsomt. Og ja, mulig han har selvtillit, men VG-nett går for langt ved å lage slike reportasjer som dette. Jeg vil kanskje gå så langt som å kalle det mobbing, og et så proffesjonelt blad som VG burde vite bedre, og journalister har faktisk noen uskrevne regler som de følger også.
Vis hele sitatet...
Mobbing? Han går jo med på alt selv, er jo faktisk han som foreslår det meste.
Hvordan definerer du i det hele tatt 'mobbing' ?

Arbeidstilsynet definerer mobbing som:

Sitat av Arbeidstilsynet
Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting o.l. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg.
Vis hele sitatet...
Har Julebruskongen/Egil Fredriksen blitt utsatt for noe lignende?
Utfrysing? Han er blitt kjendis for faen. Ikke i stand til å forsvare seg? Han har jo flere alarmer enn Fort Knox


Beklager massiv off-topic, men jeg syns innlegget ditt var så på trynet som det kan bli.
Sist endret av Archj; 14. desember 2007 kl. 19:12.
Sitat av Skall35
Selges Ås julebrus fremdeles? kunne tenkt meg og smakt den
Vis hele sitatet...
De selger ihvertfall aass i drammen, har sett det på en kiwi butikk også, men det er ikke overalt de har det.
ok.
har vell ikkje i Haugesund da :/
På episode 12 snakker han litt om all oppmerksomheten og det faktum at han er litt eksentrisk.
Tror ikke man kan kalle dette for mobbing..
Ikke sånn totalt A4, liksom. Han er sikkert rimelig klar over at håret og sånn er litt spesielt, men han gir vel f.. i det.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nå kommer det ny kalender, fra new york ser helt konge ut http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=522353
Han har handla en del på jobben min, like forbanna sprø i virkeligheten :P
Heh. Jeg trodde dette var kødd først jeg. Noe ala Espen Echbo eller noe sånt.

Men men. Flott at verden fortsatt klarer å le av merkelige mennesker. Selv om jeg selv synes at folk som han burde vært innesperret et sted langt langt vekke.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Selv om jeg selv synes at folk som han burde vært innesperret et sted langt langt vekke.
Vis hele sitatet...
Plager han deg altså?
Nøyaktig hvordan ville det forbedret livet hans eller ditt dersom han ble innesperret et sted "langt langt vekke"?
Virker som du har noen flotte og gjennomtenkte synspunkter.
Jeg synes han karen er helt fantastisk. Verden har bra av litt merkelige mennesker og. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle hadde vært like og innrettet seg etter åssen alle andre er. Egil har det sikkert dritkult nå som han er blitt kjent. Masse folk som vil prate med han, får julebrus i russetida, får dra til USA, etc.
Jeg syns at den første episoden var morsom, og jeg humra når det kom ut. Men når VG begynner å lage episoder om denne mannen, som det egentlig er synd på, så syns jeg VG har gått alt for langt.

Episodene de lager går på å henge ut julebruskongen, og latterliggjøre han, og ikke noe mer. JA, han er med på det selv, men det er fortsatt drøyt gjort av VG å gjøre dette. Hvorfor ser du på det? Tenker det er pågrunn av at mannen er helsprø og genial.
Sitat av Max-Mekka Vis innlegg
Jeg syns at den første episoden var morsom, og jeg humra når det kom ut. Men når VG begynner å lage episoder om denne mannen, som det egentlig er synd på, så syns jeg VG har gått alt for langt.

Episodene de lager går på å henge ut julebruskongen, og latterliggjøre han, og ikke noe mer. JA, han er med på det selv, men det er fortsatt drøyt gjort av VG å gjøre dette. Hvorfor ser du på det? Tenker det er pågrunn av at mannen er helsprø og genial.
Vis hele sitatet...
Haha, nei.

Vi ler ikke av han, vi ler med han - og han digger det selv!
Sitat av loathsome Vis innlegg
Haha, nei.

Vi ler ikke av han, vi ler med han - og han digger det selv!
Vis hele sitatet...

Det stemmer!
Er det sant eller er det bare kødd?
Joda, han er jo en hit, og VG trekker hauger av lesere. Skal si meg enig i at de henger han ut, men enten så klarer han ikke å innse det selv, eller så driter han i det.

Ang. sukkerinntaket så har jeg ikke så mye jeg skulle ha sagt, ettersom jeg står bak relanseringen av en av de få leskedrikkene her i Norge som har mer sukker enn Coca-Cola. Har en lignende tittel i nærområdet, mange ser på meg som "Urge-gutten", og flere syntes at det er morro å sammenligne meg med julebrusmannen. De ser tydeligvis ikke opp til julebrusmannen ihvertfall, tvert imot!
Sitat av MannY Vis innlegg
Joda, han er jo en hit, og VG trekker hauger av lesere. Skal si meg enig i at de henger han ut, men enten så klarer han ikke å innse det selv, eller så driter han i det.
Vis hele sitatet...
Skjønner du ikke? Han innser det jo selvsagt, og han (som sagt) elsker det. Han elsker fans som ringer han og alt det der, fordi folk ler med han - og da er det ikke uthenging. Ingen "mobber" han, fyren er bare litt sprø og det står stor respekt av at han tør å være seg selv og ikke redd for å vise seg fram på den måten der.