Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  183 20865
joa, det er en ide det også. Men det at folk kan style bilen sin krever at vi trenger noen som er flink i photoshop og/eller anim8or eller andre animasjonsprogrammer.
Først så skal jeg se om jeg klarer å lage en slik side, og så kan vi pøse på med ideer.

Ideen din blir med andre ord det samme som gran turismo er?
hadde vært kult
Ja, en klikkbar gran turisimo version. Ganske sikker på at det er flere enn nok kompatible folk til denne jobben her på nFF. Men flertallet gidder vel ikke gratis. Må ikke ha synlig styling med det første Kan bare stå en liste med hva som er i bilen, som eks:

Heste krefter: 214
Styling : Giga spoiler
Dekk: : 215-40/17" med Gullfelger

osv:P
Ja, det er en jo egentlig en god ide. Er det flere som går for denne er jeg med.
Men jeg kommer antakelig til å prøve meg på pokemon samtidig.
Jeg melder meg som Moderator på Bil spill opplegget værtfall. Legg ut en design ide a. Så kan jeg gi respons
ok, jeg jobber med designet nå
jeg vil nesten melde meg på phpkodingen etter å ha prøvd innloggingen din.. :P
man behøver verken brukernavn eller passord, bare trykke på logg inn.

ps. pokemongenerasjonen har ikke dødd ut, jeg spiller enda. og er eldre enn den "vanlige" spiller..
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Det bilgreiene høres ikke så ille ut. Mye mulig jeg faktisk hadde begynt å spille
Kunne jo tatt med styling og tuning merker som f.eks. HKS, GReddy osv. så blir det litt kulere og ikke helt mujaffa. Kunne også tatt med forskjellige race-typer som drift, drag etc. (uten at jeg helt vet hvordan det skulle gått til)
Sitat av knekken
jeg vil nesten melde meg på phpkodingen etter å ha prøvd innloggingen din.. :P
man behøver verken brukernavn eller passord, bare trykke på logg inn.
Vis hele sitatet...
Jeg kan som sagt ikke så mye php enda, men om du ikke skriver inn riktig brukernavn og passord, vil det stå: innlogging misslykket helt til høyre - hadde vært kult om du ville blitt med.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
du bør utføre en die() eller exit() dersom innlogging er mislykka...
mener du:

setcookie ('test_login', '1');
die;

for jeg har:
setcookie ('test_login', '1');
exit;
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ikkje bruk cookies, lær deg session-funksjoner og bruk dei. Mykje enklare.

Les også om die-funksjonen. Den er nyttig i slike tilfeller.

if (!$_SESSION['innlogga']) {
die("Orsak, kunne ikkje autentisere deg");
}

Kode

<?php
$brukernavn = @$_REQUEST['brukernavn'];
$passord    = @$_REQUEST['passord'];
if (@$brukernavn == "bruker" and @$passord == "bruker" ) {
echo "Innlogging vellykket.";
setcookie ('test_login', '1');
} else {
echo "Innlogging mislykket.";
}
?>
slik ser koden ut.

Og jeg fant ikke helt ut hvor jeg skulle legge session-funksjonen.
Jeg skal låne en bok om php nå, så jeg håper jeg lærer mer etter den
Jeg har jobbet med php en stund så kan litt :P

Og har jobba med photoshop en LAAAAANG stund så er VELDIG god på det for tia.. :P
Jeg vil gjerne delta på prosjektet ditt. Jeg kan null om pokemon, bortsett fra at det er noen "monstre" i en ball, trent til å sloss i arangerte kamper elns. Men jeg har god erfaring med Photoshop, og er komfortabel med dets mange funksjoner(går media, så både på skolen og fritiden sitter jeg en del med det). Ellers kan jeg grunnleggende flash, har lagt et par enkle spill osv.(Macromedia Flash Professional 8). Og på ungdomsskolen var jeg en dreven HTML koder, så det kunne være gøy å tørke støvet av det
Men ellers så er vel kreativitet min sterkeste side

EDIT: kan også disponere litt serverplass om nødvendig
Sist endret av Petter Pan; 22. februar 2007 kl. 17:51.
The Nordic Dj: Med alfakrøll ignorerer du warnings, dette burde du _ikke_ gjøre. Gjør heller skikkelige sjekke for å se om en variabel er blitt satt før du gjør en sammenligning med den.
Sokkul - Moderator
[GC/Betater] - Reklamere for siden
Knekken - Nesten melde seg på (ikke melt på) xD
EivindH - Ville du være med?
Petter Pan - photoshop/flash/html. kan du ta design?
er dere enige i det jeg har skrevet over her?
Om du ikke ønsker å være med på å lage siden, må du bare si ifra .
Kan du petter pan prøvd deg på nettsidens design?

Og vi trenger mange flere moderatorer til å bestemme innholdet på siden osv.
Jeg kan litt ganske mye med php så er med der ja
Kan NESTEN lage design :P har kunnskaper om flash,html,css,C++,php, Javascript, osv... Og GANSKE gode photoshop skills

EDIT: er en på msn som skal kjøpe en domene-pakke til meg med 4 domener i.. Kan kanskje gi et av disse :P
Sist endret av EivindH; 23. februar 2007 kl. 15:12.
Var jo den pokemonfanen før da... Jeg kan sikkert bli med hvis det er greit. Har erfaring med HTML, CSS, PHP, bittelitt MySQL, Photoshop, C# og Python. HTML, CSS og PHP er det jeg programmerer mest med.
Kan jeg bli med?

Eier forresten også www.designhjelp.com som for øyeblikket er under utvikling. Dette vil bli en stor portal for webutvikling, webdesign og grafisk design

Håper jeg kan bli med da
Sist endret av klogh; 23. februar 2007 kl. 15:48.
Jeg vil mer enn gjerne ha deg med
Men hvordan skal vi alle holde kontakten og planlegge?
- Skype
- Msn
- irc
- opprette et lite forum

??
Sist endret av boblesaft; 23. februar 2007 kl. 18:19.
Jeg vil foreslå MSN... Hvis alle sammen som har fått lov til å være med sender deg, The Nordic Dj, en PM med MSN addressen sin så kan du lage en liste med alle addressene og sende den ut til alle de som er med. Altså de som sendte inn sin addresse. I MSN behøver du bare å lage en egen gruppe som du kaller "Tekstspill" eller noe sånt og dermed legges alle addressene til medarbeiderne i den gruppen. Dermed blir det lett å vite hvem som er hvem. Alle må skaffe seg den nye versjonen av MSN og dermed kan vi holde samtaler og bare invitere alle medarbeiderne til den.
Det er mange fordeler ved å bruke MSN. Blant annet kan vi få kontakt med hverandre når vi vil, uten at vi behøver å stresse med å logge oss på IRC og først bestemme et møtested. Dessuten er det mye enklere med MSN. Mange vet ikke hvordan man kobler seg til IRC

Det er da mitt forslag Hvis du går med på det kan alle sende sin MSN addresse til deg
Joda, høres greit ut det :P
Jeg synes det var en god ide det der med å lage en pokemon side.... Liker ikke pokemon noe særlig nå... Men jeg har spilt det veldig lenge.... Og vet mye om det =P


Jeg har gjerne lyst til å være med på å lage den siden....( Være en Moderator) Hvis det er greit da=P Kan gjerne skrive om de forskjellige byene... Eller noe annet, men ikke web design... det greier jeg ikke (eller har aldri prøvd det...bare med piczo)


MSN er greit for meg for å holde kontakten men hverandre siden det er så lett å bruke det...=D Og jeg tror de fleste her har msn...
Sist endret av virushater14; 23. februar 2007 kl. 21:04.
Sitat av virushater14
Men hva skjedde med han Pokemon Fan?
Er han blitt utestengt?
Vis hele sitatet...
I den tredje posten i tråden sier nso at PokemonFan og The Nordic Dj er samme person.
kan godt bli med som altmuligmann.

Send pm, siden din innboks var full :-)
Jeg kan liksom skrive om de forskjellige byene og trenerne/gym-ledere som er der og hva slags pokemon de bruker og sånt... Men send meg en PM for hvis du vil ha meg...
Ok, la meg forklare hele situasjonen enkelt med matematikk her:

http://dump.doomtech.net/venndiagram.gif

For de som ikke skjønner venndiagrammer, trykk her.
Nichotin, var det ment å være negativt? Mange som vil begge deler også
klogh: Spørs om noen av de finnes her det. I alle fall ikke det venn-diagrammet viser.
Sist endret av m0b; 25. februar 2007 kl. 16:32.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av klogh
Nichotin, var det ment å være negativt? Mange som vil begge deler også
Vis hele sitatet...
Det har vore 3-4 forsøk på lignande spel som eg kan huske. Alle har feila på samme punktet: En heil masse som vil gjere fancy-spanky tinga som å lage grafikk o.l, men absoulutt ingen som har tatt i kode på det nivået. En bunke folk som kan /litt/ av det aktuelle språket, men ingen som kan nok.

Det samme har skjedd kvar gong. Då får en etterkvart god nok feeling på det til å sei at ja, det vil skje igjen.
Hehe så enig med deg Vidarlo. Vert på mange forum som skal lage nordic mafia lignende spill. Alle har bare blitt fulle av ideer, men nesten ingen av dem har kommet noe lenger enn login og registrerings siden :P

men lykke til vis dere vil forsøke
Og hvis dere en gang blir ferdig må dere regne med en evighet med bug og exploit reperasjoner
Sitat av klogh
Nichotin, var det ment å være negativt? Mange som vil begge deler også
Vis hele sitatet...
Nei men herregud, det handler ikke om å "ville begge deler". Se på diagrammet, og les før du svarer. Det handler om å ville og å kunne; to kriterier ingen eller få her inne oppfyller...
Jeg sier go for it... de får finne ut selv hvordan det går og når det har funnet det ut så har de lært en god del mer (forhåpentlig vis).
Litt OT, men til det Vidarlo skrev: Jeg husker jeg prøvde å lage mitt eget sånt spill, bare med griser (Vet det hørtes teit ut, men kunne blitt fett). Det gikk veldig bra faktisk, selv om jeg laget det på egenhånd og hele pakka. Jeg brukte det som et prosjekt til å lære meg PHP. Jeg kunne ikke døyten om PHP da jeg starta og utover så ble det en del timer på natta, men jeg fikk inn en del på den tida jeg brukte. Men jeg fant ut at det var et litt stort prosjekt for en person å lage og desuten hadde jeg en del andre ting å gjøre, så jeg ga opp. Så til trådstarter - Du kan jo bruke dette prosjektet til å lære deg php Var det jeg gjorde. Og jeg skjønner godt hvorfor de fleste gir opp disse prosjektene. Det er et ganske stort prosjekt egentlig, om du skal gjøre det grundig.

Men til trådstarter: Om du har tro på prosjektet ditt, så tror jeg at det det kan bli bra til slutt. Jeg tviler på at det blir så mange voksne som spiller det til slutt, så jeg tror målgruppen du bør henvende deg til blir 8/9 - 12 år. Om du trenger noe grafikk-hjelp er jeg mer enn glad for å hjelpe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av The Nordic Dj
Sokkul - Moderator
[GC/Betater] - Reklamere for siden
Knekken - Nesten melde seg på (ikke melt på) xD
EivindH - Ville du være med?
Petter Pan - photoshop/flash/html. kan du ta design?
er dere enige i det jeg har skrevet over her?
Om du ikke ønsker å være med på å lage siden, må du bare si ifra .
Kan du petter pan prøvd deg på nettsidens design?

Og vi trenger mange flere moderatorer til å bestemme innholdet på siden osv.
Vis hele sitatet...
Den posten der tilseier at det aldri vil gå.

I oppstartsfasen er 99% av jobben å skrive kode. Deretter går meste jobben over til grafikk og HTML/CSS. Når den fasen er ferdig kan produktet testast.

Når det så er ferdig testa har du bruk for mods og reklame. Ikkje før. Du plukker heller ikkje gode mods uten å ha litt meir kjennskap til dei...
Det som er bra med alders gruppen 8-12 år er at de ikke vet noe om hacking og slikt og da får du mye mindre jobb i fremtiden

Mange tror at grafikk er det du skal begynne med men jeg foretrekker å lage fungsjonene og slikt før man begynner på grafikken. Men først av alt bær man ha en blyant og tegne hvordan opsettet skal være.
Sitat av BombFreak!
Det som er bra med alders gruppen 8-12 år er at de ikke vet noe om hacking og slikt og da får du mye mindre jobb i fremtiden
Vis hele sitatet...
Ja, og det som er dårlig med aldersgruppen (legg merke til at jeg skriver aldersgruppen i et ord, helt uten å dele det opp!) 8-12 år er alt det øvrige, som du ikke nevnte i posten din.
hum, jeg skjønner hvordan dere tenker her folkens. Og jeg synes det høres teit ut når jeg leser poster som: "Hvordan lager man en side som nordicmafia" osv..
Men, jeg kommer til å lære php uansett, jeg betaler for å lære det nå.
Jeg skal kanskje kjøpe bok om dette, i tillegg til at jeg har en e-book fra før.
Om jeg sitter fast og ikke får noe til, spør jeg enten læreren min, eller her på forumet (om jeg ikke finner noe på google)

Det hele startet som en ide, og nå er det folk her som vil være med på dette. Og det setter jeg stor pris på.
Jeg håper også å lære stort på dette prosjektet.
Jeg er også sikker på det at det kommer folk som er eldre en 12 år. Jeg hadde blitt enkelt hekta i dette selv jeg om jeg hadde funnet et slikt spill (på norsk).
Men om det er snakk om html, så blir ikke det noe problem. html kan jeg inn <-> og ut
Sist endret av boblesaft; 25. februar 2007 kl. 18:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
The Nordic DJ: la meg komme med den påstanden at uansett kor mykje du ønsker å lære PHP, så kan du ikkje nok om programmering til å gjennomføre et såpass stort prosjekt. Eg kan iallefall ikkje nok til å gjennomføre et såpass stort prosjekt enda.
Kun fantasien setter grenser
du har vel ett poeng, men jeg håper likevell at jeg lærer mye.
Tanken bak dette har egentlig aldri vært at jeg skulle lage siden.

edit: skriveleif
Sist endret av boblesaft; 25. februar 2007 kl. 19:05.
Nei, fantasien åpner muligheter. Kunnskap og viten setter grenser.
Der sa du det 1d13m0b! Har faktisk aldri hørt den før...
Sitat av The Nordic Dj
Tanken bak dette har egentlig aldri vært at jeg skulle lage siden.
Vis hele sitatet...
Å nei, så du bare kødda hele tiden nå?
Sitat av klogh
Der sa du det 1d13m0b! Har faktisk aldri hørt den før...
Vis hele sitatet...
Ikke for å bry meg, men hvilken side er du egentlig på? Du skrev for ikke lenge siden et innlegg som sier så og si det motsatte av det du kommer med nå... Eller kanskje du ikke er på noen side, og bare skriver ut i vilden sky?
Jeg er enig med begge parter, egentlig. Jeg mener... Det blir for dumt at kun 2-4 personer, hvorav sikker 3 av dem ikke kan php og mysql ordentlig, skal kode alt mens resten av personene skal komme med ideer. Jeg VET at det ikke virker siden jeg selv har prøvd det. Startet på et prosjekt for litt siden, men det var det at ikke alle kunne alt som gjorde at det gikk dårlig.
Samtidig har jeg sagt meg villig til å bli med i prosjektet, men det er forutsatt at alt skal være planlagt og at flere enn meg og en annen skal kode dette.
Jeg må si at jeg var veldig skeptisk da jeg begynte å lese denne tråden, men så slo det meg; dette er genialt! Brukergruppen er jo enorm. Jeg stiller gjerne opp som en del av teamet (kan de fleste programmeringsspråk godt) mot at jeg får en del av kaka når denne babyen vokser seg stor og feit. Dette lukter det penger i kassa av
freddet, det er jo ikke sikkert det går ann å tjene penger på dette... Pokemon er rimelig godt kopibeskyttet så hvis vi skal tjene penger kan det vel hende at vi hadde blitt nødt til å finne opp egne monstre...

Men kan vi ikke ha et møte på MSN snart? Snakket med The Nordic Dj og han sa at alle som er med på prosjektet skulle sende sin MSN-addresse til han. Dermed åpner han et møte en dag. Kan du lage en liste over hva vi forskjellige skal jobbe med The Nordic Dj? Så kan vi vel begynne med å bestemme oss for hvordan vi skal kode og slikt. Så kan vi begynne med hovedsystemet med innlogging, profil, hovedside, registrering, osv..
Sist endret av klogh; 25. februar 2007 kl. 21:27.
Men hvis alle som blir medlem på pokemonsiden samtidig godtar at de ikke skal sladre til nintendo så finner de det aldri ut. og hvis det allikevel skulle skje så bare nekter vi nintendofolk å bli medlem slik at de ikke kan se hva som foregår i spillet
Sitat av freddet
Men hvis alle som blir medlem på pokemonsiden samtidig godtar at de ikke skal sladre til nintendo så finner de det aldri ut. og hvis det allikevel skulle skje så bare nekter vi nintendofolk å bli medlem slik at de ikke kan se hva som foregår i spillet
Vis hele sitatet...
Ehm... Dessverre tror jeg at du aldri kommer til å få stoppet internett. Om du skal tjene penger på dette her, må det nesten være stort, og om det skal være stort så kommer det til å lekke uansett. Det kommer til å være tett en bitte liten stund. En eller annen gang må jo dette "havne i feil hender"
freddet: var det et seriøst innlegg?
si hva dere vil, gleder meg tl jeg kan si "hva var det jeg sa" jeg