Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6605
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Kjøpte dette i går. Synes det så litt rart ut. Veldig leirete og seigt og fingrene blir helt klissete. Litt vaselin konsistens? Det lukter greit liksom men ikke så mye, derfor jeg synes det var litt sketchy. Venter med å røyke det.

https://ibb.co/fQWBcw
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke godt å si, men det ser da ut som hasj! Noen typer er veldig seige/klissete, andre er tørre og harde. Prøv et lite trekk?
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser veldig oljete ut. Men er sikkert bare frakta over grensa gjennom et esel
syns det ser ut som god bobblings, søk på bubble-hash så ser du.
lukter det litt blomsteraktigt?
du kan prøve å holde lighteren inn til hashen og varme en liten bit i 2-3 sekunder, hvis det bobbler og syder når du tar flammen vekk og lukter god hash så er det sansynligtvis veldigt bra greier, jo lenger det bobler etter at du har tatt bort flammen des bedre ca
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Lukter veldig tung NY Diesel. Bobler ganske mye og men konsistensen var bare funky... Skal prøve i løpet av kvelden så får jeg nok et svar. Takk for svar!
Den så veldig dank ut. Gratulerer! Du har fått god bønne.
Ser ut som slik type hasj som gjør at du må skrape fingrene dine etter du har mekka for du har så mye klistra fast. No worries.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Var goodshit ;—))
Anonym bruker
"Tolerant Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Ser ut som slik type hasj som gjør at du må skrape fingrene dine etter du har mekka for du har så mye klistra fast. No worries.
Vis hele sitatet...
Har du sånn bønne så gjør den flat, og press tobakk inn i den. Så presser du den enda flatere og presser inn mer tobakk helt til den blir så tynn at den nesten detter frahverandre. Så varmer du lett over med lighter og gnir det sammen så smuldret det opp kjempelett.

Funker fjell med alt fra svart afgan til pollem.
Jeg er alltid skeptisk til slik hasj, man kan aldri være sikker på at det ikke inneholder substitutter eller dårlig hasj pluss synth eller hva enn de måtte finne på å blande inn. Who knows?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hasj kommer i mange forskjellige typer som har forskjellig konsistens. Alt fra steinhard marokk til myk nepal finnes, steinhard hasj kan være helt grei den og, og myke typer kan være dritt.
Det som alltid kjennetegner god hasj er lukten, er den hard nok må man tenne på en liten bit for å kjenne lukta.
De fleste her vet hva god hasj skal lukte, men jeg kan prøve å beskrive: Søt, sterkt innslag av gran i de fleste tilfeller.

Ut i fra bildet kunne jeg identifisert dette som god hasj med en gang: Ser dere at klumpen består av slags kornete, slimete/klissete masse?
Nesten som våt sand som er klebet sammen med olje/fett, de "kornene" er de individuelle trikomene fra cannabisplanten hasjen ble laget av. Det forteller oss at hasjen er relativt fersk, jeg vil også tro at om du hadde revet klumpen i to og luktet, så hadde du blitt møtt med en ganske tykk eim av fersk hasj.

Dette er med andre ord hasj jeg er minst skeptisk til, de typene man bør utvise skepsis mot er:
Mørke typer som er steinharde - Det var flere slike parti for en 10 år siden, i Norsk vintertemperatur var klumpene harde som stein, de var aldri rektangulære. I romtemperatur kunne man forme klumpene. Varmet man de opp med lighter derimot begynte den å syde og boble veldig fort. Når man mekket den ble klumpen veldig fort hard igjen så fort fingrene hadde prøvd å gni den inn i tobakken. så man endte opp med varme opp disse små klumpene igjen, og repeat til mekket var noenlunde uniform.

Denne typen kom i en mer marokk-aktig plate også, så helt vanlig ut, 1 cm tynn plate, tørr og luktet litt skarpt. ikke den dype runde eimen som god hasj ofte har.
Samme ulla her med mekkingen: Boblet og sydet, klumpen brøt seg ikke opp etter oppvarming slik den skal og småbiter ble steinhard fort etterpå.

Ellers finnes det ganske mye forskjellig der ute, men lukten er alltid avslørende, noen ganger må man kanskje tenne på et lite hjørne for å kjenne den, men nesen har aldri sviktet meg hittil.
Kjenner meg igjen i beskrivelsen din av god hasj, Dodecha, men det meste jeg har fått har en mer krydderaktig lukt. Av og til minner det på en måte om sjokolade. Noen ganger lukter de også litt blomsteraktig, får nesten sommerstemning når jeg drar inn lukten fra en klump. Aldri fått noe som så like nydelig ut som det OP la ut bilde av da.

Det er så mye synsing rundt "fake" hasj for tiden, finnes det noe statistikk eller noe på om det faktisk er et utbredt problem? Forøvrig synes jeg ikke de greiene man ser på nettsidene som selger hasj-etterligninger ser spesielt ekte ut. Konsistensen ser helt feil ut. Tror ikke jeg hadde blir lurt av akkurat de typene der selv.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Beste jeg har kjøpt! Var bare litt redd for at det var bøff.
Det ser i hvert fall ut som bra greier

Sitat av topdogg Vis innlegg
Kjenner meg igjen i beskrivelsen din av god hasj, Dodecha, men det meste jeg har fått har en mer krydderaktig lukt. Av og til minner det på en måte om sjokolade. Noen ganger lukter de også litt blomsteraktig, får nesten sommerstemning når jeg drar inn lukten fra en klump. Aldri fått noe som så like nydelig ut som det OP la ut bilde av da.

Det er så mye synsing rundt "fake" hasj for tiden, finnes det noe statistikk eller noe på om det faktisk er et utbredt problem? Forøvrig synes jeg ikke de greiene man ser på nettsidene som selger hasj-etterligninger ser spesielt ekte ut. Konsistensen ser helt feil ut. Tror ikke jeg hadde blir lurt av akkurat de typene der selv.
Vis hele sitatet...
Det er mye synsing rundt fake hash fordi hasj er ulovlig og det er selvsagt ingen som sitter med gode statestikker. Men hvis det blir mer og mer vanlig, er nok ikke Norge noe unntak.
Fake hash kommer til å se anerledes ut når den er ferdig mixa. Det overdrevent feite laget utpå(på fakehash.com) vil forsvinne blandt annet. Det blir putta i mikro'n og blanda inn med syntetiske drit og f.eks presset og stemplet på nytt. Jeg tror du kunne blitt lurt lett, men det er nå min mening :P Bare søk på youtube f.eks så er det flere typer der, er veldig mange varianter. Det er bedre å prøve å lære så mye man kan for å kunne unngå det enn å leve i fornektelse og håpe man har rett

Tror testkit for THC er best for å finne ut om det er synth. Vanligvis er det ikke noe THC i det hele tatt hvis det er fake hash. Å stole på at man kan se det på lukt og konsistens er veldig naivt da det er forskere som har jobbet med disse hasj replikkane i flere tiår.

Slenger med en link som forklarer forskjellene på typer
hasj og fake hash litt basic. Det er sikkert noe som ikke er bra nok med linken, men den forklarer i hvert fall litt for den som er interessert.

https://steemit.com/marijuana/@ekitc...photo-link-and
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser ut som ekstremt god hasj, så du var heldig der! Det eneste som var litt sketch var at du sier det ikke lukter så mye? God hasj pleier å lukte dank/kraftig hasj lukt... Kos deg videre
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette ser absolutt ut som Charas for meg. Google Charas så skjønner du hvorfor den er grønn og meget sticky
Jeg har alltid tenkt at fake hasj med synth i er en myte. Hadde det vært vanlig ville vel onkel sett det i sine beslag og startet en skremselspropaganda -
kampanje?
Men på den andre siden, jeg røyka jevnlig fra 2000 til 2009, etter det er det snakk om ca. fem til ti gram i året, og jeg har merket at bønna har blitt betydelig sterkere de siste årene. Tviler på at det bare kommer av friskere lunger og redusert toleranse.
Jeg har kjøpt synth én gang, ett gram med slik mix man fikk fra England før. Det lignet, bare litt, hvis man la godvilja til, på cannabis, men det var veldig lett å merke forskjell. Men det var bare én type sprøyta på noe persille e.l. Hvis man, som det står i artikkelen over, kombinerer flere typer synth og samtidig klarer å imitere smak, lukt etc til ekte vare, da vet jeg ikke... blir det ikke på en måte ekte vare da? Hvis man ikke klarer å merke forskjell, mener jeg? Jeg har aldri noensinne hatt mistanke engang, om at det er fake hasj med synth i jeg har røyka (jeg handler utelukkende på Grønland). Men bønna har blitt MYE sterkere, sånn i gjennomsnitt, de siste åra.
Min tanke er at de som før dyrka kjip standardbønne nede i der, hvorenn de nå gjør det, nå har fått frø fra mye sterkere strains og bønna blir deretter, og føler egentlig det er mer sannsynlig. Men jeg vet nå ikke.
Men seriøst. Tror dere ikke snuten hadde gått ut og prøvd å skape frykt og usikkerhet i røykemiljøet med "syntetisk hasj florerer" hvis de hadde muligheten?

God pepper, gitt...
Sist endret av Splooge999; 12. desember 2017 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg blir ihvertfall 'regelmessig' tatt på senga av pot/hasj hvis jeg ikke er obs nå som jeg ikke stoner hele året. Alle jeg kjenner sier akkurat det samme og jeg nekter å tro at synth er *så* utbredt.

Men jeg har hørt politiet si at det er mer THC i varer nå enn for 10+ år siden, så det kan jo også ha noe å si, selvsagt.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg blir ihvertfall 'regelmessig' tatt på senga av pot/hasj hvis jeg ikke er obs nå som jeg ikke stoner hele året. Alle jeg kjenner sier akkurat det samme og jeg nekter å tro at synth er *så* utbredt.

Men jeg har hørt politiet si at det er mer THC i varer nå enn for 10+ år siden, så det kan jo også ha noe å si, selvsagt.
Vis hele sitatet...
Det er fakta at det er sterkere hasj/cannabis ute på gaten i dag med høyere THC innhold enn for 10-30 år siden.

Mange ganger jeg blir så ute at jeg lurer på om det er noe kødd med stashet - 4,5 trekk så blir jeg helt kakemann.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei

Kjøpte dette i går. Synes det så litt rart ut. Veldig leirete og seigt og fingrene blir helt klissete. Litt vaselin konsistens? Det lukter greit liksom men ikke så mye, derfor jeg synes det var litt sketchy. Venter med å røyke det.

https://ibb.co/fQWBcw
Vis hele sitatet...
Det der er helt vanlig hasj. Ser ut som mange av sortene som klasses som bra på Flugsvamp.
Oljete hasj som bobler når du brenner på den har egt ingenting å si om det er god hasj eller ikke, men personlig har jeg erfaringer med at hasj som ser slik ut, og bobler, er av bedre kvalitet.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser ut som helt rå hasj for meg hvertfall. Fake hasj eksisterer nok men vil tro det skal mye til å få det.. har røyka i 5 år ca og kun opplevd 1 gang å få skit. Da gjorde dealer opp med å gi dobbelt tilbake. Kos deg med knall hasj :-)
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg blir ihvertfall 'regelmessig' tatt på senga av pot/hasj hvis jeg ikke er obs nå som jeg ikke stoner hele året. Alle jeg kjenner sier akkurat det samme og jeg nekter å tro at synth er *så* utbredt.

Men jeg har hørt politiet si at det er mer THC i varer nå enn for 10+ år siden, så det kan jo også ha noe å si, selvsagt.
Vis hele sitatet...
Sikkert sant. Er mange gode kilder som tyder på det, så hvorfor bruke politiet som kilde da? Når ble politiet en saklig og nøytral kilde i narkotikadebatten da? Jeg kjenner også mange som nekter å tro at synth er *så* utbredt. Det er derfor jeg tok det opp, for å prøve å hjelpe de stakkarene til å forstå at ting skjer når folk skal tjene penger. Hvor vanlig det er eller ikke er ikke godt å si før vi får folk som er interessert i å sjekke(ved hjelp av testkits) det og kanskje lage statistikk, så man kan finne ut hvor vanlig det er. Om du har mange venner som tror det samme som deg er du i en helt "vanlig" vennekrets. Men betyr det at de har rett? hvilke testkits eller magiske evner til å sjekke varene for synth har de? Liker ikke de fleste å tro at det de røyker er godvarer? Er det ikke nettopp godvarer de vil etterligne for å tjene mest penger?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er fakta at det er sterkere hasj/cannabis ute på gaten i dag med høyere THC innhold enn for 10-30 år siden.

Mange ganger jeg blir så ute at jeg lurer på om det er noe kødd med stashet - 4,5 trekk så blir jeg helt kakemann.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke imot, men folk har slutta helt å legge med kilder på påstandene sine? Jeg er sikker på at du hadde funnet kilder hvis du hadde google her, dette er jo en av de tingene det er lett å finne masse kilder på. Ja, hasj er ett fullverdig rusmiddel bare man ikke røyker konstant, evig dilemma ^^

Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Jeg har alltid tenkt at fake hasj med synth i er en myte. Hadde det vært vanlig ville vel onkel sett det i sine beslag og startet en skremselspropaganda -
kampanje?
Men på den andre siden, jeg røyka jevnlig fra 2000 til 2009, etter det er det snakk om ca. fem til ti gram i året, og jeg har merket at bønna har blitt betydelig sterkere de siste årene. Tviler på at det bare kommer av friskere lunger og redusert toleranse.
Jeg har kjøpt synth én gang, ett gram med slik mix man fikk fra England før. Det lignet, bare litt, hvis man la godvilja til, på cannabis, men det var veldig lett å merke forskjell. Men det var bare én type sprøyta på noe persille e.l. Hvis man, som det står i artikkelen over, kombinerer flere typer synth og samtidig klarer å imitere smak, lukt etc til ekte vare, da vet jeg ikke... blir det ikke på en måte ekte vare da? Hvis man ikke klarer å merke forskjell, mener jeg? Jeg har aldri noensinne hatt mistanke engang, om at det er fake hasj med synth i jeg har røyka (jeg handler utelukkende på Grønland). Men bønna har blitt MYE sterkere, sånn i gjennomsnitt, de siste åra.
Min tanke er at de som før dyrka kjip standardbønne nede i der, hvorenn de nå gjør det, nå har fått frø fra mye sterkere strains og bønna blir deretter, og føler egentlig det er mer sannsynlig. Men jeg vet nå ikke.
Men seriøst. Tror dere ikke snuten hadde gått ut og prøvd å skape frykt og usikkerhet i røykemiljøet med "syntetisk hasj florerer" hvis de hadde muligheten?

God pepper, gitt...
Vis hele sitatet...
Onkel blå drive skremselspropaganda om hvor feilslått narkotikapolitikken har vært, og hva denne har ført til for forbrukeren? Nei, tror de hadde visst at det kom til å slå tilbake på dem selv ganske hardt i f.eks en legaliseringsdebatt. Da hadde vi jo plutselig hatt enda ett godt argument for å legalisere. De har allerede klaget over at folk bestiller syntetisk cannabis på nett, men de nevner selvsagt ikke fake hash og den problematikken. Det er jo bare en kompakt klump, det sier seg selv at innen den når fastlandet igjen, kan faktisk folk ha sett sitt snitt til å tjene litt ekstra, eller bytte ut leverandøren til fakehash.com. Er ikke alle som leverer cannabis, som kun har det som mål her i livet

Selvsagt hverken lignet eller luktet urtemixen full av synth som cannabis, men det er ikke den formen for syntetisk vare jeg snakker om her. Jeg bare gjentar at folk ikke er interessert i hva de putter i seg og heller vil leve i fornektelse enn å google, og det er trist.

Om det ikke blir ekte vare om de klarer å immitere ekte vare? Det sier vel litt om at enkelte her driter totalt i hva de utsetter kroppen sin for. Jeg driver ikke med moralpreken, men jeg må si jeg blir målløs noen ganger... Hvis de klarer å immitere en ekte vare ved å proppe den full av forskjellige syntetiske cannaboider kan det bli veldig dødelig, men det er kanskje ikke så nøye...

Det at du "aldri noen sinne har hatt misstanke en gang" betyr vel at jeg har ett godt poeng når jeg sier at folk er lett å lure... Er det ikke rart at bønna bare blir supersterk på ett par år? Det kan ikke være at de som prøvde å selge tørrokken sin tidligere nå har funnet ut hvordan de skal tjene penger da? Man blir veldig utsatt av å være naiv, spesielt hvis du "handler utelukkende på Grønnland".

Det jeg tror er minst sansynlig er at de har fått seg noen nye frø, haha Men smaken er som baken, og hjernen og tydligvis(prøver ikke å være frekk, så ikke missforstå)

Hvis folk kan drive med dette
https://www.youtube.com/watch?v=ogz9n9kE_Fw&t=29s Fake rice
og dette
https://www.youtube.com/watch?v=R54EvuNXEbs Fake eggs

Som heldigvis ikke er så vanlig i Norge

kan det skje med både brunt, grønt og wax, hva det måtte være.
Her er videoer av hvordan de kan se ut.

https://www.youtube.com/watch?v=497RP3GmRVM

https://www.youtube.com/watch?v=yLLbtk67uWM

https://www.youtube.com/watch?v=TBDAKoNHB7c

Jada, jeg veit at den grønne der ikke akkurat var en veeeldig god etterligning, men ikke vær så skråsikkre på hasjen bare fordi dere stoler på folka som leverer den. Er ikke sikkert de veit noe mere enn oss, eller bruker testkits. Og dette begynner jeg å bli lei av å si, men jeg føler det er nødvendig når jeg hører folk som ikke tror på syntetisk hash fordi de føler ditt og datt, begynner å bli veldig søkt og naivt å høre på...
Nei jeg tror ikke synth hash er det vanligste, men hvorfor skal vi utelukke dette totalt? Hvorfor ikke være åpen for det? Hvorfor ikke teste for det?