Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2234
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gjort en del research nylig angående om lsd kan påvises i håret evt hvor lenge? Sider jeg har sett på nettet og svar på ulike forum alla reddit gir ulike svar fra 3dager til 90, noen påstår også at det ikke kan vises på noen måte.

Jeg lurte derfor på om noen her evt har erfaringer eller kunnskap om dette.

Takk på forhånd for svar
Vet ikke, men 90 dager regnes som grensen for stoffer generelt. LSD er uansett ikke et stoff det normalt testes for, så du bør være trygg hvis du kun har tatt LSD og skal testes med hårprøve.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bare veldig mye forskjellig informasjon å finne på nettet angående dette, har en kompis som skal i millitæret om ikke lenge og han har mega pækkern.
Vel, såvidt meg bekjent tas det ikke hårprøve av folk som skal inn i forcen, iallfall ikke uten sterk mistanke. Og igjen, det testes ikke for LSD i standardtester, så med mindre det foreligger en spesifikk mistanke om akkurat LSD-bruk, kan han føle seg helt trygg.
Det er mye rart snakk om LSD. Det er ute av kroppen etter 48 timer. Noen påstår at det sitter i ryggraden i 7 år, men dette er bare en myte. Hårprøver - herre min hatt, for noe tull. LSD går på sentralnervesystemet og sprer seg ikke utover alt mulig som håret.

Jeg kan ikke bevise det, men jeg tviler på at noen kan finne LSD i en blod- eller urinprøve engang etter et par dager.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av aig Vis innlegg
Det er mye rart snakk om LSD. Det er ute av kroppen etter 48 timer. Noen påstår at det sitter i ryggraden i 7 år, men dette er bare en myte. Hårprøver - herre min hatt, for noe tull. LSD går på sentralnervesystemet og sprer seg ikke utover alt mulig som håret.

Jeg kan ikke bevise det, men jeg tviler på at noen kan finne LSD i en blod- eller urinprøve engang etter et par dager.
Vis hele sitatet...
Dette med ryggraden har jeg sett at alle er i enighet om at er tull.

Det er kun alt dette med sporing i håret jeg sliter med å finne konkrete svar på, ettersom svaret er spredt uansett hvilken side eller forum jeg leter på.
Da jeg var i militæret, så hadde jeg ingen slike tester. Kanskje de har endret rutinene nå om dagen.

Jeg har aldri hatt noen test for LSD, selv om jeg har innrømmet for myndigheten at jeg har tatt det.

Vel, som jeg påstår så går det ut av kroppen fort og jeg tviler på at en hårprøve kan avsløre LSD. Jeg tror rett og slett ikke på dette med hårprøver, hvor fikk du dettte i fra?
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Forskjellige forumer på nettet og noen nettsider påstår dette, men er jo skeptisk selv med tanke på hvordan svaret er så spredt over nettet. Tar jo derfor det verste i utgangspunkt.
Slik jeg forstår det kan det spores i håret, og en god stund etter bruk. Jeg vil tro bare en hypotetisk situasjon som en alvorlig ulykke eller slåsskamp (med stygg skade eller værre) kan gjøre at de anstrenger seg såpass for å finne ut om du var på syre. Mao. ingenting å bekymre seg for.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Setter stor pris på svar, om noen har noe erfaringer fra dette selv ville det vært veldig interessant å høre.

Men er dette i såfall noe som testes for normalt, evt hvem tester for det?
Det testes normalt aldri for LSD, og jeg har aldri hørt om noen som har blitt testet for LSD, uansett metode.

Ifg. denne artikkelen er han uansett trygg med mindre han skal bli tekniker eller søker seg til en spesialavdeling:

Alle soldater i utenlandsoppdrag, alle teknikere på fly og fartøy og alle som jobber i spesialavdelinger i Forsvaret må avgi hårprøve.
Vis hele sitatet...
Iflg. denne artikkelen plukkes folk ut pga. mistanke, altså foretas det ikke tester av tilfeldige rekrutter.

Til slutt: Hvis han har så jævla noia, hva med å skinne seg før han skal inn? Det vokser jo ut igjen til han er ferdig uansett.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
LSD er ikke sportbart i noen som helst slags prøver har jeg hørt?

Dette grunnet de ekstremt små dosene som blir brukt
Iflg. en studie (1996, brukken lenke) sitert her fant man spor av LSD i hårtester fra to av 17 brukere, men ingen annen informasjon oppgis. har sett litt rundt nå og det virker ikke som det finnes håndfast info der ute. Det forteller meg at det er svært usannsynlig at det i det hele tatt er testet for LSD i hårprøver annet enn i et og annet obskurt forskningsprosjekt.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av kallisti Vis innlegg
Det testes normalt aldri for LSD, og jeg har aldri hørt om noen som har blitt testet for LSD, uansett metode.

Ifg. denne artikkelen er han uansett trygg med mindre han skal bli tekniker eller søker seg til en spesialavdeling:



Iflg. denne artikkelen plukkes folk ut pga. mistanke, altså foretas det ikke tester av tilfeldige rekrutter.

Til slutt: Hvis han har så jævla noia, hva med å skinne seg før han skal inn? Det vokser jo ut igjen til han er ferdig uansett.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har forstått kan man ta hårtester fra hvor som helst på kroppen, lite sketchy å møte opp uten bryn og armhule hår
Kanskje litt sært, men jeg kjenner minst to menn som til tider har barbert bort alt kroppshår (edit: den ene inkl. øyenbryn). Hva skal de si, da? "Nei, sånne femiklyser som deg vil vi ikke ha i forcen"?
Sist endret av kallisti; 10. desember 2017 kl. 01:32.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg nekter å tro at de kommer til å ta hårprøver av vennen din for å se om han har tatt LSD for noen uker/måneder siden... Hvis de gjør det med alle som skal inn i militæret så må jo det ta enormt med ressurser/tid - gevinsten er for liten for dem. Du må regne med en urinprøve og spørsmål om du har tidligere brukt rusmidler, that's it.
Urinprøve tas vel også bare ved mistanke? Det hadde kosta altfor mye å teste alle rekrutter.
Sist endret av kallisti; 10. desember 2017 kl. 01:38.