Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3567
Jeg lurer på om noen her har erfaring med forfalskning av PayPal kvittering i forbindelse med tolling av varer fra utlandet når Posten har stoppet pakken og krever kvittering for sendingen? Kvitteringen kan videresendes til en egen e-postadresse som Posten har, så selve forfalskningen i form av å endre på kvitteringen er jo lett. Man slipper å endre med bilderedigeringsprogrammer osv, det er bare å endre tekst/tall i kvitteringen man fikk på e-post på PayPal så får man riktig font osv.

Men sjekker Posten PayPal transaction ID på noen måte om tallene stemmer osv? Eller sjekker opp mot bankkonto etc? Har hørt at tollvesenet har oversikt over overføringer til utlandet på over 5000 NOK. I dette tilfellet er det snakk om en vare til ca 20 000 kr inkl frakt som er skrevet ned til ca 1/3 av beløpet, alfså over 5000kr. Så om dette stemmer har de jo oversikt over overføringen...

Har skjedd det samme tidligere, men da handlet jeg av en bekjent som jeg visste var til å stole på, så da var det veldig greit å bare overføre igjen via PayPal samme summen som sto på pakken (og var kraftig nedskrevet). Så fikk jeg refundert dette etter pakken var gjennom tollen. Blir litt annerledes denne gangen når jeg har handlet av en random fyr på eBay.

Noen erfaringer rundt dette?
Har selv erfaring med å bruke javascript til å endre bekreftelse eposten fra paypal og order summary fra ebay. Fikk brev fra posten om dette og logga inn på posten sin side der jeg måtte inn med fødslelsnr osv. De godtok blant annet bildefiler så jeg screena bare det jeg hadde laget. Gikk som smør. De kan nok ikke se hva brukeren din har kjøpt på ebay, men de kan se at verdien på varen utvilsomt må være dyrere enn det som står. Det står at de kan åpne pakken for å sjekke, men i mine tilfeller har pakken aldri vært åpna. 2 av 2 ganger og 1-2k kroner verdi.