Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 666
Jeg driver på med oppgradering av en gammel skolepc, den har installert Win7 og jeg forsøker å installere Win8.

Første problemet er at jeg ikke har tilgang til skolenettet, og jeg kan derfor ikke logge inn på maskinen med mitt gamle brukernavn/passord og starte disken fra OS.

Cdrom er ikke i boot order, kun harddisken og nettverkskort? (Pci Lan Realtek pxe bo9 d00). Jeg har nå funnet ut at cdrom og alle usber ligger under Excluded Boot Order i BIOS. Jeg kan altså ikke boote fra de...

Fant dette etter litt googling:
Restart the computer at the white Lenovo (BIOS) screen, hit F1 to enter the BIOS
Go to Security tab
Go to Secure Boot
Disable Secure Boot
Reset to setup mode
hit Yes to "Do you really wish to reset platform to setup mode?"


Problemet her er at jeg ikke finnet noen ''Secure Boot'' inne i Security, det eneste jeg får lov å endre på der inne er uansett Hard Disk1 Password.

Hva gjør jeg nå?

Til opplysning er dette en Lenovo Thinkpad L420 fra ca 2011?.
Sist endret av ZELDUR; 8. mars 2014 kl. 14:40.
Hvis du har en pc til kan du vel deploye med pxe boot.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Hvis du har en pc til kan du vel deploye med pxe boot.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg veldig datakyndig, men etter å ha lest litt så ser det ut som en god mulighet, får se mer på det i morgen da jeg har mer tid.
Ser dette ut som en bra guide for mitt formål? Greit å vite før jeg begynner å klusse
Har aldri vært borti serva men ser at den benytter seg av wds som er ett bra verktøy til nettopp dette, mdt fungerer også. Kjør på, er uansett lærerikt.