Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1614
Heisann, for en måneds tid siden kjøpte jeg en helt ny pc og dro 400 fps på diverse spill. Nå, en stund etter er det bare 100...Blir virkelig pc-delene så fort slitt eller hva er det som kan droppe meg 300 fps?
Sitat av WopWop Vis innlegg
Heisann, for en måneds tid siden kjøpte jeg en helt ny pc og dro 400 fps på diverse spill. Nå, en stund etter er det bare 100...Blir virkelig pc-delene så fort slitt eller hva er det som kan droppe meg 300 fps?
Vis hele sitatet...
Oppdatert drivere?
Mye støv i maskina som gjør at CPU og GPU kjører på nærmere 100 grader?
Skjermkortet er oppdatert til nyeste versjon. Skjermkortet og pross. ligger på 40-50 grader når jeg gamer.. :s
Sikkert virus eller en dårllig oppdatering til spillet du spiller els.
Det er rimelig sikkert programmer som kjører i bakgrunnen som opptar ressurser.
Hadde vært interessant om det var en måte å boote rett inn i et spill på.
Dvs, kun windows og så startet spillet, noe ala safemode... gamemode?
Spillet jeg spiller er league, det mest spilte spillet worldwide atm, så nei det er ikke utdatert. Har league of legends oppe og skype. akkurat som når jeg hadde 400 fps. Har skannet pc'en for virus og fant ingen ;s
Sist endret av random72742; 5. mars 2014 kl. 23:34.
Hei, er det bare league du har testet dette på eller skjer det med alle spill? Hadde noe lignende på lol selv da jeg ikke kunne forstå hvorfor, før jeg sjekka grafikkinstilligene å så at det var mulighet å sette FPS cap som sto på 60, satte den tilbake til Unlimited FPS eller hva det er så fikk jeg det tilbake.
Sist endret av Espenx; 6. mars 2014 kl. 02:57.
Ikke for å virke frekk. Men dette er et veldig kjent problem på league of legends.
Står over alt på reddit om det; www.reddit.com/r/leagueoflegends
Grafikken har også blitt oppgradert mye siden du kjøpte dataen.
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Ikke for å virke frekk. Men dette er et veldig kjent problem på league of legends.
Står over alt på reddit om det; www.reddit.com/r/leagueoflegends
Grafikken har også blitt oppgradert mye siden du kjøpte dataen.
Vis hele sitatet...
Kan da ikke akkurat si at grafikken har blitt forbedret mye på en mnd...
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Kan da ikke akkurat si at grafikken har blitt forbedret mye på en mnd...
Vis hele sitatet...
Leste ikke at det sto for en måneds tid. Men uansett. Problemet jeg nevnte er fortsatt grunnen til FPS droppet

http://www.reddit.com/r/leagueoflege...e_new_patches/
Helt greit at du reagerer på at du dropper et par hundre FPS enn tidligere, men jeg må bare spørre. Hva er det med folk som skal ha mest mulig FPS hele tiden? Hjelper ikke med 400 FPS om du har en helt vanlig 60 Hz skjerm. Har enda ikke skjønt det der jeg.

Men som BjQrhusdal sier så kan LoL være oppdatert siden du kjøpte maskinen. Da kan man ikke alltid regne med at man går opp i FPS, men heller ned siden grafikken på en måte blir bedre som da krever mere av din maskin.

Eller så har du jo flere problemer med FPS drops i LoL som er rapportert opp igjennom tiden.
Sist endret av Nikon01; 6. mars 2014 kl. 09:02.
Altså, det at dere sier at grafikk-oppgradering til lol er problemet forstår jeg ikke... Jeg har ikke merket noe som helst forskjell når det gjelder fps i lol, og jeg har et gammelt 560 kort. Ligger fortsatt på over 100fps vis jeg har på uncapped. Nå er problemet slik jeg forstår det at det ikke bare er fps drops, men lav fps hele tiden. Fps drops får jo alle av og til.

EDIT: passerte vist 700 innlegg
Sist endret av PopeSweetJesus; 6. mars 2014 kl. 09:07.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Altså, det at dere sier at grafikk-oppgradering til lol er problemet forstår jeg ikke... Jeg har ikke merket noe som helst forskjell når det gjelder fps i lol, og jeg har et gammelt 560 kort. Ligger fortsatt på over 100fps vis jeg har på uncapped. Når er problemet slik jeg forstår det slik at det ikke bare er fps drops, men lav fps hele tiden. Fps drops får jo alle av og ti.
Vis hele sitatet...
Da er du en av de heldige da.
Hvis man leser rundt så er de fleste rammet av FPS drops etter patcher som aldri blir løst.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Da er du en av de heldige da.
Hvis man leser rundt så er de fleste rammet av FPS drops etter patcher som aldri blir løst.
Vis hele sitatet...
Du snakker om FPS drops. Les det jeg skrev. Alle får fps drops, men problemet hans slik jeg ser det er at fps`en hans er "lav" hele tiden, ikke bare i noen minutter (maks) om gangen.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Du snakker om FPS drops. Les det jeg skrev. Alle får fps drops, men problemet hans slik jeg ser det er at fps`en hans er "lav" hele tiden, ikke bare i noen minutter (maks) om gangen.
Vis hele sitatet...
FPS drop som i tap av FPS permanent(eller til det blir fikset). Har enda ikke hørt om noen som IKKE har mistet FPS etter en riot patch. Jeg selv mistet en del fps som TS. Jeg har vel og merke et gtx 670
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
FPS drop som i tap av FPS permanent(eller til det blir fikset). Har enda ikke hørt om noen som IKKE har mistet FPS etter en riot patch. Jeg selv mistet en del fps som TS. Jeg har vel og merke et gtx 670
Vis hele sitatet...
Vel, jeg skjønner det ikke. Verken jeg, eller de jeg spiller med daglig (5-10stk) har merker noe til FPS drops... Men jeg er kjent med problemet. Håper vertfall TS finner en løsning.
komponeneter som ikke har bevegelige deler kan heller ikke "slites" på tradisjonelt vis, og da utelukker vi ganske effektivt det meste foruten vifter og tradisjonelle harddisker, så det er nok software basert.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Helt greit at du reagerer på at du dropper et par hundre FPS enn tidligere, men jeg må bare spørre. Hva er det med folk som skal ha mest mulig FPS hele tiden? Hjelper ikke med 400 FPS om du har en helt vanlig 60 Hz skjerm. Har enda ikke skjønt det der jeg.

Men som BjQrhusdal sier så kan LoL være oppdatert siden du kjøpte maskinen. Da kan man ikke alltid regne med at man går opp i FPS, men heller ned siden grafikken på en måte blir bedre som da krever mere av din maskin.

Eller så har du jo flere problemer med FPS drops i LoL som er rapportert opp igjennom tiden.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke ute etter mest mulig fps. Jeg spiller lol med 80 fps cap, men jeg skrudde den av for å se om fps'en fortsatt var den samme som før på uncapped og da er det vel ikke rart at jeg reagerer når den har gått ned med 300 på ca en måned?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Finnes ingenting negativt med 400 fps om man ikke har for mye tearing. Da vil man hverken oppleve muselagg (Vsync er fæl på det) og skulle det forekomme et enormt hopp i ting som skjer på skjermen og fps'en dropper så vil man ikke merke dette i samme grad om man detter fra 400 fps til 100. Enn om man ligger på 60 og dropper til 40...