Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1086
Hei, jeg veit jeg har spurt om dette her før, men prøver igjen da det har gått en stund siden spillet kom ut.
Jeg har en pc som hvertfall i mine øyne er en god pc (4770k, 770sli, 16gb) men fremdeles er ikke spillet behagelig å spille.
Spillet liker ikke sli mode, fungerer smoothere med gpu 2 dedikert til physx.
Bildet er noe ujevnt til tider og ubehagelig å se på, hakker også litt. Når jeg ser direkte på flammer synker fps helt ned til rundt 25-30 fps.

Hva kan være årsaken, er det skjermen min (benq 24" 60hz)?
Har 70mbps linje med kabel så nettet burde ikke ha noen invirkning.
Bruker nyeste driver fra nvidia, windows er up-to-date.

Bruker geforce experience til å optimalisere spillet, kjører 1080p, ultra og 4x anti-aliasing.
Mener at en så god pc burde kjøre bf4 glatt på full pupp, eller tar jeg feil?

All hjelp, tips og forslag taes imot med takk
Sist endret av espen_rud; 4. mars 2014 kl. 22:14.
Har du prøvd VSync på?
Trådstarter
53 0
Sitat av fatfro Vis innlegg
Har du prøvd VSync på?
Vis hele sitatet...
Ja, vsync er på.
Trådstarter
53 0
noen andre?
Sitat av espen_rud Vis innlegg
noen andre?
Vis hele sitatet...
Problemet kan ligge i strømforsyningen. Hvor mange watts strømforsyning har du og er den gammel?
Sist endret av Quasar; 6. mars 2014 kl. 01:04.
Ikke noe du får gjort noe med. Har søkt etter dette lenge. Kjører 4770k, GTX 780 SLI og 1000W PSU, gold edition. Er BF som er problemet.

Har leeeeenge prøvd å fikse problemet selv, men er rett og slitt dritt med SLI, og at det er litt stuttring er SLI sin skyld.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Skru ned grafikken. Antar msaa står på 4x også. Dette sammen med sli bugfeast gir problemer som du beskriver. Geforce experience suger uansett, så ville kvittet meg med det og justert ting manuelt.
For meg virker det som om vsync er roten til alt ondt, jeg slår alltid av den! Det er min erfaring da
Har du prøvd å skru av vsync?
Trådstarter
53 0
Sitat av Quasar Vis innlegg
Problemet kan ligge i strømforsyningen. Hvor mange watts strømforsyning har du og er den gammel?
Vis hele sitatet...
750W
3 år gammel
Trådstarter
53 0
problemet ble delvis løst ved at jeg tok en ren reinstallsjon av grafikkdriver.
Har du Windows 8? Det var en enorm oppgradering fra W7 for meg, med BF4 altså.