Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 919
Hei! Nettopp kjøpt AMD pc i deler og satt sammen. Når jeg starter den så starter viftene som normalt og det kommer ett bip som skal indikere alt er bra. Men det er alt, det kommer ikke noe bildet på skjermen, bortsett fra noen ganger hvor hele skjermen blir fylt med striper i forskjellige farger. Tatt fra hverandre pcen og satt den sammen igjen, men samme skjer.

Noen som vet hva som kan være gæli?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Virker som du får artifacts, kan hende skjermkortet er defekt.

Har du integrert skjermkort i hovedkort? Kan du prøve denne utgangen?

Edit:Du HAR koblet i alle strømkontaktene til skjermkortet?
Sist endret av Fleff; 1. mars 2014 kl. 18:33.
Trådstarter
6 0
Nei, det er ikke integrert skjermkort, ellerså hadde jeg testa med det. Har kobla til alle strømkabler i skjermkortet ja. Men det er rart hvis det er artifacts, siden det er ikke hver gang skjermen blir stripete.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dårlig kabel? Har du en annen å teste med?
Trådstarter
6 0
Skaffer dvi kabel og annen skjerm akurat nå, men hdmi-kabelen funker på laptopen.

Hvis det er defekt og jeg må sende tilbake, skal jeg sende hele pcen med komponentene inni, eller må jeg sende det som det kom?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Regner med du har kjøpt via Komplett?
Kun når det er "Komplett Pc" du må sende inn hele, kjøper du "Pc i Deler" eller kun komponenter, så kan du sende inn enkelt-komponenter.

Men hør med de på forhånd uansett, før du sender inn noe
Trådstarter
6 0
Kjøpte via komplett, får ringe dem på mandag. Faen jeg som så frem til å svette i helga
Sjekk at alle ledningene i hovedkortet er skikkelig inni. Prøv i tilegg å resette ram. Høres ut som et skjermkort problem.
Trådstarter
6 0
Gjort det, men det er tydeligvis hardware problem. Skal sende inn til komplett imorra, vet dere om det koster penger eller får jeg det på garanti? Surt hvis jeg må betale ekstra for noe som aldri fungerte -.-
Kommer vel ann på om komplett kommer frem til om dette er din feil eller ikke. Du slipper selvsagt å betale om en/flere av komponentene var DOA