Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 670
Heisann! Nå har det seg sånn at mitt hovedkort ikke støtter 7.1 sorrund sound... Så lurte jeg på om vist jeg kjøper et lydkort som støtter 7.1. Kan jeg da få 7.1 i headsettet via USB? For det er ingen USB på et lydkort, men jeg lurer på om 7.1 overføres til hovedkortet slik at jeg kan koble via USB?

-Takk på forhånd
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du har 2 valg her, et headset som har EKTE 7.1 surround, og ikke virtuelt, har enten 1 stk USB og resterende linjer går på kabler til lydkort. Eller så er det integrert lydkort i headsettet, da går dette KUN på en USB.

Edit: Hvis du sier hvilket headset det er snakk om, så er det lettere å gi støtte.
Sist endret av Fleff; 28. februar 2014 kl. 14:23.
Mange headsett som kommer med USB i dag har eget lydkort og drivere. Hvis den eneste kontakten din er en USB-kontakt, så er det bare å plugge inn og installere driverne. Hvis du har flere 3.5mm jacks, så trenger du nytt lydkort for å få 7.1. Har forøvrig bare hørt om 5.1 headsett koblet på denne måten. Hvilket headsett har du?

http://archive.benchmarkreviews.com/images/reviews/audio/Sirus/sirus_TRS_plugs.JPG
Bilde av eksempel med mange 3.5mm jacks.
Jeg har et headsett med BARE usb...
Det er corsair vengance 2000
Så vist jeg kobler et lydkort inn vil det funke på de usbgangene?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Nei...

Lydkortet ditt har INGEN innvirkning på et USB headset, headsettet har innebygd lydkort.

Edit: Påpeker at headsettet ditt kun støtter simulering av 7.1, det har kun 2 elementer i seg- Har du dårlig lydopplevelse så sjekk over driverene dine til heasettet.
Sist endret av Fleff; 28. februar 2014 kl. 22:35.