Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 789
Hva er det beste lydkortet jeg får ut av maks 900kr (Ikke utenlands)
Surround, eller stereo? Pci? Noe spessielt du skal bruke det til?
Trådstarter
5 0
Tenkte på surround.

Har sett litt rundt og fant denne https://www.komplett.no/creative-sound-blaster-z/770571
Jeg syntes den ser grei ut i forhold til pris og at det er tilbud nå
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
De som kan lyd mener "pc-lydkort" er helt bortkastet

brb med link -

http://www.youtube.com/watch?v=d1rXcJuEsy0
Sist endret av Lima; 24. februar 2014 kl. 23:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
Når jeg ser kommentarene på videoene så ser jeg mange som mener dette ikke er sant og at lyden blir bedre for dem
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av GunnarGK Vis innlegg
Når jeg ser kommentarene på videoene så ser jeg mange som mener dette ikke er sant og at lyden blir bedre for dem
Vis hele sitatet...
Er nok mange som sitter med et lydkort selv som vil forsvare sitt kjøp samme hva. Jeg kan ikke personlig mye om lyd, men har sett flere eminente anmeldere av Hw ikke anbefaler billige gaming-lydkort.
Jeg har et gammelt x-fi lydkort, koblet til en god Yamaha-forsterker og gedigne høyttalere. Den eneste forskjellen jeg merker mot innebygd lydkort, er att x-fi ikke tar opp støy fra andre komponenter i pcen. Fra det innebygde kan jeg høre svake knitre- og vislelyder når jeg fx flytter musa eller cpu jobber hardt.
Edit: dette gjelder analog utgang. Ved s/pdif (til anlegget i stua) er det perfeksjon uansett kort.
Sist endret av GalFisk; 24. februar 2014 kl. 23:53.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Jeg har et gammelt x-fi lydkort, koblet til en god Yamaha-forsterker og gedigne høyttalere. Den eneste forskjellen jeg merker mot innebygd lydkort, er att x-fi ikke tar opp støy fra andre komponenter i pcen. Fra det innebygde kan jeg høre svake knitre- og vislelyder når jeg fx flytter musa eller cpu jobber hardt.
Vis hele sitatet...
Det kan være fordi du har koblet lyd utgangene fra fronten av kabinettet nært andre kabler så de får støy derfra
Som sagt over, personlig tror jeg folk som kjøper lydkort og mener det gjør en stor forskjell er ofre for placebo effekt.

Jeg har ett lydkort men det er bare fordi jeg ikke fikk surround med det innebygde. Dette er nok den eneste gode grunnen til å kjøpe ett lydkort imo. Gå for dette, jeg får helt fin 5.1 med det og det koster ikke skjorta heller.
Annbefaler Sound Blaster Z. Bruker det selv for tiden å d er veldig bra prisen til prisen.

Har du et bra hovedkort, kan det ofte være bra lydkort intigrert og da vil forskjellen være mindre. Har du derimot et bra annleg eller gode hodetelefoner som meg selv vil du lett høre forskjell på integrert å dedikert lydkort.

DU vil neppe høre mye forskjell om du hører på 128 kbs MP3 og laster ned 700 mb rippa filmer. Kilde materialet må være bra.

Det aller beste er uansett en DAC, da vil du få den beste lyden men det koster også ganke mye penger.
Sist endret av Litago1; 25. februar 2014 kl. 00:01.