Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1318
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Jeg fikk plutselig en skikkelig trang til å skrive guider rettet mot linux. Derfor tenkte jeg at noen her i linux forumet hadde noen forslag å komme med?

Har derre noen forslag på hva jeg kan skrive guider til? Noen som har noen problemer derre trenger hjelp med, eller har lyst å lese om?


Alle svar mottas med et smil

Mvh
CodeBarbarian
cracke wep og wpa nettverk med linux mint vet det finnes nok av di ;p hehe, så du ska få slippe å lage det vist du ikke har veldig lyst;p selv om det hadde vært fint med en norsk en : )
Hva med en "nybegynner"guide? Hvorfor velge linux, hva kan man gjøre i linux, hvordan man kommer seg i gang. Eller noe du selv strevde med når du begynte
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Hva med en "nybegynner"guide? Hvorfor velge linux, hva kan man gjøre i linux, hvordan man kommer seg i gang. Eller noe du selv strevde med når du begynte
Vis hele sitatet...
Det var ikke en dum ide! Jeg og en venn av meg har nettopp startet opp et norsk linux nettsted som enda er i test fasen. Så uken fremover så tenkte vi på å skrive en del guider relatert til linux. Back to topic: Uansett, en kjempe flott ide. Kan prøve å få frem en formell veiledning der ja.

Sitat av Tardendy Vis innlegg
cracke wep og wpa nettverk med linux mint vet det finnes nok av di ;p hehe, så du ska få slippe å lage det vist du ikke har veldig lyst;p selv om det hadde vært fint med en norsk en : )
Vis hele sitatet...
Kan godt få til en guide på Norsk ja. Så hovedsaklig så vil du ha den til linux mint stemmer det? For det blir samme fremgangs måte uansett distribusjon. Hvertfall for å gjøre det så enkelt som mulig.
Sitat av CodeBarbarian Vis innlegg
Kan godt få til en guide på Norsk ja. Så hovedsaklig så vil du ha den til linux mint stemmer det? For det blir samme fremgangs måte uansett distribusjon. Hvertfall for å gjøre det så enkelt som mulig.
Vis hele sitatet...
for min del er det samme, jeg kjører mint, å regner med de fleste kjører samme prinsipp uansett : )
Terminal tutorial (basic kommandoer, hva som er mulig å gjøre med den, etc)
Noe som jeg har sett som har blitt etterspurt igjen og igjen er som sagt WEP/WPA cracking av trådløse nettverk med backtrack og ubuntu...
Disse spørsmålene har som oftest blitt besvart, men jeg har ikke sett noen som har laget en guide for å velge hardware for knekking av WiFi rettet mot linux systemer.

"Hvordan velge hardware for wardriving" burde bli en hit blandt kids'a ivertfall.
Alt du kan skrive har allerede blitt skrevet 100 x ganger før..

Turbolego, trengs vel ikke en guide? kan man velge er det vel Alfa kortene som blir valgt?
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Trådstarter
Jeg skal hvertfall skrive å se hva jeg får til, kansje jeg får med noe som folk flest har glemt å ta med.

Grix: Jeg har allerede begynt med en terminal guide, men det er mere enn sammen kobling av hvordan man bruker den mer effektivt og i lag med grafiske programmer.
Jeg bruker å skrive ned saker og ting selv, men det er ene og alene for eget utbytte. Jeg gjør det bare tilgjengelig på nettet i tilfelle noen andre kan dra nytte av det. Og skal vi tro Google Analytics, så er det hvertfall noen som har satt pris på informasjonen

tl; dr: Skriv om det du interesserer deg for, om det så bare er for å dokumentere det for personlig bruk. Er du heldig så kan noen dra nytte av det i dag eller om fem år!