Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 915
Hei, dette er mere ett innlegg for fornuftig hjelp, og ikke ønsket rus. Men håper noen av dere dær ute har erfaring rundt dette

Jeg har nylig gått på en smell og hatt 9 oprasjoner på rappen i den ene armen. Og ble «splitta» fra håndleddet til armhulen, på over og under arm.
Dette fører jo selfølgelig til ekstreme smerter. Og har gådd på oxycodin 10mg 1x1 (morgen og kveld), og oxynorm 5mg optill 3 ganger daglig ved sterke smerter. Jeg har gått på denne «kuren» siden 16.april ca. Men er nå kommet til ett pungt hvor ingenting biter på smerten! Iogmed at dette er sterke medisiner og høyt avhengighets skapende, er jeg veldig usikker på hva som blir rett her.... be legen om og få økt dose? Eller be om en alternativ medisinering?
Noen innspill? Takk på forhånd
Det er jo en veldig liten dose så øk med god samvittighet.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er sterke smertestillende, men alt er doseavhengig, disse kom/kommer trossalt i 160mg utgave også. Som han over sier, øk med god samvittighet, avhengighet er en ting, men å pine seg selv med smerte i frykt for avhengighet er også veldig surt. Det er mulig å trappe ned og ikke bli helt overbelastet med abstinenser når du kjenner du er klar for å gi deg. Avhengighet kan man også få av lave doser, det blir bare litt mildere abstinenser enn om du hadde gått på en høyere dose. De er jo ganske kjapt over også, sammenlignet med ting som abstinenser fra beroligende i hvertfall.

Kjip fun-fact: Det er ikke sunt for leveren å slutte rett av på oxy, så prøv med høyere dose, og når tiden er klar lager du nedtrappingsplan med legen din, tro det eller ei. Leste det i tidligere i dag.
Øk doseringen du. Og du kan sikkert be om å få noe tramadol i tillegg, hjalp meg med å ta den siste stingen etter operasjon.
Trådstarter
8 2
Jaokei, så det nå at jeg faktisk får ekstrem lave doser etter jeg tok en kjapp tur innom felleskatalogen.
Takker forr alle svar og innspill ����