Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3360
Halla folkens!

Hører skjeldent noe bra om rivotril. Sliter veldig med sosial angst og rastløshet og det funka for meg, rusen var ikke noe å skryte av, følte meg god i noen timer bare. Dagen etterpå hvar jeg en ny mann!

Hadde motivasjon til og stå opp å gå på jobb, gjorde mitt beste! Snakka med folk i lunch pausen, ble rett og slett en normal person.

Spist mye piller som xanor vival steso sobril men kun med rivotril har jeg faktisk fungert dagen etterpå.. Kjenner du deg igjenn?

Hva er dine erfaringer med rivotril?
Hvorfor har rivotril så dårli rykte?
Hva burde man passe seg for?
Er dette normalt på rivotril?
Samme erfaring som deg.
Sikkert fordi du kan lett bli en jævla idiot når du tar det, spesielt i kombinasjon med andre ting.
Pass deg for abstinenser. Det suger max.
Ja.
Ja, det er strålende. Helt til du begynner å merke at du er trøtt, kjører av veien, gjør feil, forrige 2 ukene er et sort hull, hva? du denga morra di? Hvorfor funker ikke rivvo'n mer?! Det er hvordan jeg har sett det gå med kompiser. Går aldri bra når man selvmedisinerer. Gå til legen din, kanskje du vil få benzodiazepiner som suppliment for å takle hverdagen mens roten av problemene blir tatt med kognitiv atferdsterapi. I denne perioden vil doser økes og kontrolleres slik at du skal få bra utbytte, og legen vil hjelpe deg med å trappe ned når du har fått tilstrekkelig hjelp og om et par år er du kanskje helt frisk uten medisiner. Er villig til å vedde 4.000 kroner at om du kjøper piller på gata vil du sette deg selv i en verre situasjon.
Sist endret av Relevant; 8. juni 2016 kl. 12:37.
Tok en dag 6 MG rivotril, og dagen etter har jeg aldri følt meg så bra. Kunne gjøre hva som helst, uten noe som helst bekymringer.
En annen effekt rivotril har på meg, er at jeg begynner å rydde og vaske uten problemer. Hukommelsestap er også vanlig, og jeg glemmer innimellom noe som ble sagt til meg for et par sekunder siden. I kombinasjon med alkohol merker jeg at jeg kan bli litt aggressiv og frekk, gjerne for småting. Tar det sjeldent med alkohol lengre, da hukommelsen og dømmekraften svekkes sterkt.
Min erfaring med rivotril er bare negativt, de gangene jeg tok denne pillen(e) gikk ting virkelig til helvete. Men nå skal det sies at jeg hadde svært lite peiling på hva rivotril egentlig var på tidspunktet jeg tok det(trodde det var det samme som ritalin)

Uansett, om du er litt streng med deg selv og passer på kan man helt fint bruke den en gang iblandt, og selvsagt ikke blande med spesiellt alkohol, det resulterer nesten alltid i katastrofe. Jeg vil tørre å påstå at det er den verste av benzoene vi har her til lands, på grunn av styrken og hvor lenge den sitter i, så tenk deg om to ganger før du slenger innpå med en pille
Hva er dine erfaringer med rivotril?
Vis hele sitatet...
Har bare brukt rivo som sovemedisin etter speed turer, bortsett fra en gang... Skulle bare ta noen rivotril for å roe meg ned før et strikkhopp(er livredd for høyder). Tok rivo'ene dagen før hoppet, men spiste nok mer enn planlagt. Det hele ender med en ganske "blurry" helg, hvor det eneste jeg husker tydelig er strikkhoppet. Gjorde ganske mange dumme ting(ting som i rivo-rusen føltes helt normalt) helgen ender med en tur på syre(usikker på hvorfor) på en dag hvor jeg skulle omgås en del mennesker... For å si det enkelt så ble søndagen ganske surrete. Trenger vel egentlig ikke nevne at jeg følte meg sånn passe edru hele veien(noe jeg åpenbart ikke var). Jeg er bare glad for at jeg kan se på historien med litt humor ettersom alt gikk fint, noe jeg absolutt ikke hadde noen garanti for.

Hvorfor har rivotril så dårli rykte?
Vis hele sitatet...
Se historien ovenfor

Hva burde man passe seg for?
Vis hele sitatet...
Ikke spis for mye, og ikke kombiner med andre rusmidler.

Er dette normalt på rivotril?
Vis hele sitatet...
Din oppførsel mener du? Ja det er meget normalt å miste de sosiale sperrene man har på rivotril. Dette uten å føle seg ruset... noe du åpenbart er, ettersom du gjør ting du ikke hadde gjort i edru tilstand.
Klassikeren er jo å tro at man oppfører seg normalt dagen etterpå når dette slettes ikke er tilfelle. Har utallige kompiser og bekjente som har forandret seg helt og stupt utenfor "stupet" pga dette apedopet. Jeg vil fraråde deg og alle jeg noen gang kommer i kontakt med i å bruke rivo, værste som fins.
Det skumle er hvor lenge den dårlige dømmekraften sitter i. Finnes skrekkhistorier i flust om folk som har tatt seg et par piller for å teste, kommer til seg selv kjempelenge etterpå, og har i tiden som pillemisbruker ødelagt ekstremt mye.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det skumle er hvor lenge den dårlige dømmekraften sitter i. Finnes skrekkhistorier i flust om folk som har tatt seg et par piller for å teste, kommer til seg selv kjempelenge etterpå, og har i tiden som pillemisbruker ødelagt ekstremt mye.
Vis hele sitatet...
Nettopp dette. Dømmekraften din er ødelagt i mange uker. Du gjør ting og oppfører deg på måter du aldri ville ellers gjort. Fra erfaring, så vet jeg personlig at benzoer er en av de verste tingene jeg kan putte i meg. De svekker meg kongnitivt og fører til en rekke av feil i bedømmelseevne som ikke ville skjedd om jeg ikke tok dem.
Så lenge man ikke tar latterlige mengder og ikke blander det med andre ting, så er min personlige mening at rivotril kan være et jævlig bra verktøy for å få ting gjort.
Du må bare lære deg å bruke det og virkelig vite at du er påvirket.

Når det er sagt, så tror jeg du må ryke på en skikkelig smell selv, før du innser hvor farlig benzoer og spesielt rivo kan være....og det er IKKE moro.

Men ja..hvilken type benzo vil dere si er "best" i den forstand at du ikke blir helt mongobælle i huet?
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sorry for å kuppe tråden.. Hvor lenge etter at man har tatt Rivotril, må man vente før man kan kjøre bil egentlig?

La oss si jeg har tatt en 2mg Rivo, hvor lenge må jeg vente før jeg kan kjøre bil igjen da? Og om jeg blir stoppet i politiets spyttprøver, hvor lenge vil det vise etter en Rivotril?
Sist endret av ranman22; 10. juni 2016 kl. 14:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjenner igjen de positive delene med rivotril og frister litt. Men pga hukommelsen blir svekket så er det helt uaktuelt å ta rivotril. Har erfaring med ca 15 piller i løpet av livet mitt og tok aldri mer enn en 1mg. I tilegg tok jeg kun til spesielle anledninger kanskje en gang i uka. Hadde ikke problem med dømmekraft eller noe, Utenom at hukommelsen ble så merkbar dårlig at jeg har slutta helt. Viss det noen gang blir oppfunnet noe lignende rivotril som ikke påvirker hukommelsen så hadde jeg betalt hva som helst.
1) Min hovederfaring med dette stoffet er hukommelsestap, angst for hva jeg gjorde under blackouten, og at det er lett å tenke "nesj, er ikke i så fucka form". Stjeling og det å gi faen/ikke tenke på andre mennesker blir også ofte et faktum for meg, og for mange andre jeg kjenner og har snakka med. Og siden jeg av instinkt skrev det negative først, er det absolutt mine hovedtanker omkring dette midlet.
Men jeg har blitt mye flinkere til å klare å holde meg til 2-3 rivotril, og da er følelser som f.eks avslappende, ro i kroppen, og det å pushe komfortsonen sentrale.

2) Før jeg prøvde rivotril, så var setninger som "man blir kleptoman av rivotril", "han/hun ble veldig aggressiv da han/hun spiste rivotril", og "jeg husker ingenting av det, leiligheten ser ikke ut, og pilleglasset er tomt" setninger som jeg ofte fikk høre i forbindelse med rivotril. Og det som er kjennetegnet til alle disse setningene er at man da har tatt for mye, siden rivotril funker så tregt. Rusmisbrukere er ofte utålmodige, og da er disse pillene noe av det verste man kan ty til.

3) Man burde passe seg for den snikende avhengigheten, og abstinensene som gjør at du ønsker å avslutte livet ditt grunnet spasmer, anspenthet, ekstremt skiftende humør, gråting for bokstavelig talt ingenting, og en hel haug med andre jævlige symptomer.. Men det gjelder generelt for samtlige benzoer. Folk som bruker rus, og som ALLTID må gå sin egen sti, istedet for å høre på andre som har erfaringer, vil nok være ekstra utsatt for denne snikende avhengigheten.

Man burde også passe seg for dosering, med tanke på blackout.

Og når tiden kommer når du skal slutte med disse pillene (for den tiden kommer), så er det jævlig viktig med en nedtrappingsplan. Å slutte på dagen er det verste man kan gjøre, om man har brukt benzo ei god stund (noe som er individuelt, og derfor skummelt. Sneaky).

Hvis du kjøper Rivotril fra privatpersoner må du også være obs på at masse av dette kommer fra andre land, og at de ofte er kopier som enten er sterkere eller svakere enn de ekte.

4) Det du føler er normalt, for folk som faktisk sliter med angst, vil jeg si. Medisinen er for personer med epilepsi eller sterk angst, og vil da fungere best på personer med disse "kvalifikasjonene".

Vil understreke at alt dette er personlige erfaringer, meninger og alt det der.

Hvis jeg var deg, så hadde jeg rådført meg med legen om dette stoffet, om det hjelper deg utrolig mye. Kanskje får du det med en gang, eller så vil legen kanskje prøve å se om det holder med et svakere c-preparat, eller et benzo som f.eks Sobril eller Valium. Legen min ga meg først Wellbutrin (c-preparat mot depresjon og angst), så Cipralex (c-preparat mot angst), så Sobril, så Stesolid, og så Valium. Etterhvert funket ingenting selvsagt, siden toleransen ble for høy, og jeg skjønte selv at dette går bare en vei.

Lykke til videre, og jeg håper du finner det du trenger mot angst, enten det være medisiner eller terapi. Angst er jævlig.
Hva er dine erfaringer med rivotril?
Vis hele sitatet...
Ganske likt som deg. Mellom 0,5mg og 2mg fungerer det helt utmerket mot angst med ingen til få bivirkninger. Ved 2mg vil man nok merke noe dårligere hukommelse.
Hvorfor har rivotril så dårli rykte?
Vis hele sitatet...
Fordi folk bruker det som et rusmiddel. Ser stadig at folk kjøper seg 10stk, og tar alle sammen på en gang. Dette var også måten jeg tok Rivo for første gang, og det endte jævlig dårlig. Med stoffer som opiater kan man ta mer enn anbefalt for å få rus, med benzo kan (bør) man ikke.
Hva burde man passe seg for?
Vis hele sitatet...
Toleranse og avhengighet. Hvis du merker at en pille ikke lenger gjør susen, ikke begynn å ta to. Bare aksepter at kroppen din er nå vant til stoffet og at du ikke vil få samme virkning som før med mindre du tar en pause. Hvis ikke vil du bare øke og øke helt til du trenger 10 hver dag og dødssjuk om du ikke får det.
Er dette normalt på rivotril?
Vis hele sitatet...
Ja, Rivo har lang halveringsstid så uten toleranse merker man effekten godt neste dag også.
Fyren som introduserte meg for hasj var noen år eldre. Han klagde på at han hadde det så jævelig med psyken sin og seg. Maste på legen etter rivo og fikk det. Livet eskalerte når han tok piller han fikk av legen. Kort fortalt døde han av en overdose for noen år siden i en alder av 26. Pass deg for å spise downerpiller mot angst. De skjuler symptomene på kort sikt, plutselig er de problemet. Vit at riktig innstilling er løsningen på det meste. Du klarer helt fint å snakke med folk i lunchen og føle deg bra uten piller:P