Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5632
Hei dere, forholdsvis ny her inne.
Har lest litt her og søkt etter svar både her og på nett generelt fra tid til annen når jeg har ting jeg lurer på, men dette er jeg usikker på..

Jeg har tidligere brukt amf i perioder når livet har trengt at jeg har noen eksta krefter på lur, og det har igrunn fungert fint av og på gjennom tyveåra
MEN, jeg ser overalt hvor det skrives at det er meth i omtrent all amf for tiden.. stemme det? Og i såfall, hva er egentlig forskjellen.. Hva vil det si sånn i grove trekk?

Jeg er på vei inn i en periode der jeg trenger noen ekstra krefter, men jeg har ingen kjente i "miljøet", så er nødt til å oppsøke og handle av fremmede og de sier vel hva som helst bare for å gjøre folk happy uansett? Og plutselig sitter jeg med noe jeg ikke aner hva er..? Så om noen vet hva den store forskjellen er fysisk og psykisk for kroppen, og evt om man" må regne med" at det er iblanda all amf?, så blir jeg veldig glad for info!

Happy dag til dere alle uansett
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Methamfetamin er mer intenst og varer lengre enn Amfetamin.
Missbrukerpotensialet og farene er derfor hakket større, større doser og lengre tids bruk kan ende i vrangforestillinger og hallusinasjoner. Meth psykose er definisjonen på galskap, om du har lyst til litt innsikt i hva det innebærer er denne tråden god lesning.

Men, den viktigste forskjellen mellom amfetamin og methamfetamin er at sistnevnte faktisk er direkte neurotoksisk for dopamin nevronene. Kilde.
Det er generellt dårlig amfetamin i norge, gatekvaliteten ligger gjerne på 20-30 %, og ja det stemmer at det er mye meth som blir solgt som pepper. Meth er jo mye lettere å lage og virker mye "bedre", man merker tydelig forskjell - når du har tatt deg en stripe for eksempel kl. 15 og du ikke klarer å sovne før dagen etterpå så et det mest sannsynlig meth du har fått i deg. For å unngå å kjøpe dritt på gata vil jeg anbefale å lese seg opp om løk, og svømme i det dype havet.
Trådstarter
3 0
Skumle greier. Vil da ikke på noe galskapstur!! Takk for link til tidligere tråd Dodecha! det var ett greit innblikk. Scary! Men det er vanskelig å kunne vite på forhånd hva man har fått da!?? og etterpå er det jo litt for sent liksom
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tarta Vis innlegg
Skumle greier. Vil da ikke på noe galskapstur!! Takk for link til tidligere tråd Dodecha! det var ett greit innblikk. Scary! Men det er vanskelig å kunne vite på forhånd hva man har fått da!?? og etterpå er det jo litt for sent liksom
Vis hele sitatet...
Man blir sjeldent psykotisk av en linje eller en natt med det, men terskelen for å skaffe mer og fortsette er lav om man er svak for slikt.
Tråden jeg viste deg er en fortelling om når det gikk over stokk og stein, det skjer ikke alle, men ha det i bakhodet.

Jeg er ikke særlig glad i stimulanter, men jeg har fått i meg methamfetamin en gang, som jeg er helt sikker på. Tok det på kvelden i 22-23 tiden og satt våken med litt skjelvinger her og der til dagen etterpå. Alt føltes mer intenst enn amfetamin, mer rush.
Vær forsiktig, mye amfetamin og MDMA som har meth i seg om dagen. Hvis du skal handle av tilfeldige, så ville jeg anbefalt å skaffe testkit. Kan bestilles på nett.
Kan det være meth i speed som er våt? speed paste?
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Kan det være meth i speed som er våt? speed paste?
Vis hele sitatet...
Såklart, men så langt jeg kan se er det ikke større sjanse.
Trådstarter
3 0
Sitat av brennesle Vis innlegg
Vær forsiktig, mye amfetamin og MDMA som har meth i seg om dagen. Hvis du skal handle av tilfeldige, så ville jeg anbefalt å skaffe testkit. Kan bestilles på nett.
Vis hele sitatet...
Visste jeg ikke at man kunne bestille enkelt sånn. Takk for tips!
Testkit på nett er en ting. Men du kan også handle på Darknet.
Mye som tyder på at mesteperten av speed i norge er methamf.
En enkel måte å sjekke det på om du ikke klarer å gjenkjenne effekten av de to er og blande de i vann.
Vanlig amfetamin må du ha en viss menge vann for å blande ut, mens meth kan du blande svært mye i lite vann.
Det er også mer rush når du skyter det.
Vanlig amfetamin har ikke samme rushet, men nybegynnere kan bli lurt fordi det kan inneholde andre stoffer som også gir rush.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Mye som tyder på at mesteperten av speed i norge er methamf.
En enkel måte å sjekke det på om du ikke klarer å gjenkjenne effekten av de to er og blande de i vann.
Vanlig amfetamin må du ha en viss menge vann for å blande ut, mens meth kan du blande svært mye i lite vann.
Det er også mer rush når du skyter det.
Vanlig amfetamin har ikke samme rushet, men nybegynnere kan bli lurt fordi det kan inneholde andre stoffer som også gir rush.
Vis hele sitatet...
Etter min erfaring og mine samtaler med rushuer over hele norge er det ikke sånn. Man merker fort om den linja henger i i noen få timer, eller om du sitter der å stuker i et døgn.
Hvis du blir fin i formen/konsentrert og må justere ofte, så er det amfetamin.
Blir du gnoma og sittende i flere timer så er det metamfetamin.
Mesteparten av gatespeeden inneholder litt eller mye metamfetamin.
Skyter du så rusher amfetamin i 10-30 sekunder mens metamfetamin varer i mange minutter.
Får du store pupiller så er det antakeligvis MDMA i varene.
Sist endret av dr00py; 10. juni 2016 kl. 18:10.
Sitat av dr00py Vis innlegg
Hvis du blir fin i formen/konsentrert og må justere ofte, så er det amfetamin.
Blir du gnoma og sittende i flere timer så er det metamfetamin.
Mesteparten av gatespeeden inneholder litt eller mye metamfetamin.
Skyter du så rusher amfetamin i 10-30 sekunder mens metamfetamin varer i mange minutter.
Får du store pupiller så er det antakeligvis MDMA i varene.
Vis hele sitatet...
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...15:1:0:0:::0:0

Her kan du jo lese litt, før du mener at om man får store pupiller av amfetamin, så er den antageligvis blandet med MDMA? Jeg stusser litt på resten også i grunn...
Sitat av dr00py Vis innlegg
Hvis du blir fin i formen/konsentrert og må justere ofte, så er det amfetamin.
Blir du gnoma og sittende i flere timer så er det metamfetamin.
Mesteparten av gatespeeden inneholder litt eller mye metamfetamin.
Skyter du så rusher amfetamin i 10-30 sekunder mens metamfetamin varer i mange minutter.
Får du store pupiller så er det antakeligvis MDMA i varene.
Vis hele sitatet...
Tøv.
Amfetamin og Metamfetamin er alene i full stand til å forårsake mydriasis(store pupiller), uten drahjelp fra MDMA.

Til trådstarter; det meste som selges på gata i Norge er Metamfetamin.
Har noen kilder på at det meste som selges på gata i Norge er Metamfetamin? Jeg har brukt gatespeed noen ganger da jeg fremdeles drev med sånn, og det varte alltid bare noen få timer for meg og de som tok det. Dette indikerer på at det ikke var metamf, men heller vanlig amfetaminsulfat som ble solgt.
Personlig er min oppfatning at det er mest Meth i Norge. Lithauen er den største kilden til amf i Norge og der produserer de hovudsaklig Meta. Kripos sine tall er litt uenige though.

https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_3549.pdf
Jepp, i gateamf er det meth i liten eller stor grad, ifølge uttalelser fra politiet jeg ikke kan finne igjen på stående fot. Most bang for your buck, og det har blitt slik at brukere liker effekten, og det er billigst og enklest å lage.

Et par år tilbake eller så leste jeg en større sak i Aftenposten om hvordan all gateamf nå hadde meth i seg. Jeg husker også effekten på folk jeg kjente når det kom amf med overvekt av meth, de ble raaaare og var det lenge.

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Tøv.
Amfetamin og Metamfetamin er alene i full stand til å forårsake mydriasis(store pupiller), uten drahjelp fra MDMA.

Til trådstarter; det meste som selges på gata i Norge er Metamfetamin.
Vis hele sitatet...
Absolutt alt som påvirker adrenalin og noradrenalin og også dopamin vil gi større pupiller. Bare du ser noe du liker, som en hot dame eller kar, utvider pupillene seg. Frykt, opphisselse, glede, yrhet, sterk interesse, intens fysisk aktivitet - store pupiller. Det skal lite til.
Sist endret av åJasså; 15. juni 2016 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av åJasså Vis innlegg
Jepp, i gateamf er det meth i liten eller stor grad, ifølge uttalelser fra politiet jeg ikke kan finne igjen på stående fot. Most bang for your buck, og det har blitt slik at brukere liker effekten, og det er billigst og enklest å lage.

Et par år tilbake eller så leste jeg en større sak i Aftenposten om hvordan all gateamf nå hadde meth i seg. Jeg husker også effekten på folk jeg kjente når det kom amf med overvekt av meth, de ble raaaare og var det lenge.
Vis hele sitatet...
Snedig at politiet knapt har funnet blandinger, og at det i all hovedsak er vanlig amfetamin som er blitt beslaglagt, resten er metamfetamin, og en svært liten andel - det er en blanding imellom de to, og likevel går de ut i media og forteller det rake motsatte, og tragisk nok er alle uttalelser sporløst forsvunnet.

Kilde: https://www.politi.no/vedlegg/lokale...dlegg_3549.pdf

Mine spekuleringer ligger i at mye av hva folk tror er blandet med meth egentlig bare er ræva meth som blir solgt som amfetamin. Det er sikkert ikke usannsynlig at det dukker opp en del andre ting i mixen som skaper forvirringer, dette gjelder andre stimulanter, RC stoffer, heck startgass vet jeg er en slager.

Det er nok også veldig steds - og miljøavhengig hvordan speed man får.
Sist endret av Relevant; 15. juni 2016 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På gata i oslo er det både blodpriser og ting man nesten ikke kan vite om er speed. Så på gata kanskje ikke, eller kanskej bare veldig utblandet. De som ikke handler på gata får jo somregel bedre varer og pris.
Men merkelig nok så er det alle småstedene utpå bygda man får tak i skikkelig god speed! Billigere enn gata i oslo også.
Vet man ikkeskal diskutere priser, men syntes det er merkelig at speed er dyrer på gata enn på landet, når det er omvendt på nesten alt annet..