Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 15854
Er det noen her på forumet som vet hvordan man lager flere vipps kontoer?
Jeg har brukt opp kvota på 100 000kr sendt.
Finnes det noen måte å lage flere kontoer i samme navn?
Slik at man da kan sende nye 100 000kr?

Setter utrolig pris på svar.
Såvidt jeg vet er vipps bundet til personnummer, så en person kan ikke ha mer enn en konto. Tror du får ringe DNB på 04800 og spørre hva som kan gjøres.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Såvidt jeg vet er vipps bundet til personnummer, så en person kan ikke ha mer enn en konto. Tror du får ringe DNB på 04800 og spørre hva som kan gjøres.
Vis hele sitatet...
Har snakket med de på chat, men de virket uvitende.
Det er jo heller ikke første gang freaks har funnet en vei utenom, så tenkte det kunne være lurt å spørre her.
Snakket nemlig med en som sa han hadde flere vipps.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Snakket nemlig med en som sa han hadde flere vipps.
Vis hele sitatet...
Da bør du spørre han.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Da bør du spørre han.
Vis hele sitatet...
Han ville ikke fortelle sin måte.
Pga vi er "konkurrenter" i det vi selger
Jeg kjenner ikke til Vipps, men registrerer at de markedsfører seg mot foreninger. Da går det kanskje an å registrere vipps på org.nummer, og da er det bare å stifte noen foreninger...så har du flere org nummer.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Han ville ikke fortelle sin måte.
Pga vi er "konkurrenter" i det vi selger
Vis hele sitatet...
Spørsmål: er det ulovlige varer som selges?
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Spørsmål: er det ulovlige varer som selges?
Vis hele sitatet...
  • Posta på freak, i undergrunn.
  • Dreier seg om en mer eller mindre tvilsom metode for å omgå sperringene banken har nedsatt. (Jeg antar at DNB ikke lager slike sperrrer for teh lulz?)
  • Omhandler pengebeløp på godt over 100k.
Inntil det motsatte er bevist vil jeg ta utgangspunkt i at TS ikke har helt rent mel i posen, altså. Eller, kanskje 'melet' faktisk er helt rent, hva vet jeg.
Du kan eventuelt prøve å bruke MobilePay. Det kan hende betalingene vil ta opp til en dag lengre i tilfelle dere ikke bruker samme bank, men da skal du få mulighet til å motta/sende penger (hvor grenser er på MobilePay vet jeg dessverre ikke)
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Han ville ikke fortelle sin måte.
Pga vi er "konkurrenter" i det vi selger
Vis hele sitatet...
Måten er vel omtrent samme måte som flere "anonym" telefon, man finner noen som er villige til å la deg bruke sitt personnummer/kontonummer.
Vipps hadde vel ikke vært trygt til å handle narkotika med? Det er jo egentlig vanlig bankoverføring.
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Vipps hadde vel ikke vært trygt til å handle narkotika med? Det er jo egentlig vanlig bankoverføring.
Vis hele sitatet...
Silje i Verdens Rikeste Land laga reportasje i forrige uke om en speeddealer. Der forteller han at han i hovedsak bruker Vipps. Så det brukes tydeligvis

https://radio.nrk.no/serie/verdens-r...-2016#t=41m15s
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Måten er vel omtrent samme måte som flere "anonym" telefon, man finner noen som er villige til å la deg bruke sitt personnummer/kontonummer.
Vis hele sitatet...
Takk for det mest nyttige svaret hittil, jeg har også tenkt den tanken, men vil tro det er en måte utenom også.

Det er ikke stoff det er snakk om, det er kjøp og salg av gjenstander.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Silje i Verdens Rikeste Land laga reportasje i forrige uke om en speeddealer. Der forteller han at han i hovedsak bruker Vipps. Så det brukes tydeligvis

https://radio.nrk.no/serie/verdens-r...-2016#t=41m15s
Vis hele sitatet...
Nei, han sa rett ut "det har hendt" at han har brukt Vipps, totalt fem ganger. Noe som får det til å høres ut som noen spesielle enkelttilfeller, spesielt når han kan håve inn mange tusen på en times arbeid.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Takk for det mest nyttige svaret hittil, jeg har også tenkt den tanken, men vil tro det er en måte utenom også.

Det er ikke stoff det er snakk om, det er kjøp og salg av gjenstander.
Vis hele sitatet...
Så lenge du kjøper og selger lovlige gjenstander, så ville jeg ha ringt banken og forklart at du kjøper og selger X varer rimelig ofte, og at du hadde håpet på at dem kunne ha økt maks grensen din på Vipps kontoen din.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Nei, han sa rett ut "det har hendt" at han har brukt Vipps, totalt fem ganger. Noe som får det til å høres ut som noen spesielle enkelttilfeller, spesielt når han kan håve inn mange tusen på en times arbeid.
Vis hele sitatet...
Sånn går det når man tar ting fra husken (hørte programmet under en 36timer lang biltur). Hørte ikke på linken på nytt da jeg linket den her
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Så lenge du kjøper og selger lovlige gjenstander, så ville jeg ha ringt banken og forklart at du kjøper og selger X varer rimelig ofte, og at du hadde håpet på at dem kunne ha økt maks grensen din på Vipps kontoen din.
Vis hele sitatet...
Har snakket med de, og ringt flere ganger i håp om å treffe en som kan gi meg et smutthull, men ser ut som jeg bare kan legge det på is
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Nå vet jeg ikke helt om det hjelper, men jeg vet at Sparebanken Vest har i alle fall "Vennebetaling", som virker som en konkurrent til Vipps. Så dersom du ikke får til en omvei med Vipps, så kan det gå an å opprette en konto hos Sparebanken Vest og bruke dette.

Info:
https://www.spv.no/kort-og-betaling/.../vennebetaling