Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4330
SafeFinder er et skummelt program som var på PCn min. Jeg slettet den med Fix it programmet. Men det er rester av SafeFinder på maskina. Jeg trykker Start og Søk og skriver inn SafeFinder. Programmet kommer opp men får ikke slettet det fordi det er åpent i Smartbar. Igrunn vet jeg lite om smartbar, men jeg lukker alt og starter maskina på ny, men likevel uten nytte. Dessuten er der en haug med filer tilknyttet SafeFinder, det er .dll filer, vet ikke om jeg skal slette de da, kanskje best å slette programmet først. Noen som har råd her ?
noe i det ja, men jeg tok å brukte Adwcleaner isteden da jeg synes den var enklere å forstå, og med hell, nå mener jeg at SafeFinder ikke er på maskina.
Jeg hadde samme problemet, lastet ned malwarebytes. Den er en av 5 antivirus program som anerkjenner det som et virus, så ikke hvilket som helst antivirus som funker. Scan med malwarebytes og sett alt du finner i karantene så løser deg seg fort
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke bare jeg som sliter med den jævla safefinder. Sett flere tutorials på nettet, men ikke funnet noe som har fungert. Skal teste noe av det som er skrevet over.

Adwcleaner gjorde nytta. Takker og bukker!
Sist endret av hestpåpinne; 25. september 2014 kl. 10:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde det selv...
Bruk taskmanager til å avslutte programmet.
Avinstaller programmet
Slett alle relaterte mapper og filer.(Du må gå inn i mappestrukturen å slette de som er dypest først og så jobbe dge utover)
Kjør regcleaner eller noe som renser opp i registeret.

Og med det så er det borte!!