Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1221
Hei

Jeg har min første ukast på en gamer pc som jeg har lyst å bygge.

Jeg har en liste her som jeg har jobbet med og nå trenger jeg å spisse det opp før jeg starter å bestille dette om snarest mulig. Det skal være nesten billigest.

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...2-D449F9ADB4A2

Jeg vurdere å bytte ut casen, men hva synes du ?
Hva synes du om denne listen ?

Takker for svar. ::
hvis du liker cube caser så ville jeg anbefalt Corsair air 540! jeg bruker den og den er utrolig god å bygge i men ellers ser det bra ut
Skjønner ikke helt hva du skal med den disken på 750GB? Hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt en SSD for operativsystem og ofte bruke programmer.

Jeg hadde også byttet strømforsyning til DENNE siden den er på tilbud, og litt bedre enn den du har valgt.

Ellers synes jeg det ser veldig bra ut! Hvilket kabinett du vil ha må du nok finne ut på egenhånd. Men kan si at jeg både har god erfaring med, og liker:

- Fractal Design, Define R4 (Jeg har R3, meget fornøyd)
- Corsair, 750D (Broren min kjøpte dette nylig, virkelig et fantastisk kabinett! Er ganske misunnelig for øyeblikket. )
Sitat av DustMan Vis innlegg
hvis du liker cube caser så ville jeg anbefalt Corsair air 540! jeg bruker den og den er utrolig god å bygge i men ellers ser det bra ut
Vis hele sitatet...
Fant ikke en med 540W, mens enn med 650W og litt billigere enn det jeg satt på.
https://www.komplett.no/cooler-maste...50w-psu/795138

Finner du en med 540W og billigere enn det, så sleng det på.
mente kabinett da :P
Sitat av DustMan Vis innlegg
mente kabinett da :P
Vis hele sitatet...
Åja -_-. La meg ta en titt da.

Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva du skal med den disken på 750GB? Hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt en SSD for operativsystem og ofte bruke programmer.

Jeg hadde også byttet strømforsyning til DENNE siden den er på tilbud, og litt bedre enn den du har valgt.

Ellers synes jeg det ser veldig bra ut! Hvilket kabinett du vil ha må du nok finne ut på egenhånd. Men kan si at jeg både har god erfaring med, og liker:

- Fractal Design, Define R4 (Jeg har R3, meget fornøyd)
- Corsair, 750D (Broren min kjøpte dette nylig, virkelig et fantastisk kabinett! Er ganske misunnelig for øyeblikket. )
Vis hele sitatet...
Jeg var innpå den for noen minutter siden. Da sparer jeg 100 kroner der.

Det er sant, med 750GB er mye.
Sist endret av Stormforcex; 25. februar 2014 kl. 20:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det jeg ville frem til var at jeg ikke skjønte hvorfor du kjøpte en snurredisk på 1 TB (Seagate) og enda en snurredisk på 750 GB. Bare for å være helt presis, slik at du ikke sitter igjen med lite lagring:

Jeg ville at du skulle velge 120 SSD til OS og noen programmer OG den disken på 1 TB. Beklager at det ble som å snakke til en barnehageunge, men det er jo greiest å være på den trygge siden.
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Det jeg ville frem til var at jeg ikke skjønte hvorfor du kjøpte en snurredisk på 1 TB (Seagate) og enda en snurredisk på 750 GB. Bare for å være helt presis, slik at du ikke sitter igjen med lite lagring:

Jeg ville at du skulle velge 120 SSD til OS og noen programmer OG den disken på 1 TB. Beklager at det ble som å snakke til en barnehageunge, men det er jo greiest å være på den trygge siden.
Vis hele sitatet...
Men, jeg må ikke ha begge? så jeg kan ha en på 250GB eller mindre, siden jeg har en ekstern harddisk på 1TB.


Det er ingen problem, det er derfor jeg har første utkast som hjelp.
Hvilke spill spiller du? Har du planer om å spille nyere spill i fremtiden vil jeg anbefale et bedre skjermkort enn 660. Hva med 760 , 770 eller 780? Spørs hvilke spill du skal spille selvsagt, selvom du sa det billigste.
Listen er oppdater…

Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Hvilke spill spiller du? Har du planer om å spille nyere spill i fremtiden vil jeg anbefale et bedre skjermkort enn 660. Hva med 760 , 770 eller 780? Spørs hvilke spill du skal spille selvsagt, selvom du sa det billigste.
Vis hele sitatet...
Det blir stort sett Wow, Diablo 3, StarcCraft 2 som er mine primære spill i dag.

Jeg hadde den 760 først, men hva er egentlig forskjellen mellom 660 og 760 ?
Sist endret av Stormforcex; 25. februar 2014 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Stormforcex Vis innlegg
Listen er oppdater…



Det blir stort sett Wow, Diablo 3, StarcCraft 2 som er mine primære spill i dag.

Jeg hadde den 760 først, men hva er egentlig forskjellen mellom 660 og 760 ?
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at 760 yter spillet bedre. Ta en titt på det her, så kan du bedømme om det er verdt det eller ikke.

http://www.ocaholic.ch/modules/smart...hp?itemid=1183
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Forskjellen er at 760 yter spillet bedre. Ta en titt på det her, så kan du bedømme om det er verdt det eller ikke.

http://www.ocaholic.ch/modules/smart...hp?itemid=1183
Vis hele sitatet...
Hvilket av de spillene ligner nesten på de jeg har nevnt ?
Hvis du ikke har råd til 760, burde du heller velge 270X fra AMD. Dette yter bedre enn 660, dårligere enn 760.
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Hvis du ikke har råd til 760, burde du heller velge 270X fra AMD. Dette yter bedre enn 660, dårligere enn 760.
Vis hele sitatet...
Har råd til begge, men, det er litt forskjelling meninger på de 3 jeg har nå.
Jeg har selv 760, fra ASUS. Kan si meg veldig fornøyd med det kortet ihvertfall.
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Jeg har selv 760, fra ASUS. Kan si meg veldig fornøyd med det kortet ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Godt å vite.
270x yter i mange tilfeller bedre enn 760. Dette er mitt forslag, endte på 7.7K. Har du ekstra penger ville jeg lagt en skikkelig kjøler, men valgte å ikke gjøre dette da dette imo er valgfritt. Har selv også utrolig lyst på Corsair 540, men valgte ett R4 kabinett da jeg vet dette er ett utrolig bra kabinett.
Sist endret av RabbitPen; 26. februar 2014 kl. 00:35.
Sitat av fatfro Vis innlegg
270x yter i mange tilfeller bedre enn 760. Dette er mitt forslag, endte på 7.7K. Har du ekstra penger ville jeg lagt en skikkelig kjøler, men valgte å ikke gjøre dette da dette imo er valgfritt. Har selv også utrolig lyst på Corsair 540, men valgte ett R4 kabinett da jeg vet dette er ett utrolig bra kabinett.
Vis hele sitatet...
Den R4en har jeg titta på flere ganger og hørt at den lager mindre lyd enn den casen jeg valgte og R4en er stille. Så den er i pendings.

Det er en del gode forslager her.
Sist endret av Stormforcex; 26. februar 2014 kl. 00:57.