Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1339
Har lurt på å kjøpe PS3, men har holdt meg til PC fordi jeg følte det var mer praktisk. PS3 har nesten alle spillene jeg liker til omtrent samme pris som på PC, å kunne se blu-ray filmer er selvsagt en stor fordel, og ikke minst er det mer sosialt. Det eneste som gjør meg i tvil er PS4, som ble annonsert noen uker etter at jeg begynte å tenke på å kjøpe PS3.

Dette er mest fordi at PS3 og PS4 ikke er kompatible (med tanke på at vennene mine går sannsynligvis over til PS4), men også fordi dette blir begynnelsen på slutten for utviklingen av spill til PS3.
Er det i det hele tatt verdt å kjøpe først nå, eller burde jeg vente til PS4 er tilgjengelig og heller satse på den? Vil gjerne høre hva andre ville gjort/kommer til å gjøre.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Ville ventet på PS4 evt. kjøpe en ps3 brukt. Mtp. at på pc kan du skaffe deg singleplayer spill gratis (funker også med multiplayer men er jo ikke alltid det funker med online) så trur jeg at jeg ville holdt meg til pc. Om pcen din er litt utdatert får du fint råd til nytt skjermkort og prossesor for prisen av en PS4 (6000).
Kan være at PS4 kan kjøre PS3 spill siden feks PS2 kan kjøre PS1 spill.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Kan være at PS4 kan kjøre PS3 spill siden feks PS2 kan kjøre PS1 spill.
Vis hele sitatet...
Det er bekreftet at det ikke er bakoverkompatibelt.
Kan legge til at grunnen er fordi PS3 bruker en Cell prosessor imens PS4 bruker x86.