Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 12247
For å være helt ærlig, så kan 0,5 gram være veldig mye å ha i en joint for nybegynnere, med mindre du har utrolig kjipt stasj. Det er ingen spesifikk oppskrift på hvor mye du skal ha i en joint, dette går veldig mye på hvor erfaren og tolerant man er til stoffet. Siden du heller ikke har prøvd det før, vil det jo være mer logisk å heller prøve litt om gangen (0,25 i stedet for 0,5 f.eks.) og heller lage flere joints og føle deg frem. Noen kan bli høye på mindre enn som så igjen.

Roachen lages slik, og helst i litt tykt papir etter min mening, slik at det ikke blir så alt for tett. Eksempel er f.eks. sigarettpakke, den tykkelsen på "papiret" om du skjønner.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Han snakker om roachen.

Jeg bruker å klippe mine av vanlig A4 papir. Helst regninger.
Vis hele sitatet...
Hehehe Men da lærte jeg noe nytt i dag også, hvordan lage en korrekt roach!
Sist endret av majosi; 30. september 2012 kl. 04:29.
Jeg tror du finner tutorials i "den store cannabistråden", hvis ikke så tar du et lett søk. "flaskebong".

Jeg kom på at man ofte blir litt kvalm av tobakk den første gangen, så egentlig ville det vært taktisk å lage noen tynne joints med like mye hasj som du hadde planlagt (aka, mindre plass til tobakk). Lykke til unge mennesker!
Fremtidig narkiss.
Trådstarter
33 6
Takk for svar! Da lager jeg roachen med a4-papir, putter 0,4 gram med hasj oppi tobakken og bruker rullepapir, eventuelt noe annet.
varm opp hasjen med en lighter, og gni den i mindre biter, legg litt tobakk på et "mekkebrett" hva som helst fungerer så lenge hasjen ikke setter seg fast i det, annbefaler et glatt magasin, eller blad. A4 ark funker dritt.
riv opp tobakken, og bland hasjen inn, få det jevnt utover tobakken.

rull opp litt papir, eller en bite av sigarett kartongen/rizzlaen og legg den bakerst før du ruller alt sammen og koser deg
0,5 hasj i én joint er drit mye. Jeg ville også heller laget to joints. Jeg har omtrent 1/4 med hasj til vanlig.
Tenk hvor mange som har begynt med dette før dere, de fleste ganske impulsivt i kanskje dårlige settinger, alle har klart seg fint.
Det jeg er bekymret for er at du/dere tenker og forbereder dere ALT for mye, dere skal ikke bestige everest liksom.
Ta det som det kommer, ikke ha noen forventninger og ikke gjør det dere tror dere skal gjøre ut fra hva dere har hørt eller sett på filmer.
Bare gjør alt dere føler for uten å engang tenke over at dere er påvirket.
Som Beatles sang en gang: "Turn off your mind, relax and float down stream. It is not dying"
Er spent på å høre hvordan det gikk med deg TS, om settingen fungerte for din del osv?
Sitat av HasjTrynet Vis innlegg
Hva må jeg gjøre for å forholde meg avslappet når jeg har røyket jointen? Hva er sjangsene for at ting går til hælvette?
Er det veldig uvanlig å bli høy første gangen?
Vi opplever begge at vi har en meget god viljestyrke. Er det utenkelig at vi klarer å røyke sjeldent / aldri igjen, eller krever det ekstremt mye? ( Vi har fint holdt oss uavhengige av snus. )
Han har kjøpt og sier hasjen ikke lukter noe som helst. Er det slik det skal være?
Er det noe annet vi bør tenke på? Tips og råd?
En ting til: Er det måter å finne ut om hasjen er god / veldig dårlig?
Vis hele sitatet...
For det første synes jeg dere burde vente til dere er eldre, da sjansen for å få problemer med hasj er større jo yngre man er. Men dere er over 15, og da er i hvert fall sjansen for permanente hjerneskader utelukket, noe som er mer usikkert når man er tidlig i tenårene i følge den forskningen jeg har sett. Synes uansett at dette er noe dere bør vente med, og også gjøre i et land der det er lovlig når dere evt. blir gamle nok. Det er ikke noe artig å ha problemer med politiet.

Det er vanlig at folk må røyke mange ganger før de merker noe, så mange som ti ganger er ikke uvanlig. Men det kan også hende man får effekt første gangen. Ingen vet helt hvorfor det er slik, men det er mange som opplever det sånn.

Det er ca. like mange som blir avhengige av alkohol som av cannabis, så sjansen er liten for problemer. Men den er der. Men hva er avhengighet? F.eks. er det mange som drikker flere ganger i uken i studietiden. Er det å røyke hasj flere ganger i uken som student noe verre?

Hvis hasjen ikke lukter noe når man brenner på den er det ikke som det skal være. At den er myk er ikke automatisk noe godt tegn. Det er mye rart som blandes i hasj for å øke vekten. Marihuana er lettere å gjenkjenne som ren, ved å smake på den og tygge den.

Hvis man føler seg uvel kan man drikke noe søtt (!) og bare legge seg og slappe av. Sjansen for at ting går til helvete er liten, det er umulig å ta overdose av hasj. Det verste som kan skje er at man føler seg uvel eller paranoid, og da er det godt å vite at det går over.

Noen få ungdommer kan få utløst psykoser av hasj, det er ikke noe morsomt, og det er vanskelig å vite hvem som får det på forhånd. Da kan man få alvorlige psykiske problemer i lang tid etterpå. Hvis man merker at man reagerer negativt/føler seg rar av det, er det best å la helt være i ettertid. Men som sagt gjelder slike reaksjoner et bitte lite mindretall.
Sist endret av gravejournalist; 1. oktober 2012 kl. 00:30.
Enig med cheese forresten. Slapp litt av. Alt dere har sett på film er fake, og det irriterer meg ganske grønn i de fleste tilfeller.
Sitat av Killuminati Vis innlegg
Ok, før posten min skal jeg bare nevne at jeg er FOR legalisering, så folk ikke misforstår hensikten med den.

Det er for meg underlig at om en 15, nei, til og med 17-åring, skriver en tråd som f. eks 'skal bytte til snus', så får han omtrent 28x flere moralpreken-pregede svar enn disse to 15-åringene som begir seg ut på det grønne landskap.

Food for thought?
Vis hele sitatet...
Herregud så enig jeg er. Ingen moralpreken-freaks som kan svare?
Sist endret av sgt_coke; 1. oktober 2012 kl. 02:07.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Herregud så enig jeg er. Ingen moralpreken-freaks som kan svare?
Vis hele sitatet...
Jeg er jo helt enig. Men jeg tror disse karene hadde røyket den jointen uansett hva slags moralpreken de hadde fått, poenget mitt er at de kan freake av tanken på at de ikke er gammel nok. Cannabis er uforutsigbart.

Jeg røyket ikke før jeg var 18, og det tror jeg enda var et smart valg. Gjør det samme kids!
Jeg vil, som mange andre, oppfordre dere til å vente til dere blir eldre! Selv var jeg som dere da jeg var 15/16, men jeg fikk ikke effekt de første gangene, så jeg la det på hylla. Når jeg ser tilbake er jeg faktisk takknemlig for at jeg ikke fikk effekt. Det kan gå ganske dårlig hvis du blir for glad i cannabis i en alder av 15. Vent til dere blir 18(eller 19, 20 for den saks skyld), dere kommer til å sette stor pris på at dere ventet, og planten forsvinner ikke med det første.
Sist endret av Membranplan; 1. oktober 2012 kl. 11:30.
The lab series
Forman's Avatar
Lurer egentlig litt på hvordan det gikk jeg.. Ble det noe av det eller backa dere ut?? Husker mine første møter med hasj, litt skremmende og nytt men etter tiden forsvant frykten og nå kunne jeg rulla meg en ''J'' uten problem og bare nytt det fra første trekk og til det begynner og ta tak... uuuu nå angrer jeg på att jeg ble busta.. får bare vennte til i desember så skal jeg bake igjenn! blir Canna jule kaker

Fikk faktisk litt julestemning åsså nå
Sist endret av Forman; 1. oktober 2012 kl. 22:21.
Skal røyke hasj for første gang jeg også.

Det jeg lurer på er om jeg kommer til å være vandt til det da morra mi røyket hasj når jeg var i magen hennes?

skal gjøre det med en kompis hos han
Sitat av Elshop Vis innlegg
Skal røyke hasj for første gang jeg også.

Det jeg lurer på er om jeg kommer til å være vandt til det da morra mi røyket hasj når jeg var i magen hennes?

skal gjøre det med en kompis hos han
Vis hele sitatet...
lol nei.....
Sitat av Elshop Vis innlegg
Skal røyke hasj for første gang jeg også.

Det jeg lurer på er om jeg kommer til å være vandt til det da morra mi røyket hasj når jeg var i magen hennes?

skal gjøre det med en kompis hos han
Vis hele sitatet...
Hehe, dette var dagens, takk for den
Sitat av Latechs Vis innlegg
Hehe, dette var dagens, takk for den
Vis hele sitatet...
har jo hørt at du ikke skal røyke og sånt fordi det kan ha en effekt på ungen så who knows.

Mente liksom om kroppen min kan ta det opp, fordi noen må jo "læres" opp i og ta opp stoffet.
Sist endret av VitoScaletta; 2. oktober 2012 kl. 22:04.
i don't see why you're scared to get addicted, jeg røyka hasj for første gang i år, og jeg er 15.
Skjønner heller ikke hva som er så digg med det, ble bare lett i huet og lo litt, thats it.
Skulle ikke mer til før jeg skjønte at det bare er bullshit og jævlig waste med penger..
Dette er min mening om saken, skjønner at du er/var nysgjerrig og ville prøve hasj, sånn var det hos meg også, men jeg er jo selvfølgelig for legalisering av noe som kan kurere kreft, men hvis det bare er før å være ''tøff''. tenk på hva foreldrene dine gjør hvis de finner ut at du har tatt narkotiske stoffer, det var det som skremte meg til å ikke gjøre det en gang til.
Sitat av stianpupp Vis innlegg
i don't see why you're scared to get addicted, jeg røyka hasj for første gang i år, og jeg er 15.
Skjønner heller ikke hva som er så digg med det, ble bare lett i huet og lo litt, thats it.
Skulle ikke mer til før jeg skjønte at det bare er bullshit og jævlig waste med penger..
Dette er min mening om saken, skjønner at du er/var nysgjerrig og ville prøve hasj, sånn var det hos meg også, men jeg er jo selvfølgelig for legalisering av noe som kan kurere kreft, men hvis det bare er før å være ''tøff''. tenk på hva foreldrene dine gjør hvis de finner ut at du har tatt narkotiske stoffer, det var det som skremte meg til å ikke gjøre det en gang til.
Vis hele sitatet...
Har du gjort det flere ganger enn 1 gang? Jeg var også 15 første gangen. Da ble jeg ganske light-headed, andre gangen ble jeg sykt kvalm, og etter det har det vært ganske så digg.
hehe, har bare prøvd en gang, vurderer å prøve firecrackers da
Fremtidig narkiss.
Trådstarter
33 6
Hei og hå!

Beklager for det første at jeg ikke har oppdatert tråden før nå. Jeg veit hvor forbanna irriterende det er.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Vi røyket som planlagt på fredag. Dro ut i skogen, satte opp teltet på en holme og fant omsider frem sakene.

Selv om vi begge hadde forberedt oss ganske så godt nølte vi litt her og der, men jeg tror vi gjorde det nogen lunde riktig.

Slik gjorde vi det:

  • Vi fikk ut all tobakken av en sigarett vi hadde med og prøvde å fjerne de største bitene. (Vi klarte dog ikke å få ut nikotinen før vi gjorde dette).

  • Så rev vi opp hasjen i nokså små biter(på størrelse med fyrstikkhoder). Den var tørr og nokså enkel å smuldre opp.

  • Vi prøvde å blande dette sammen, etterhvert ganske hardt.

  • Vi rullet deretter en slags 'roast' med et a4-ark, og var ikke mer nøye enn at den klarte å holde alt sammen unna å dette ut.

  • Vi prøvde, og klarte etter mye slit, å putte dette inne i det knøttlille sigarettpapiret som desverre var det beste vi fikk tak i.

  • Vi røyket det vi antok kunne kalles en joint.

Jeg tok desverre ikke vare på bildene, men 'miksen' så rett og slett ut som en blanding mellom tobakk og hasj.

Vi sleit også med å finne ut hvor mye vi skulle ha, men fant ut at 2 klumper i hver knøttlille joint ville passe.

Merket vi noe? Nei. Etter den første jointen, som hadde brent helt fint, og som vi hadde røyket og innhalert ned i lungende så godt vi kunne, ventet vi 20 minutter.

Ingen av oss merket noen ting.

Selv om jeg begynte å miste trua allerede rullet vi oss en til. Vi brukte opp all hasjen vi hadde. (Mye ble sølt ettersom vi var fantastisk ræva til å mekke.)

Heller ikke nå ble det noen effekt. Det endte heller med en trist tur ut i skogen hvor vi tilbringte mye av tiden inne i teltet.

Må si jeg er nokså skuffet. Hadde vi bare uflaks?

Vennlig hilsen,
HasjTrynet
burde vært möderatör
Høres ut som om dere lagde alt for små joints med for lite hasj i. Klumpene høres også alt for store ut, da brenner de ikke skikkelig og dere sløser vekk godsakene.

Skaff noe ordentlig kingsize papir før neste gang, og pass på å få smuldret opp hasjen skikkelig slik at den blandes godt ut med tobakken. Et godt nybegynnertips er å lage ferdige cones som dere fyller etterpå, og gjerne gradvis stapper med en sigarett, pensel eller lignende slik at den ikke blir dvask og kjip.
Sist endret av pappabetaler; 3. oktober 2012 kl. 15:28.
Fremtidig narkiss.
Trådstarter
33 6
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Høres ut som om dere lagde alt for små joints med for lite hasj i. Klumpene høres også alt for store ut, da brenner de ikke skikkelig og dere sløser vekk godsakene.

Skaff noe ordentlig kingsize papir før neste gang, og pass på å få smuldret opp hasjen skikkelig slik at den blandes godt ut med tobakken. Et godt nybegynnertips er å lage ferdige cones som dere fyller etterpå, og gjerne gradvis stapper med en sigarett, pensel eller lignende slik at den ikke blir dvask og kjip.
Vis hele sitatet...
Gode tips, takk. Vi skal forberede oss litt bedre når det gjelder "utstyret" neste gang.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tobakk, med tilhørende nikotin er like naturlig som denne hellige planten.
Vis hele sitatet...
Man kan jo stille spørsmål ved hvor naturlig industribehandlet tobakk er. Opptil 600 tilsetningsstoffer kan lovlig tilsettes tobakk, og da synes jeg ikke det kan kalles like naturlig som cannabis lengre.

http://www.tricountycessation.org/to...gredients.html
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av KultNick Vis innlegg
Man kan jo stille spørsmål ved hvor naturlig industribehandlet tobakk er. Opptil 600 tilsetningsstoffer kan lovlig tilsettes tobakk, og da synes jeg ikke det kan kalles like naturlig som cannabis lengre.

http://www.tricountycessation.org/to...gredients.html
Vis hele sitatet...
Innlegget er selvfølgelig satt på spissen, legg merke til ordlyden i innlegget jeg svarte: At noe som vokser i naturen er bare en plante, noe harmløst, men snusen er syntetisk fremstillt i et laboratorium.

Slik feilinformasjon er noe jeg personlig ikke liker å se her på forumet.
Det er ikke mange, men de som tar seg tiden til å motargumentere slikt er gull verdt her på freak.
HasjTrynet: jeg merket ikke noe mine aller første ganger, så det er veldig vanlig. Smuldrer du hasjen i mye mindre smuler er det bedre. Du nevnte tidligere at hasjen ikke luktet, så det er jo ikke så veldig rart at dere ikke merket noe.
Fremtidig narkiss.
Trådstarter
33 6
Hasjen luktet, den. Som sagt bare en misforståelse. Vi kommer til å prøve igjen snart, antakeligvis helga etter høstferien.

Takk for all hjelp jeg har fått!
Er dere nødt til å røyke joints da? Om dere føler det er for komplisert å rulle med tobakk selv, så anbefaler jeg dere å kjøpe/lage en bong, eventuelt ei pipe/maispipe. Da kan dere røyke rent, og slipper styret med å mekke og denslags.

Bare søk rundt på YouTube/Google/forumet her, så finner dere all informasjon dere trenger. Dere får ha bedre lykke neste gang
Fremtidig narkiss.
Trådstarter
33 6
Skal vurdere det
Sitat av HasjTrynet Vis innlegg
Skal vurdere det
Vis hele sitatet...
Vil faktisk anbefale joint til den første gangen. Det å streve med å mekke en joint før man skal røyke får opp god-stemningen som gjør at man gleder seg enda mer til å endelig kunne fyre opp. Blir mer gira over å endelig få finne ut sannheten om hvordan det er å være fjern. Det var ihvertfall slik det var for meg da jeg røyket første gangen :P

Det skal sies at jeg var heldig og ble fjern første gangen for dere kan være uheldige og ikke bli det. Med joint kan dere også kjenne på at effekten kommer sakte og sigende inn. Slik kan dere ha bedre kontroll hvis dere føler at nok er nok om dere skulle få noia eller noe. Finnes mange videoer på youtube som lærer dere å mekke opp en. Det er ikke så vanskelig

Better safe than sorry.

Men skulle dere være helt safe ville jeg vente noen år med å røyke cannabis. Hjernen deres er i utvikling og dere vil ikke ha godt av det. Men det går sikkert bra så lenge dere ikke tar av med røykingen i ettertid.

Kos dere
Sist endret av Mofse; 5. oktober 2012 kl. 22:33.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fremtidig narkiss.
Trådstarter
33 6
Hei! Enda et kjapt spørsmål:

Kan man, hvis man røyker marihuana, rett og slett røyke den uten å blande den med noe?

http://www.youtube.com/watch?v=W6dqIraK-8k

Må bare være helt sikker.

Takk!
Sitat av HasjTrynet Vis innlegg
Hei! Enda et kjapt spørsmål:

Kan man, hvis man røyker marihuana, rett og slett røyke den uten å blande den med noe?

http://www.youtube.com/watch?v=W6dqIraK-8k

Må bare være helt sikker.

Takk!
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem i det hele tatt, de fleste liker nok dette bedre enn å blande med tobakk Da får du kun den herlige smaken, og slipper den tobakksmaken som ødelegger den herlige aromaen til rent weed.
Røyker selv utelukkende bare rent, med unntak da jeg røyker joint med venner, prøver da også ha minst mulig tobakk i jointen. Noen mener at dette er uøkonomisk, men etter min erfaring er det ikke det. Nå røyker jeg mer i perioder enn fast, men bagene jeg har hatt varer lenger da jeg tar små hits her og der fra pipa mi rent enn når jeg mekker joints.
Sitat av HasjTrynet Vis innlegg
Hei! Enda et kjapt spørsmål:

Kan man, hvis man røyker marihuana, rett og slett røyke den uten å blande den med noe?

http://www.youtube.com/watch?v=W6dqIraK-8k

Må bare være helt sikker.

Takk!
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Bare folk som røyket sigaretter som stapper tobakk i en pot-joint. Det er deilig å røyke en feit 100% marry jane.
Jeg har ett spørsmål, funker det å røyke brunt rent i en pipe eller må det blandes med tobakk?
Og hvordan blir effekten da ifh en joint?
Sitat av Incipio Vis innlegg
Jeg har ett spørsmål, funker det å røyke brunt rent i en pipe eller må det blandes med tobakk?
Og hvordan blir effekten da ifh en joint?
Vis hele sitatet...
Funker ut,erket rent i pipe. Man "mister mindre, smaker bedre, men det kan vært litt harskt. Men fåretrekker denne måten,selv
Husker første gangen min med dama, uuuh. vi lo av værandre i flere timer og hadde awesome sex og sovna.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Funker ut,erket rent i pipe. Man "mister mindre, smaker bedre, men det kan vært litt harskt. Men fåretrekker denne måten,selv
Vis hele sitatet...
Da er det bare å vente på pipen fra DX . Men hvordan hakker du det opp, klumper eller nesten som pulver?
Sitat av Incipio Vis innlegg
Da er det bare å vente på pipen fra DX . Men hvordan hakker du det opp, klumper eller nesten som pulver?
Vis hele sitatet...
Pleier å bli flere små kuler, det som funker best for meg, men viktig at du bruker en rist under bruningen
Fremtidig narkiss.
Trådstarter
33 6
Takk. Elsker dere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ta det fra en som er 17 og har sett sitt av hva narkoverden har å by på:

1. ikke la det bli en vane! hasj dreper ikke, men det gjør ihvertfall ikke under for hverdagen din om du røyker kostant i lengre perioder sånn som jeg gjorde.

2. ikke få noia! ikke tenk at du er føkkt i sekundet det kommer noen

3. ta forhåndsregler, tenk på hva dere skal gjøre om det og det skjer.

4. ikke røyk vekk problemer, selvom det kan virke enkelt.

5. KOS DERE, men husk, det er ett ulovlig rusmiddel. og om det ikke er fysisk avhengighetsskapende, har det ihvertfall sin psykiske tiltrekkingskraft
Sitat av drittsekken Vis innlegg
ta det fra en som er 17 og har sett sitt av hva narkoverden har å by på:

1. ikke la det bli en vane! hasj dreper ikke, men det gjør ihvertfall ikke under for hverdagen din om du røyker kostant i lengre perioder sånn som jeg gjorde.

2. ikke få noia! ikke tenk at du er føkkt i sekundet det kommer noen

3. ta forhåndsregler, tenk på hva dere skal gjøre om det og det skjer.

4. ikke røyk vekk problemer, selvom det kan virke enkelt.

5. KOS DERE, men husk, det er ett ulovlig rusmiddel. og om det ikke er fysisk avhengighetsskapende, har det ihvertfall sin psykiske tiltrekkingskraft
Vis hele sitatet...
Du er 17 og påstår at du vet hva narkoverdenen byr på? Dummeste jeg har hørt..
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Du er 17 og påstår at du vet hva narkoverdenen byr på? Dummeste jeg har hørt..
Vis hele sitatet...
Hva skal det bety? En 17-åring er i fin stand til å forville seg inn i ganske lugubre miljøer. Ingen påstår at han vet alt, men at han har sett mye som ikke er særlig lekkert er ganske realistisk.