Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2672
Hei jeg er gutt på 19 som trenger hjelp til å røyke hasj. Jeg har tobakk og en liten "hasjball" jeg vet ikke hvordan jeg skal røyke den, jeg har hørt man trenger bare 1/4 av ballen men jeg vet ikke hvordan man deler ballen ?!
varm opp "ballen" med lighter til den bobler, så gnir du det inn i tobakken, prøv å få så lite klumper som mulig, pulvermekk er best hvis du skal ta det på bong!
Blir ikke hele ballen brent opp da, tenkte det gikk å bruke den flere ganger lizzom ?!
Hvot mange gram er denne "ballen"?
Tror det er ca 1-2 gram !
Jeg pleier å ta den delen jeg trenger, om du har en klump på 1 - 2 gram, så tar du av ca 0.3 G. Bare ta det med øyemål. Jeg legger så klumpen i håndlaten, sprer lighter flammen raskt over slik at den blir myk, og klipper den opp i små biter og blander den jevnt utover tobakken.
Noen tips?
Dette skal vel være i rusmiddel-forumet.
Først må du veie klumpen, for å finne ut hvor mye du faktisk har. Så kan du dele den opp i så mye som du vil røyke, 0.2-0.5 er vel en grei dose. Deretter stikker du en nål eller lignende gjennom den lille klumpen med dosen din og varmer den godt opp til den er myk nok til å kunne gnis inn i tobakken fra en sigarett, eventuelt rulletobakk om du kutter det opp.
Lag en "roach", finnes flust av tutorials på nettet. Så ruller du mekket i et rullepapir, og fyrer opp.
Men ballen er hard, det går ikke å rive opp, skal jeg bare varme hele da ?!
Sitat av Jinnkilla Vis innlegg
Men ballen er hard, det går ikke å rive opp, skal jeg bare varme hele da ?!
Vis hele sitatet...
Er ikke noe problem å varme hele, bare ikke "brenn" den.
http://www.youtube.com/watch?v=mfF79...eature=related Der har du det Titt litt mer rundt på youtube, så finner du fort ut hvordan du gjør det.
"Basic" greiene for å gjøre det er ca. :
1. Del opp hasjen til små biter.
2. Bland det ut med litt tobakk.
3. Rull det i en joint.
4. Røyk det.
Sitat av Jinnkilla Vis innlegg
Noen tips?
Vis hele sitatet...
Ta et lite søk på YouTube. Jeg tror burde se hvordan det gjøres, så du ikke ødelegger klumpen din.

Har du så mye som 2g, tar du MAKS 1/10 siden du tydeligvis ikke er en erfaren røyker.

Kos deg
Sist endret av Brassman; 11. november 2012 kl. 16:26.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Tobakk på en liten tallerken -> ta ca 1/4 av klumpen din og klem den delen helt flat (Mulig du må varme den litt først hvis den ikke er myk nok) -> Når den er flat, legg den oppå tobakken og varm hele overflaten på hasjen -> Bland med fingrene. Nå skal alt blande seg fint og jevnt. Sist men ikke minst: Kos deg!
Hvis hasjen er bra kvalitet kan man ofte varme den inni hånda slik at den er mulig å rive opp etterpå.
Jeg pleier å bare rive med en gang (kommer ann på kvaliteten) men siden dette ikke går bør du varme den med hånda. Etterpå river du så små biter som mulig. Se på youtube hvordan du lager en joint.
Jeg pleier å bruke kort for å "tucke" rullepapiret under mekket.

Her er en video som viser hvordan jeg gjør det:
http://www.youtube.com/watch?v=JhxJg65Z5ik
Sist endret av wannabehandyman; 11. november 2012 kl. 16:25.
Sorry for å stjele tråden, men har ett spørsmål;

Om jeg skal røyke hasj i en bong (for å ikke waste), da kan jeg bare røyke det rent ja? Er vel ikke noe vits i å blande det med tobakk, tobakken er vel for å blande ut jonene? Har røyket hasj i bong på aluminiumsfolie en gang før, det funket bra.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Sorry for å stjele tråden, men har ett spørsmål;

Om jeg skal røyke hasj i en bong (for å ikke waste), da kan jeg bare røyke det rent ja? Er vel ikke noe vits i å blande det med tobakk, tobakken er vel for å blande ut jonene? Har røyket hasj i bong på aluminiumsfolie en gang før, det funket bra.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendig å blande med tobakk nei. Du klarer fint å tenne alt sammen, så lenge du holder lighteren på mekket ditt litt, mens du trekker ned
Varm opp hasjen med lighter så den blir myk, ikke varm den så mye at den brenner men bare så du kan forme klumpen med hendene. derreter smuldrer du opp hasjen så det bli så småe klumper som mulig og blander det i tobakken. Varm gjerne opp tobakken og hasjen sammen og "Gni" det sammen så det blander seg fint.

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Sorry for å stjele tråden, men har ett spørsmål;

Om jeg skal røyke hasj i en bong (for å ikke waste), da kan jeg bare røyke det rent ja? Er vel ikke noe vits i å blande det med tobakk, tobakken er vel for å blande ut jonene? Har røyket hasj i bong på aluminiumsfolie en gang før, det funket bra.
Vis hele sitatet...
Ja, du kan røyke det rent. Ikke noe problem, blir bare litt vanskeligere og sette fyr på
haha, er det mulig.
Til og med jeg skjønte dette uten noe kunnskap før jeg satt i gang og lagde min første joint.

Du kan gjøre det på enkle måten, dra av en liten piece også tar du av biter så småe som mulig
og legger oppa tobakken, bare bland tobakken med krydderet i også kan du sette igang og rulle.
Del den opp i la oss si fire biter. For å myke den opp så varmer du lett med flammen fra en lighter, men ikke la hasjen brenne. hasj blir bløt når den er varm.
Så tar du tobakk tilsvarende en sigarett (jeg bruker som regel ca. 1g pr 1 sigg)
Gni tobakken litt og fjern store, harde hestesko fra tobakken.

Når du har gjort det, så legger du en bit hasj oppå tobakken, mens du holder flammen mot hasjen slik at hasjen blir varm og myk. Hasjen skal ikke brenne, men ikke få panikk dersom den tar fyr, da må du bare slukke den, men forsiktig så du ikke brenner deg Ikke godt å mekke med svidde fingertupper :P
Gni hasjen godt inn i tobakken. Hvis det blir klumper så kan du dele dem med fingrene/neglene.


Når du skal røyke det, så kan du enten rulle en joint, eller så kan du røyke det i pipe eller bong. Du kan prøve deg fram på doseringen på hasj i tobakken, siden du ikke vet hvor mye hasj du har.
Sist endret av Klorofyll; 11. november 2012 kl. 16:45.
Er det bare meg som synes det er helt forjævlig sterkt og røyke rent med hasj på bøtte/bong. mitt inntrykk er at rett mengde tobakk sammen med hasjen gjør den litt mildere og enklere og trekke ned.?
Det går helt fint å varme en kniv og skjære gjennom som smør, folk som har litt større mengder gjør jo det. Ser ikke hvorfor du ikke skal bruke den metoden du også da.
Sitat av Meeru Vis innlegg
Er det bare meg som synes det er helt forjævlig sterkt og røyke rent med hasj på bøtte/bong. mitt inntrykk er at rett mengde tobakk sammen med hasjen gjør den litt mildere og enklere og trekke ned.?
Vis hele sitatet...
Jepp, er sterkt som faen.
Sitat av Meeru Vis innlegg
Er det bare meg som synes det er helt forjævlig sterkt og røyke rent med hasj på bøtte/bong. mitt inntrykk er at rett mengde tobakk sammen med hasjen gjør den litt mildere og enklere og trekke ned.?
Vis hele sitatet...
Tror det avhenger om man liker tobakk eller ikke. For min del røyker jeg alltid både grønt og brunt rent og synes det er mye mildere for halsen. Smaken blir også mye bedre.
Sitat av Daffiestlime Vis innlegg
Først må du veie klumpen, for å finne ut hvor mye du faktisk har. Så kan du dele den opp i så mye som du vil røyke, 0.2-0.5 er vel en grei dose.
Vis hele sitatet...
Sorry for at jeg låner tråde litt her, men vet noen om hvor jeg kan skaffe en billig vekt som fungerer? Enten online eller i butikk
Jeg har røyka både brunt og grønt rent som var smooth i halsen, men jeg har også røyka rent som var vondt som f!
Weed som er kura dårlig kan også være veldig sterkt i halsen.

Jeg blander med tobakk rett og slett fordi da blir jeg ikke røyksugen på flere timer. Har kutte ned masse på siggene etter at jeg begynte med cannabis
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Jeg pleier å ta den delen jeg trenger, om du har en klump på 1 - 2 gram, så tar du av ca 0.3 G. Bare ta det med øyemål. Jeg legger så klumpen i håndlaten, sprer lighter flammen raskt over slik at den blir myk, og klipper den opp i små biter og blander den jevnt utover tobakken.
Vis hele sitatet...
klipper det i biter? når jeg brenner blir det fint pulver som jeg gnur inn i fin tør tobakk
Nå som vi først er inne på temaet: Er det rett at hasjen skal bli helt sort når man har røyket den? Røyker den straight up i pipe, og når jeg er ferdig ser det ut som kull eller noe sånt. Jeg får ikke noe særlig buzz av den heller. Bruker lighteren helt innpå, den kan vel ikke bli for brent, eller? Er for øvrig den første typen jeg har prøver så det kan godt hende det bare er jævlig dårlig hasj :P
Sitat av tritone Vis innlegg
Nå som vi først er inne på temaet: Er det rett at hasjen skal bli helt sort når man har røyket den? Røyker den straight up i pipe, og når jeg er ferdig ser det ut som kull eller noe sånt. Jeg får ikke noe særlig buzz av den heller. Bruker lighteren helt innpå, den kan vel ikke bli for brent, eller? Er for øvrig den første typen jeg har prøver så det kan godt hende det bare er jævlig dårlig hasj :P
Vis hele sitatet...
God hasj skal bli helt hvitt.
Sitat av tritone Vis innlegg
Nå som vi først er inne på temaet: Er det rett at hasjen skal bli helt sort når man har røyket den? Røyker den straight up i pipe, og når jeg er ferdig ser det ut som kull eller noe sånt. Jeg får ikke noe særlig buzz av den heller. Bruker lighteren helt innpå, den kan vel ikke bli for brent, eller? Er for øvrig den første typen jeg har prøver så det kan godt hende det bare er jævlig dårlig hasj :P
Vis hele sitatet...

Den skal bli til aske ja... :P Men om den bare er svart rundt og du klemmer på den og den fortsatt er brun inni så er den ikke ferdig røykte opp.