Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  261 27892
Var innpå teamet under middagsbordet med kusinen min som er 6 år eldre enn meg. Hun fortalte litt om når hun begynte å drikke og jeg merket at det var forskjell i forhold til meg.

Så spørsmålet mitt til dere er:
Hvor gammel var du? Hvor mye? Hva slags type alkohol? Drakk du regelmessig?

Tenker ikke på når man tok sin første slurk, men mer når du drakk det "frivillig" og ble full. Det er veldig individuelt pga miljø. Så er bare litt nysgjerrig på hvordan dere startet å drikke.
Vel.. Jeg var vel 15 kan jeg tenke meg.. Husker jeg og noen kompiser reise på telttur og haddde med oss hver sin smirnoff north, og drakk de. Et par helger etterpå hadde vi også 8 glassflasker cider eller noe i den duren.. Har siden det tatt meg en helg i blandt.
Første gang frivillig full: 11/12 år. Det var da engangstilfelle og drakk ikke etter det før jeg ble omtrent 14. Da gikk det i bygdefester, HB/Altfor sterk sprit/jungelsprit stjålet fra barskap. Var veldig mange episoder med spy for å si det slik. Det mystiske ved det hele er at på den tiden så var det fylla omtrent hver eneste helg, men straks man fylte 18 så var sjarmen borte og drikker nå i en alder av 19 en gang hver 2. måned.
Første gang jeg ble full var jeg 16 år, da var jeg frivillig på fylla! hadde fått drekka spandert av mor og i tillegg så var det rockefestivalen, da gikk 8 pack med tuborg ganske fort! hahaha, det var good times ! absolutt et bra minne
Fikk også smake på Hb og mickey finn den dagen^^
begynte seinest i vinterferien. aldri vært full...
Første gang jeg frivillig var full, var på lan med noen kammerater, vi hadde kjøpt en kasse øl på deling, og alle blei rimelig fulle av det kan du si. Vær gang vi hadde lan, så hadde vi en kveld vi satt og drakk, og vi hadde lan ofte.. :P
Bygdefest når jeg var 15
Og det gikk ikke i øl, det var mer Vikingfjord, Bacardi, Mickey Finn,Hot'n Sweet osv.
Ble vel et par liter tilsammen

Etter det har det vel ikke vært mer enn på slike bygde/private fester. Jeg setter meg ikke ned en fredagskveld å drikker (foran foreldrene mine), for å si det sånn.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
I 8-klasse i alderen 13-14 år var de gangene jeg drakk flere ganger i året og "startet" å drikke.
På denne tiden drakk jeg ved spesielle anledninger, type alene-hjemme fester osv. kanskje 5-6 ganger totalt i året.
Denne tiden var det litt spritsmaking, men det gikk mest i smirnoff ice og øl vi måtte tvinge ned.

Etter dette har det vel hatt en jevn økning i hvor ofte jeg drikker, og jeg fyller 18 til sommeren.

Første gang full var litt tidligere enn det, delvis uplanlagt og med sprit.
12 år på 13 års bursdagen til en venn.
Var akkurat fylt 15 år. Jeg var hjemme hos en kompis og spilte Wii Sports -tapte du måtte du shotte hjemmebrent som faren hadde laga.

Jeg elsker bygda
Sist endret av Kimer28; 23. april 2011 kl. 11:40.
Bygdefest som 15-åring. Var de yngste, å det var stas
Fyller 20 i Mai. Har aldri rørt alkohol og har heller ikke planer om det! La dette være en inspirasjon for dere som ennå ikke har begynt, ikke prøv!
Begynte når jeg var rundt 14. Da gikk det i sprit om jeg fikk tak i, og ellers mickey finn og kalinka. Angrer på at jeg begynte så tidlig, da gleden forsvinner litt når du blir eldre. Hadde jeg fått valgt på nytt ville jeg venta til jeg var rundt 17/18 som jeg er nå.
Første gangene jeg drakk var på hyttatur med noen kompisser, da var jeg 14. Men begynte å drikke skikkelig før jeg ble 15, drikker det meste, men øl og HB for det beste
Var vel 15 eller 16 år da jeg og et par kompiser hadde skaffet oss en kasse øl og noe jäger. Var en festlig kveld til tross for oppkast på vegg-til-vegg-teppet som i øyeblikkets hete ble sugd opp med støvsuger og dermed glemt.
Jeg gikk i 8-klasse, sneik meg ut etter at mamma og pappa hadde sovnet, og drakk meg dritings sammen med en kompis.
15 år, dama jeg hadde den gangen tok med meg på konsert og sa vi skulle drikke. okei for meg liksom...

Men så sa hun vi skulle drikke hjemmebrent, da reagerte jeg slik:
"HJEMMEBRENT?! MAMMA HAR SAGT DET ER FARLIG!!! ER DU DUM????"

Den dag idag smiler jeg når jeg husker hvor full jeg var... det var den BESTE fyllekula jeg noensinne har hatt og nå drikker jeg HB jevnt
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Er det ingen som begynner med å ta seg en øl nå og da? Alle starter med fjortis-fylla?
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Er det ingen som begynner med å ta seg en øl nå og da? Alle starter med fjortis-fylla?
Vis hele sitatet...
Sparer tid med sprit vettu
Jeg er ikke 100% sikker, men kan tenkes at det er omtrent 10 år siden jeg var full for første gang. Da var jeg altså 13. Jeg startet dog ikke å drikke før jeg var 16-17. Tror faktisk jeg var mer på fest og byen som syttenåring enn attenåring.
første gang jeg drakk alchohol eller ble nokså full var utenfor en bensinstasjon på en onsdag i åttende klasse, kompiss hadde tatt med seg noe saker ifra barskapet til mor og far som både smakte faen og helvette. men anyway drakk det og gikk senere på elevkveld ^^
Jeg har storsett samme historien som mange andre her. Jeg drakk først et par ganger før jeg var 16, men var aldri skikkelig full. Så kom tida hvor jeg oppdaga HB og drakk det jevnlig fra sommer jeg var 16, helt til "dealern" vår ble busta og vi innså hvor drit det var og begynte med pol-sprit. Går i perioder fra jeg drikker hver helg til en gang i mnd.
Første festen var vel da jeg var 15 år, begynte dog rolig med 2-3 cider. Var nok ikkje full før Tyrkia ferien med familien i høst altså 16 år gammel. Satt å shottet sammen med en gjeng jeg møtte der nede til langt på natt, og det gikk i raki og vodka for det meste. Vært full flere ganger etter det, men føler at jeg har lært at fylla ikke er målet lengre. Heller ha ei god tid med venner og ta seg noen pils evt litt sprit.
Første gang jeg var full var jeg 7 år. Bestemor hadde ei flaske lakka (multelikør) under kjøkkenvasken, jeg trodde det var saft! Ble funnet en stund senere, sovende under kjøkkenbordet i bar overkropp, og helt klissete av lakka. Ble umiddelbart kjørt til sykehus for pumping, men jeg hadde ikke så veldig stor promille, så jeg fikk ligge på sykehuset i 8 timer til overvåkning mens jeg sov av meg rusen. Husker lite av dette nå, men jeg kan betrygge dere med at jeg blir minnet på det på hver fuckings familiesammenkomst!

Jeg begynte å dra på fest når jeg 15-16 år. Drakk datidens rusbrus eller cider (som jeg fikk hjemme) så supplerte jeg med sprit som var stjålet hjemme eller bygdekjøpt hb.
Var vel rundt 14 - 15 år da jeg først drakk. Og da delte jeg og en kompis 1 liter med Famous Grouse, whiskey for dere som lurte, da ble vi rimelig fulle begge to. Etter det har det bare gått i Øl, Hansa Fatøl, det beste av det beste! Hvor ofte jeg drikker varierer veldig, er som regel bare på fester, grilling, eller pilsing med gutta, kan være alt fra 0 - 3 ganger i måneden, spørs om noen er hjemme alene eller ikke egentlig
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fyller 20 i Mai. Har aldri rørt alkohol og har heller ikke planer om det! La dette være en inspirasjon for dere som ennå ikke har begynt, ikke prøv!
Vis hele sitatet...
Beklager. Er nok ikke veldig.. inspirerende. Husk at dette er nFF, som har dette underforumet. (:

Smakte for første gang da jeg var 18. Om jeg har vært full noen gang er jeg meget tvilende til. To tilfeller med merkbar alkoholrus; 18 (russetid) og 19.

Alkohol sist inntatt rundt juni ifjor. For me, vatn is the shit!
Sist endret av Jonta; 23. april 2011 kl. 14:43.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Veldig mange like historier her... Var vel 15 år og sammen med 2 andre hadde vi skaffet 2 kasser med tuborg fra en ICA på bygdøy allé, for så dra til Huk på bygdøy sammen med klassekamerater og noen venninner. Ble der utover sommerkvelden, badet, spiste potetgull med grus(ingen merket forskjellen) og hadde en super klineorgie.

Good times...
Rett før jeg fyllte 16 dro jeg på min første hjemmefest. Ble påspandert Captain Morgan, og det fallt i smak for å si det sånn. Ble full nok
Litt før jeg ble 18 startet jeg. Drikker omtrent aldri siden jeg ikke liker å bli fyllsjuk, så da tar jeg heller en joint eller 3 i stede
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fyller 20 i Mai. Har aldri rørt alkohol og har heller ikke planer om det! La dette være en inspirasjon for dere som ennå ikke har begynt, ikke prøv!
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med det ? Det er gøysomt
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fyller 20 i Mai. Har aldri rørt alkohol og har heller ikke planer om det! La dette være en inspirasjon for dere som ennå ikke har begynt, ikke prøv!
Vis hele sitatet...
Jeg fyller 26 i september. Jeg drikker ikke og har heller aldri gjort det, men jeg synes det blir for dumt å si at andre ikke skal gjøre det. Det må hver enkelt person selv få bestemme, men jeg vil nok si at folk kan prøve å styre unna grøftefyll.
Jeg var 17 første gang jeg ble full...endte nesten med at jeg knuste trynet på en dude jeg ikke liker fordi han likte en dame som liker meg, på en rar måte. han ble sjalu og fryktelig sinna. så har ikke tatt meg noenting etter det med tanke på at jeg faktisk ikke klarer å kontrolllere meg, og med det jeg kan skade noen :/
Var full første gangen når jeg var 14, en sekser Tuborg i Slottsparken og litt sånt. Hadde smådrukket litt før det, begynte ganske regelmessig etter det.
Starta når jeg var 13år,endte skikkelig på fjortis fylla med hjemmebrent.Jeg blei faktisk "tatt" av foreldra mine.,kjipt.Uansett endte med at jeg drakk så og si vær fredag/lørdag gjennom hele ungdomskolen.Og det i gikk kun i sprit,klarte ikke og drikke øl før jeg var 16-17år.
Hadde nettopp fyllt 14 og skulle på fest hos ei jeg kjente. Jeg kjente en som kjente en som kunne kjøpe alkohol, og fikk han til å kjøpe en flaske med noen grusomme lakrisgreier til meg. Det ble en veldig bra kveld tatt i betraktning av at det sikkert er den dyreste spriten jeg noen sinne har drukket, og at den egentlig ikke var noe god.
Edit_skal nevnes at jeg sliter endel med alkoholproblemer nå,ikke alltid så smart og drikke så voldsomt mye i ungdomstiden.
Bynte vell i overgangen fra 7-8 klassn, med en halvliter heimbrent rett fra bonden, jeg og en kompis delte det, begge ble sørpe dritings, etter det har jeg vell drukket minst en gang i måneden i flere år sammen med venna
Begynte da jeg var i Hellas som 13 aaring (er forresten i der naa ogsaa, som du kan se av skrivemaaten ) med drinker, foretrakk Pina Colada
Jeg drakk første gang da jeg var 16, whisky og cola (ble vel totalt 12 shots før jeg blacka ut og kasta opp osv), ble så fullesjuk (3-4 dager) at jeg ikke rørte alkohol før et par mnd før jeg ble 18, da ble det 1-2 ganger i mnd, til jeg fylte 18, da var det stort sett hver helg frem til jeg ble 20, og jeg etterhvert ble gravid.
Nå er jeg 22 og gravid med nr to, men drikker langt i fra 1 gang i mnd (når jeg ikke er gravid vel og merke). Vokst opp nå
begynnte å drikke i 8klasse.. Good times!
edit: altså 13åring..
Sist endret av iGnome; 23. april 2011 kl. 17:42.
Jeg er 16, jeg tar meg en cider her og der. + Litt smirnoff ice visst jeg får tak i det.
Sist endret av alicante55; 23. april 2011 kl. 17:45.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Jeg er 16, jeg tar meg en cider her og der. + Litt smirnoff ice visst jeg får tak i det.
Vis hele sitatet...
Liker ikke å ta denne matcho mann rollen, men var på en fest med noen 16åringer her får ikke så lenge siden.. da jeg så det..!.. en 16åring som brakk seg på cider!!! HVA HAR SKJEDD MED VERDEN??!?!??
Full første gangen når jeg gikk i niende. Latterlig lave mengder som skulle til.
Men begynte ikke å feste før jeg var konfirmert, da er det akseptert å dra på fest her. Festa så godt som hver eneste helg første og andre året på videregående, men fikk nok av alkohol for en stund og skjønte at det fantes sunnere og bedre alternativer til rus. Nå drikker jeg ca 1-2 ganger i måneden max!
Var vell 13/14 år når jeg prøvde heimert på bygdefest

Etter de første gangene har det vært rolig. Har prøvd å drukket med måte
Min første gang var vel når jeg var rundt 15 tenker jeg. Stjal en flakse Gin i barskapet til mamma, fikk også 2 bokser svensk-kjøpt øl av hun til å ta med(2,8% ). Gin'en blandet jeg ut med sitronjuice, sånn gul flaske på butikken som ser ut som en sitron. Fy søren så teit; gikk jo rundt med sånne halvsure oppstøt i tre dager etterpå
Og ølen ga jeg bort mot en cola siden jeg ikke likte øl.
Ble hentet av mamma i 01:00 tiden på kvelden. Dritings og fnisende.
Var en gøy kveld.
Utenfor skolen sammen med kompiser, ca en halv flaske absolutt vodka. Var 15 år.
Jeg drakk vel første gang da jeg var 13, men rørte ikke alkohol siden før jeg var nesten 19år.
9 år på hb, spydde halve natta.
Bygdefest i fjøset som 15åring det endte med knall og fall, selvpåføring av diverse ekskrementer, hvalross modus, bevistløs modus, gulpe modus. Vokna opp hjemme i en stol uten underbukse å var jævlig fornøyd over at jeg hadde det så bra til å ha gjort så lite, fant senere ut hvorfor jeg var så jævlig øm og blå på solar plexus, hvor underbuksa og de andre klæra mine var, hvorfor min splitter nye w902 var knust, og hvorfor jeg hadde spy ånde og ikke husket noen ting. Pappa har alldri passet bedre på barskapet sitt... Nå går det mest i HB og Hembrygt øl.
Merker også at nå som jeg snart er 18 begynner gleden ved å drikke på bygdefester borte.

Bygda er digg!
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Bestekompisen min fant 8 flasker russisk vodka på loftet som hadde blitt gjemt bort etter et bryllup på 90'tallet.
Jeg kjøpte umiddelbart 2 flasker, var 13 år gammel og hadde aldri vært på spritfylla før.

Du kan tenke deg selv hvordan det gikk.