Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 945
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tenkt til å prøve å mikrodosere og jeg lurer på om jeg kan lagre syra i sprit som f.eks aquavit eller lignende. Eller er det lurest med sterilt vann?
Har forresten sukkerbiter, men tror ikke det vil være noe problem?
Å hva kan jeg eventuelt lagre denne væsken i?
Også lurer jeg på om apoteket selger løse pumper.
Takk for svar
Skal du lagre over tid er sprit lurest, ja, med tanke på bakterievekst, etc. Jeg ville brukt flaska spriten kom i.
Pumper = sprøytekanyler? Ja.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ikke kanyler, men sprøyta, til å måle. Lurer på om jeg må kjøpe hundre stykker liksom.
Ville anbefalt dråpeflaske i mørkt glass (kjøpes på apotek - veldig enkelt å dosere). Eg blander 20% vodka og 80% battervann (for å unngå spritsmak). Spriten tar knekken på alt av bakterier, og batterivann er i utgangspunktet sterilt. Lagres i kjøleskap og den kan stå lagret i fleire måneder/år før du vil merke at den blir svakere.
Sist endret av Sofakongen; 14. januar 2018 kl. 03:08.
Sorry. Jeg sa feil. Men uansett kan du kjøpe pumper enkeltvis.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke kanyler, men sprøyta, til å måle. Lurer på om jeg må kjøpe hundre stykker liksom.
Vis hele sitatet...
Be om en doseringssprøyte, koster kanskje 5+ noen kroner.