Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1264
Hei! Skal kjøpe inn til å bygge pc for første gang. Har satt sammen en liste med deler. Mitt spørsmål til dere er rett og slett om lista ser grei ut som den er, ville dere byttet ut noe og gjerne begrunn hvorfor.. Har gått for en 480 GB SSD istedenfor en mindre SSD + en HDD av den simple grunn at jeg har ikke bruk for en masselagrings enhet for øyeblikket. Kan også nevnes at jeg har skjerm tastatur og mus. Skjermen er forøvrig 1080p

Her er lista : http://www.prisjakt.no/list.php?l=315789&view=m

Takker for svar!
Sist endret av BiggestKappa; 19. november 2016 kl. 14:00.
Viss du kan ville jeg ventet til black friday, som jeg tror er neste veke. Skal ikke se bort ifra at du kan få 1070 for en grei pris viss du er villig til og bruke ca 1000kroner mer.
Kanskje du greier og få en pc med 1070 mtp det ikke er usannsynlig du kan spare inn 500-1000 på andre deler viss det dukker opp gode tilbud.
Proshop har hatt gode tilbud på palit sine 10** tidligere, ser en del snakker varmt om det merket, treger litt på at jeg ikke slo an på palit for 6k istedenfor evga 1080en jeg sitter med nå. Selv om jeg er fornøyd, selv om jeg venter på pads. Da dem kødda det til for seg..
Kjøleren til palit er vell og merke 2,5slot. Så kjøleren er ganske massiv.

Ser forsåvidt bra ut, ut ifra det lille jeg vet. Men tror ikke du vil trege på og gå for 1070 istedenfor 1060. Spesielt viss du ikke behøver og betale så mye mer for hele pakken viss du er heldig med black friday kampanjen. Jeg rekner med populære produkter som asus hovedkort\intel 6600k er noen av tingene en eller flere nettbutikker vil selge til redusert pris..
Sist endret av sneipen; 19. november 2016 kl. 22:14.
Tenkte å vente til black friday ja, hvis jeg kommer over et 1070 kort på tilbud som jeg liker kjøper jeg nok det. Men det kanskje er litt overkill for 1080p gaming?
Nei, det synes jeg ikke. Synes 1070 virker perfekt til 1080p, og mtp utviklingen går en vei. Spill blir tyngre så er 1070 ett bedre alternativ viss man vil prøve og kjøre spill på ultra med god fps. Men det kommer an på øyet som ser.

Kan og nevne at noen spill liker god ram, bf1 er ett av dem. Viss jeg ikke husker helt feil så bar det ganske stor forskjell mellom 2***mhz og 3000MHz. Detter er ikke noe som vil koste meir. Men anbefaler deg og sjekke utube. Gamersnexus eller hva kanalen heter kan anbefales. :-)
Sist endret av sneipen; 20. november 2016 kl. 09:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg synes det skjermkortet er svakt i forhold til hva maskinen koster. Har du faktiske planer om å overklokke? 90% av alle vennene mine som har kjøpt PCer med mulighet for det har aldri brukt det, og ytelsesøkningen er minimal om du ikke dedikerer mye tid til det.

Jeg hadde valgt bort Z170 hovedkort til fordel med ett med et billigere chipset og byttet ut prosessoren med en versjon uten "K" (K=Opplåst for overklokking). I tilegg eventuelt gå ned til i5 6500 (liten ytelsesforskjell). Eventuelt kan du også bytte til RX 480 som har lignende ytelse som GTX 460 men koster mindre.
Fekillix har ett godt poeng, det er meningsløst og kjøpe "K" versjon viss du ikke vil overklokke.
Prisforskjellen er ikke stor på ulåst\låst 6600, men det er jo penger som heller kan puttes inn i ett bedre grafikkort eller andre ting..
Jeg ser ikke noen god grunn hvorfor du ikke skal gjøre det viss du trenger flere hestekrefter. De er lette og overklokke, 4.2-4.4ghz er 0 problem, viss du kjøper 1070 skal du ikke se bort ifra at oc vil gi bedre ytelse i bf1. Viss du spiller det. Eller andre titler som liker og drepe cpu.
Har selv måtte klokke min 6600 pga batlefield 1, har ikke prøvd fabrikklokk etter patchen kom ut. Men dette var en av tingene jeg måtte gjøre for og bli kvitt fpsdrops og lagg pga prosessoren ble fullstendig overkjørt. Så det er veldig fint og ha muligheten.
Sist endret av sneipen; 20. november 2016 kl. 13:01.
Ser poenget ditt Fekillix, men sånn jeg ser det er det ikke enorme summer å spare på å gå for i5 6500 med et litt rimeligere hovedkort i forhold til det jeg har i opsettet mitt. Grunnen til at jeg har valgt en "K" prosessor og Z170 hovedkort er fordi jeg godt kunne tenke meg å overclocke litt til å begynne med, og som sneipen sier "det er greit å ha muligheten."

Men at skjermkortet er svakt i forhold til hva maskinen koster? Mener du da å ta skrittet opp til et 1070 kort? Jeg kan nå ikke så mye om dette, men ut ifra hva jeg har fått med meg fra forum og youtube vil en i5 prosessor "bottlenecke" 1070 kortet så man bør helst gå over på i7 prosessor sammen med 1070 / 1080 kort, kan det stemme?
Sitat av BiggestKappa Vis innlegg
Ser poenget ditt Fekillix, men sånn jeg ser det er det ikke enorme summer å spare på å gå for i5 6500 med et litt rimeligere hovedkort i forhold til det jeg har i opsettet mitt. Grunnen til at jeg har valgt en "K" prosessor og Z170 hovedkort er fordi jeg godt kunne tenke meg å overclocke litt til å begynne med, og som sneipen sier "det er greit å ha muligheten."

Men at skjermkortet er svakt i forhold til hva maskinen koster? Mener du da å ta skrittet opp til et 1070 kort? Jeg kan nå ikke så mye om dette, men ut ifra hva jeg har fått med meg fra forum og youtube vil en i5 prosessor "bottlenecke" 1070 kortet så man bør helst gå over på i7 prosessor sammen med 1070 / 1080 kort, kan det stemme?
Vis hele sitatet...
For 500 ekstra får du 1070 inn i listen din: http://www.prisjakt.no/list.php?l=323517&view=c

Om du får en bottleneck kommer jo ann på spillet, noen har flere fysikkberegninger etc som kommer på prosessoren, men i de fleste spill er det skjermkortet som bestemmer.

EDIT; Om du er bekymret for bottlnecking kan du jo holde deg til 1060 og gå opp til en i7 om du sparer inn på hovedkort og "K" bokstaven, og fortsatt være innafor budsjettet.
Sist endret av Fekillix; 21. november 2016 kl. 17:36.