Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 759
Hei,

Bytter nå ut min store 17" til fordel for noe som er lettere å drasse med seg. Tenker meg en 13".

- 13"-16"
- Enkel å bytte ut deler i ettertid (oppgradere)
- Grei batteri levetid
- I7
- 8Gb RAM +
- Maks pris en 12 500,-

Har sett en del på Asus ZenBook, 13", 8Gb ram, I7, osv

Hva bruker dere, eller hva ville dere ha anbefalt?
Hva slags programmer skal du bruke den til?
Gaming? Videoredigering? Eller bare kontorarbeid osv?

Jeg har en 13-tommer selv, men det er en liten "flymotor" fra multicom med i7, 10GB ram og 860M skjermkort som kan kjøre Oculus DK2 spill osv.
Den har grei batterilevetid, kjempelett å bytte deler på osv. men er relativt tung og tykk til å være en 13-tommer (2.15 KG).

Dersom du ikke kommer til å bruke maskinen til noe som krever dedikert skjermkort overhodet, hadde jeg myst litt på ultraportables.

Mitt forslag er denne som var den eneste jeg fant på prisjakt.no som hadde 6-gen i7, 12 til 14 tommer skjerm, 3200 x 1800 oppløsning og dedikert grafikk (940M).
Den veier bare 1.45 KG, som er ca. 30% lettere enn min 13-tommer.

ASUS ZENBOOK UX303UB-DQ004T

Her kan du se et review fra notebookcheck med bilder fra innsiden. Den viser at den bruker en vanlig 2.5" disk og har 4gb ram lodda og 4gb i en vanlig rambrikke som kan byttes ut:
Asus Zenbook UX303UB (Core i7-6500U, GeForce 940M) Subnotebook Review

Du kan bytte ut 4gb rambrikken med en 8gb rambrikke for totalt 12gb på denne modellen.

Finnes også andre 12-14" laptops med lavere oppløsning som har 6-gen i7 prosessorer, men jeg hadde valgt denne sidne jeg liker høy oppløsning