Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 912
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noen spørsmål om disse benzoene:
Sobril (Oxazepam)
Valium, Vival, Stesolid (Diazepam)
Rivotril (Klonazepam)
Xanor (Alprazolam)

1. Hvordan ville du rangert disse benzoene, fra de svakere til de mer potente?

2. Hvilken benzo gir mest muskelavslappende effekt, og hvilken gir mest angstdempende effekt?

3. Er det noen av disse benzoene som kan sammenlignes med tanke på effekten?

4. Hvordan blir du av ulike benzoer, og hvilken foretrekker du?
Anonym bruker
"Parallell Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Potens:
1. Xanor/rivo, omlag like sterke, men rivo har lang halveringstid.
2. Valium
3. Sobril

Muskelavslappende:
1. Valium
2. Rivo
Syntes ikke noen av de andre har nevneverdig effekt på muskel avslapning.

Angst:
1. Xanor (panikkanfall)
2. Rivo (generalisert angst)
3. Sobril og valium

Syntes valium og sobril kan sammenliknes til en viss grad. Minus at sobril ikke er like muskelavslappende.

Xanor og rivo er ganske vidt forskjellig.

Personlig liker jeg høye doser valium og sobril best. Valium definitivt best pga muskelavslappende virkningen. Når en tar xanor og rivotril er det veldig hit or miss på om du går over kanten med dosering. Kort fortalt, du blir en ufyselig kødd jævlig lett
Muskelavslappende:
1. Xanax
2. rivo
3. Valium

Eller meget enig i det brukeren over sier.

Kan legge til at for meg er Etizolam den klart beste 'benzoen' til angstfjerning og muskel-avslapping(i større doser) Etizolam sies og være 'lillebroren til xanax) Men jeg føler jeg blir helt hjernedød av større doser xanax kontra Etizolam og kan derfor nyte god-følelsene som følger
Dog kongen av muskelavslappende er uten tvil Midazolam i mine øyne(men har latterlig kort halveringstid)