Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 724
Hei, folks!

Jeg har et problem med å få lyd fra pc til høytalere.

Mitt stueoppsett er som følger:

- Canal digital-boks
- LG-boks
- Prosjektor
- Stasjonær PC
- Høytalere (også fra LG)

Det går en HDMI-kabel fra canal digital-boksen inn til LG-boksen og fra LG-boksen til prosjektor. Høytalerene er koblet til LG-boksen. Her (på HDMI 1) fungerer alt som det skal, får både lyd og video når jeg ser på TV-kanaler.

Nylig kjøpte jeg en stasjonær PC. Den er koblet med HDMI rett til prosjektor og med lydkabel (hann/hunn-kabel? Splittes til en rød og en hvit ende) koblet fra audio jack i PC til LG-boksen. PCen er koblet til HDMI 2. Her får jeg video, men ingen lyd. Når jeg er på HDMI 2 kjøres fortsatt lyd fra HDMI 1, altså TV-kanalene.

For et par dager siden fungerte alt fint, men nå overkjører lyden fra HDMI 1 lyden fra PC på HDMI 2. Hvorfor?

Det jeg har gjort:
- sjekket at alt er koblet riktig
- satt høytaler som standardavspiller
- oppdatert drivere
- sjekket slitasje i kabel (selv om den ble kjøpt i forrige uke)
- kjørt feilsøking (alt skal være i orden)

Når jeg spiller lyd fra PCen registreres det i volummikseren, men fortsatt hører jeg bare lyd fra HDMI 1.

- Hvorfor hører jeg lyd fra HDMI 1 når jeg er på HDMi 2?
- Hva kan jeg gjøre for at lyden spilles fra PC i stedet for canal digital-boksen?

Takker for svar!

Ganske så nub på dette feltet, si fra hvis mer info trengs
Sist endret av ansch; 14. januar 2018 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har du justert hvor lyden skal spilles?

URL=https://imma.gr/69759xc1db8][/url]
Sist endret av intreserte; 4. februar 2018 kl. 04:26.