Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1256
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Befinner meg i en situasjon hvor jeg har vært til utredning i det private for lavt testosteron en lang tid og fikk tilslutt resept på testosteron. Alt er normalt nå og ønsker å fortsett med dette men jeg har kun hvit resept og må legge ut 1100kr regelmessig uten refusjonsmuligheter.

Gikk derfor tilbake til det offentlige med full laboversikt og epikrise og ble blankt avvist. De ønsker at jeg skal gå av og være av et halvt år før de vil ta prøver. Hvis to separate prøver viser dårlige verdier skal de vurdere det.

Ønsker selvsagt ikke utsette meg for dette igjen da jeg vet hva jeg går til og hvorfor skal jeg lide for å "blidgjøre" denne masochisten?

Det jeg lurer på er da å ta ut alt jeg har på denne resepten og dermed lagre opp nok for det året jeg skal utredes igjen. Når jeg vet jeg skal ta blodprøve går jeg av i forhold til halveringstiden og sørger for å være totalt shutdown.. Vil legen ha full oversikt over hva jeg har tatt ut på e-resept fra privatlege? Er det annerledes med papirresept?
Hvis jeg tar ut alle ti i en omgang vil det kanskje være en sjangs for at ingen reagerer da man trolig bare vil se sist dato det er tatt ut på resepten og ikke hvor mye??

Noen tips tas gjerne i mot fra dere freaks som er bevandret i denne verden
Man kan få oversikt over utleveringer, antall, tidspunkt og utleveringssted selv om resepten er utlevert fra papirresept. I utgangspunktet skal man kreve samtykke fra pasient for å sjekke dette, men jeg regner ikke med han går med på å gi deg ny utredning/resept uten å ha gått inn i din reseptformidler/kjernejournal for å se hva som er utlevert.

Nå vet man jo ikke hvor nøye denne konkrete legen er med å sjekke utleveringsantall/dato i reseptformidler da.
Jeg har bare erfaring med andre hormoner, men det har absolutt ikke fungert for meg å prøve å "jukse" med blodprøvene. Hormoner påvirker hverandre, og det er veldig sannsynlig at du vil oppleve at selv om en verdi er innafor det du ønsker, så er det andre som ikke rimer med den og som skaper undring.

Jeg ga opp det offentlige tilbudet på sykehuset. De er håpløse å forholde seg til, bryr seg ikke om hvordan pasienten har det mens blodprøver er Gud, så jeg bestemte meg for å aldri gå dit mer.. Men etter at jeg hadde vært hos privat lege har fastlegen skrevet ut medisiner til meg, på blå resept.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Susa: Godt det løste seg. Min opplevelse var nogenlunde lik, bare at selv om blodprøvene min viste lave verdier av testosteron ble det avfeid med at andre resultater var normale, ergo var alt normalt.. Argumentasjonsrekken for å komme til den konklusjonen hang ikke på greip. Jeg forsøkte å få han til å forstå at dette er mer enn tall på et papir men min livskvalitet og jeg har lidet meg gjennom depresjon, angstanfall, utmattelse og null libido men tror ikke han hørte på meg engang... Problemet er at jeg har gått via det private og møte veggen hos min fastlege som ikke ville skrive ut dette på blåresept.
Jeg synes du skal skifte ut fastlege først av alt. Tror sjansen for å finne en samarbeidsvillig fastlege er langt høyere enn å få noe ut av sykehuset. På sykehusene er de veldig firkanta og er bare interessert i å "følge boka". Blant fastleger kan det være stor variasjon, men de er ikke like styrt "ovenfra" og er i bedre posisjon til å ta individuelle hensyn. Man kan finne en og annen perle blant fastlegene.

Min lege sier at det viktigste er hvordan jeg har det, rister på hodet over behandlingen jeg fikk på sykehuset, og har latt meg styre mye selv ved at han tar min opplevelse alvorlig. Og det skulle da bare mangle synes jeg. Jeg er ikke et barn og jeg har bare ett liv. Har ikke tid til å gå rundt og føle meg dårlig i år etter år, og det har ikke du heller selvfølgelig.